«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ اسفند ۱۴, دوشنبه

آنجای خرموش دروغگو!

وزیر ولایت: در شرایط جوی نامناسب انتخابات برگزار کردیم

احمد وحیدی، وزیر ولایت خرموش زده، شامگاه روز دوشنبه نشستی رسانه ای خبری با نمایندگان رسانه‌های خودی و نخودی درباره ی «انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری» گفت:
ملت ایران بار دیگر در صحنه انتخابات خوش درخشیدند و پیروزی دیگری از آن خود کردند. با توجه به بوق‌های رسانه‌ای دشمنان برای مایوس کردن مردم از مشارکت در انتخابات، دیدیم که ملت ما بدون توجه به این تبلیغات در انتخابات حاضر شدند.
...
انتخابات دارای رقابتی بسیار خوب و گسترده بود و تعداد داوطلبانی که مشارکت و در این دوره حضور پیدا کردند، کم‌نظیر بود. رقابت تنگاتنگ و فشرده این دوره به دلیل این حضور فراوان کاندیداها بود. این رقابت واقعی بود و همه طیف‌ها و گروه‌ها در آن حضور جدی داشتند.
...
در این دوره فضای نامساعد جوی را داشتیم، تبلیغات مدام دشمن را هم شاهد بودیم و عملیات روانی نیز از چند ماه پیش علیه انتخابات شکل گرفته بود و با این همه شاهد مشارکت و حضور مردم و جمعیتی ۲۵ میلیونی پای صندوق‌های رأی بودیم.

با کمال افتخار اعلام می‌کنم که هر چهار سطح امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در این انتخابات به دست آمد که در این زمینه از همه کسانی که مسئول بودند یا برای فراهم‌کردن زمینه‌ها کمک کردند و از مردم که در این صحنه نقش‌آفرینی‌ کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.
...
میزان کل آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بوده است. اگر همه آرای مخدوش کل کشور را هم محاسبه کنیم نهایتاً به ۸ درصد می‌رسیم.
...
یکی دیگر از مسائل در این دوره رعایت اخلاق انتخاباتی بود که از منتخبان و هواداران آنان تشکر می‌کنیم. موارد بسیار اندکی را شاهد بودیم که به چنین موضوعی بازمی‌گشت. در مورد تخلفات انتخاباتی هم باید گفت که هیچ پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشد.
...

در این انتخابات ۴۱ درصد مشارکت داشتیم و حضور ۲۵ میلیون نفر را شاهد بودیم.

گزیده ای برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۱۴ اسپند ماه ۱۴۰۲ 

***

نه آب  داریم، نه غذا. روایت تندآب ‏زده‏‌های بلوچستان از شش روز آبگرفتگی، بسته‏‌شدن راه‏‌ها، نبود برق و آب و گاز در بیداد تنگدستی

«راه‌ها بسته‌ است؛ آب آشامیدنی پیدا نمی‌شود؛ خوراکی مغازه‌ها تمام شده؛ ۶ روستا برق ندارند. در روستای تلنگ، کپسول گاز پیدا نمی‌شود و مردم با هیزم آشپزی می‌کنند؛ ولی همان هم روشن نمی‌شود. خاش، «سیب و سوران»، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه،نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان و دشتیاری» از تندآب آسیب دیده اند.

مردم می‌گویند تا امروز که ۶ روز از سیل گذشته، چرا هیچ مسوولی نیامده؟ گله دارند که صندوق‌های رأی را برای ما آوردید؛ رأی ما را در این باران گرفتید؛ ولی کسی برای امداد نیامد. فرماندار یک شب خودش را به اینجا رساند؛  تنها یک ساعت از منطقه بازدید کرد؛ ولی در مرکز شهرستان، انتخابات بود و باید میرفت. صندوق‌ها را هر طوری شد در گل‌ و لای منتقل کردند؛ حتی بعضی‌ها را با قایق آوردند. بعضی نقاط مثل دریا شده بود؛ ولی قایق‌ها با سرعت زیاد می‌رفتند.»

برگرفته از «تلگرام»   ۱۳ اسپند ماه ۱۴۰۲

زیرنویس پرتور:

خبرنگار کنجکاو:  جناب وزیر! این ها در میان این آب که بیم گاندوها هم می رود، چکار می کنند؟!

خرموش دروغگو:  برادران مسوول به آگاهی رسانده اند که چند تایی از قایق های رای گیری به دلیلِ شتاب بیش از اندازه که صندوق های رای را به مراکز شمارش آراء برسانند، چَپّه شده و آرای مردم را آب برده است. حال که آب فروکش کرده، این ها اگر غلط نکنم، دنبال رای های گم شده می گردند تا در اسرع وخت به مراکز تحویل داده شوند؛ خدا عمرشان بدهد انشاء الله؛ مردمِ نخش آفرین که گفتیم یعنی همین!

ب. الف. بزرگمهر   ۱۴ اسپند ماه ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!