«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ اسفند ۱۱, جمعه

ناچار شدیم درها را برای همه ی مشتاقان رای گیری باز کنیم

با توجه به تجربه ی ناگوار دوره های پیشین،* علی الخصوص شمار بسیاری رای های پوچ دوره ی پیش، ناچار شدیم درها را برای همه ی مشتاقان رای گیری از جِنّ و پری و ارواح خبیثه گرفته تا نفوس مرده ی بکار گرفته شده در شهرداری دوران تصدی جناب محمد باقر خالیباف: رییس محترم کنونی مجلسِ خرگاه نظام باز کنیم تا در این انتخابات سرنوشت ساز و تاریخ ساز حضور بهم رسانده و بر شور و شوکت آن بیفزایند. برای آسودگی آن ها که فاقد شناسنامه و دست و پا و اینا هستند، شرط الزامی بودن مهر در شناسنامه های افراد رأی‌دهنده را برداشتیم. برای جدا کردن بخش های برگ های تعرفه ها نیز برادران بحمدلله دست پاک و کون پاک نظام در هر شعبه ای فِت و فراوان حَیّ و حاضرند تا به همه ی این شورانگیزان یاری رسانند. همچنین بفرموده ی رهبر عظیم الشأن برای تجلیل و سپاسگزاری از مشارکت شان، آن ها آزادند هر اندازه دل شان خواست برگ های تعرفه ها را بخش بخش کنند.

از زبان این گماشته ی «نظامِ خرموش پرور»:  ب. الف. بزرگمهر   ۱۱ اسپند ماه ۱۴۰۲

* رأی‌گیری در دوازدهمین دوره انتخابات و هم‌چنین ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۰۸:۰۰ امروز در سراسر ایران آغاز ‌شد. انتخابات در حدود ۶۰ هزار شعبه أخذ رأی انجام می شود.

در انتخابات امسال، الزامی بر ممهور شدن شناسنامه‌ی فرد رأی‌دهنده وجود ندارد. رأی‌دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از مدارک پنج‌گانه‌ی گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت در انتخابات مشارکت داشته باشند.

در این‌دوره از انتخابات، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن هستند؛ از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.

متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل امکان رأی‌دادن را دارا هستند و در مجموع، سه و نیم میلیون رأی اولی در کشور داریم.

بر اساس این گزارش، از جمله نوآوری‌ها در این دوره، یکی‌شدن برگه‌های تعرفه رأی است؛ به ‌این‌ صورت که رأی‌دهندگان یک برگه تعرفه دریافت خواهند کرد که در بخشی از آن اسامی نامزدهای خبرگان و در بخش دیگر، نامزدهای مجلس شورای اسلامی را می‌نویسند و هر دو بخش را جدا می‌کنند و در دو صندوق مجزا می‌اندازند.

همچنین با موافقت شورای نگهبان و اعلام ستاد انتخابات کشور، در این دوره از انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری در حوزه‌های انتخابیه رشت و خمام، قم، ملایر و آبادان به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۱۰ اسپند ماه ۱۴۰۲

بختی برای ویرایش این گزیده گزارش نداشتم.  برجسته نمایی های بوم، همه جا از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!