«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ اسفند ۲۲, سه‌شنبه

نمونه ی شایان درنگ دیگری از «خرس نادان روسی»

هیچگونه دگرگونی در سیاست دوربردی (استراتژیک) امپریالیست های «یانکی» و انگلیسی نه تنها در کار نیست که هر روز سمتگیری باریک تری یافته، شتاب بیشتری می گیرد؛* در بند آوازه گری های فریبنده ی رسانه ای امپریالیست ها و یاوه گویی هایِ این یا آن گماشته یا پادوی شان از آن میان، این آبدارچیِ دفتر فرمانده ی سازمان دوزخی «ناتو» نباید بود؛ این آوازه گری ها که شوربختانه بی هیچ افزوده یا برآوردی شایسته درباره ی آن ها در رسانه های روسی بازتاب می یابد، تنها و تنها به گسترش نیرنگ و فریب شان کمک می رساند. آیا کسی آنجا نیست که گوش این نماینده ی گاگول را بگیرد و این همه نمودها و نشانه های تنگ تر شدن چنبره ی رزمجویانه ی سازمان دوزخی «ناتو» پیرامون روسیه، رزمایش های پی در پی با سمتگیری های آشکار ضد روسی و کوشش برای نگاه داشتن جای پایی در خاک روسیه را نشانش دهد تا اگر ریگی به کفش ندارد، شیر فهم شود؟ همینجا یکبار دیگر آنچه دیگران نیز به آن اشاره کرده اند را یادآور می شوم:
اوکراین کشوری ساختگی است و افزون بر رژیم پوشالی کنونی ابزار دست امپریالیست ها، هر رژیم دیگری که زیر چنین نامی در آنجا برپا شود نیز خواه ناخواه پوشالی و ابزار دست دیگران خواهد بود.

در کنار «پوتینِ» ندانمکار و برخی از شنگول منگول های زد و بندچی دَم و دستگاهش که همواره چشم براه «گام های سازنده ی باخترزمین» هستند و هرگاه که به تنگنا می افتند، گناه خود و پیشینیان سازشکار و نادان خود از «خروشچف» خایه مالِ «استالین» گرفته تا «برژنف» و «یلتسین» و دیگر کودتاچیان از هم پاشیدن «اتحاد جمهوری های شوروی سوسیالیستی» را بگردن انقلابیون سرفراز «بُلشِویک» می افکنند، وی نیز نمونه ی شایان درنگ دیگری از «خرس نادان روسی» است. باید از این نماینده ی مَهِستان (مجلس) فرمایشی روسیه پرسید:
آیا «باخترزمین» که سِنت سِنتِ پول و سرمایه اش از جان برایش گرامی تر است، «حفظ  توده سرزمینی اصلی اوکراین با چشم انداز گنجاندن آن در منطقه نفوذ غرب»* را تنها برای برُخ کشیدنِ «یک پیروزی»* در رسانه ها می خواهد؟!

آیا این هَخا خرسه و دیگر همگنان وی در آن دستگاه دیوانسالاری انباشته از خشک مغزان نمی بینند که «... کاربرد چنان سیاست های کوته بینانه و خشک مغزانه ی پراگماتیستی ... به گواریده شدنِ گام بگام سیاست روسیه در سیاست «یانکی» ها و ابزار دست شدنِ آن برای پیشبرد هر چه باریک ترِ آن سیاست های اهریمنی در دامنه ی رویهمرفته بزرگی نه تنها در اروپا که جاهای دیگری پیرامون آن انجامیده است؟»**

ب. الف. بزرگمهر   ۲۲ اسپند ماه ۱۴۰۲

* «الکسی پوشکوف»، سناتور روس در کانال تلگرامی خود نوشت که اظهارات اخیر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مورد اوکراین نشان دهنده تغییر در استراتژی غرب است.

استولتنبرگ روز ۱۱ مارس گفت که تسلیم شدن کی یف، صلح را به ارمغان نخواهد آورد. او خواستار تقویت اوکراین شد تا به روسیه نشان داده شود که آنچه می خواهد، در میدان نبرد به دست نخواهد آورد.

دبیرکل ائتلاف افزود: «لازم است پشت میز مذاکره بنشینیم و راه حلی را بررسی کنیم که در آن اوکراین یک کشور مستقل با حاکمیت کامل باقی بماند.»

همانطور که پوشکوف خاطرنشان کرد، استولتنبرگ برای اولین بار اعتراف کرد که برای حل بحران، طرفین باید مذاکرات را آغاز کنند و در مورد بازگشت به مرزهای قبلی اوکراین، حتی کلمه ای هم بر زبان نیاورده است.

سناتور روس در پی افزود: «این چیز جدیدی برای گفتمان دبیرکل ناتو است. تغییر آشکار است. اظهارات استولتنبرگ نشان می دهد که غرب در مورد چشم انداز اقدام نظامی برای کی یف تردید دارد. دیگر هیچ صحبت جدی در مورد بازگرداندن مناطق نشده است. هدف بطور حداکثر کنار گذاشته شده است.»

بگفته وی، برای غرب، صحبت از حفظ «توده سرزمینی» اصلی اوکراین با چشم انداز گنجاندن آن در منطقه نفوذ غرب، آنهم به شکل «آب رفته» مطرح است.

سناتور روسیه افزود: «در عین حال، حفظ چنین اوکراینی توسط تبلیغات غربی به عنوان یک پیروزی به تصویر کشیده خواهد شد، بدون اینکه یک پیروزی باشد».

همانطور که کرملین اعلام کرده است، شرایط در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز تغییر جهت بدهد، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود و همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شوند. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، پس نیازی به ژست های نمایشی نیست، فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود.

برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۲۲ اسپند ماه ۱۴۰۲ (با ویرایش درخور تنها در نشانه گذاری ها از اینجانب؛ برجسته نمایی های بوم نیز از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)

** برگرفته از نوشتارِ «چانه زنی و کنار آمدن با امپریالیست ها را کنار نهاده، هر چه بیش تر و پرشتاب تر آماده شوید!»  ب. الف. بزرگمهر   هفتم آبان ماه ۱۴۰۱

https://www.behzadbozorgmehr.com/2022/10/blog-post_29.html

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!