«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ اسفند ۱۷, پنجشنبه

همه ی این ها بازارگرمی برای روی کار آوردن دوباره ی لات بی همه چیز «یانکی» است

بهانه ای برای پخشش یادداشتی نیمه کاره برجای مانده و گواهی بر درستی آن

در آستانه انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان در ۱۵ ایالت، معروف به «سه‌شنبه بزرگ»، دیوان عالی آمریکا حکم دیوان عالی ایالت کلرادو درباره ممنوعیت نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات این ایالت را نقض کرد. به این ترتیب، رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌تواند روز سه‌شنبه در ایالت کلرادو و ۱۴ ایالت دیگر به مصاف نیکی هیلی، تنها رقیب باقی‌مانده‌اش در میان جمهوریخواهان، برود.

(برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۱۵ اسپند ماه ۱۴۰۲) 

***

همه ی این ها آگاهانه یا از سر ناآگاهی بازارگرمی برای روی کار آوردن دوباره ی لات بی همه چیز «یانکی» است۱ که همان دستوراتی را بکار خواهد گرفت که پیشاپیش برایش روشن نموده اند.۲ جداگانگی های بسیار ناچیزی میان این یا آن اروسک جلوی پرده است. اینکه چرا هر بار گزینه های «عمو سام» بسته تر از پیش می شوند به زمینگیر شدن سامانه ی امپریالیستی و بی آبرویی بیش از پیش آن در چشم مردم جهان و خود آن کشور هماوند است. برای آن ها کسی سزاوارتر از این لات بی همه چیز «یانکی» نیست که به شوند نادانی سیاسی اش بهتر بکار گرفته می شود تا دیگرانی چون «پرزیدنت بادبادی»؛ و شگفتا همچنان میرزابنویس هایی در کالبد روزنامه نگار، کارشناس سیاسی، پروفسور و ... در دام این نیرنگبازی می افتند و آن را بزرگ می کنند. جداگانگی میان اروسک های نامزد این یا آن جایگاه در دستگاه دیوانسالاری «یانکی» ها از جداگانگی میان نامزدهای جایگاه های برجسته در رژیم خرموش های اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان که با انگ و نشان «بد» و «بدتر» در میان توده های مردم شناخته می شند، حتا ناچیزتر است.

ب. الف. بزرگمهر   ۱۷ اسپند ماه ۱۴۰۲

پی نوشت:

 ۱ ـ کوین مک کارتی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه خود در شبکه اجتماعی X(توئیتر سابق) نوشت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از قدرت به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و مخالف اصلی سیاسی خود استفاده می کند تا بر نتایج انتخابات ۲۰۲۴ تأثیر بگذارد.

وی در ادامه نوشت: «عدالت باید کور باشد تا چنین واقعیتی را نبیند. بایدن از دولت به عنوان سلاحی علیه رقیب سیاسی اصلی خود برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۴ استفاده می کند.»

مک کارتی همچنین از دادستان منطقه جورجیا به دلیل حمله به دونالد ترامپ برای ارتقای شغل خود انتقاد کرد. علیرغم همه چیز، به گفته سخنگوی پارلمان ایالات متحده، آمریکایی ها این «جعل‌کاری ناامید کننده» را نخواهند پذیرفت و به آن باور نخواهند کرد.

پیش از این، دونالد ترامپ در ایالت جورجیا به اتهام تلاش برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ متهم شده بود. اتهامات مداخله در انتخابات علیه ترامپ شامل ۱۳ مورد از جمله نقض قوانین علیه"معاملات تجاری غیرصادقانه و متقلبانه" مطرح طرح است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود. ترامپ در نوامبر ۲۰۲۲ ورود خود را به مبارزه برای ریاست جمهوری اعلام کرد. بایدن همچنین در ماه آوریل رسماً اعلام کرد که برای دومین بار نامزد می شود تا "کاری را که شروع کرده به پایان برساند" و یک وب سایت تبلیغاتی راه اندازی کرد. اگر او موفق به انتخاب مجدد شود، در آغاز دومین دوره ریاست جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد شد.

گزیده گزارشی برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۲۴ امرداد ماه ۱۴۰۱ (بختی برای ویرایش آن نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر)

۲ ـ «ما کار را از همانجا پی می گیریم که گاومیش و گروهش به پایان خواهند رساند»  ب. الف. بزرگمهر   ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۹

https://www.behzadbozorgmehr.com/2020/12/blog-post.html

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!