«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ اسفند ۱۷, پنجشنبه

عزراییل که عددی نیست؛ اگر جبراییل و میکاییل و اسرافیل هم بودند ...

داوهای این سردارِ ریغوی درِ پیتی به آن شوخی نه چندان با نمکی می ماند که لات آسمان جُلِی که وخت و بیوخت، نیروی بازوی خود را برُخِ این و آن می کشید و سرکیسه شان می کرد، در یک زد و خورد با لات یِکّه بِزَنی از بَرزن دیگری در تهران دوره ی پایان قاجار، کتک سختی نوش جان کرد و با این همه، در برابر نوچه هایش که از خونین و مالین شدنِ اوستا (استاد) سخت یِکّه خورده بودند، خود را نباخت و گفت:
یک نفر که عددی نیست؛ اگر سه چهار تا بودند، با همین چاقو (چاقویی در دست که تازه بخت باز کردن ضامن آن را یافته بود) شکم همه شان را سفره می کردم.

ب. الف. بزرگمهر     ۱۷ اسپند ماه ۱۴۰۲ 

***

سردار قاآنی: جبهه مقاومت هنوز از تمام قابلیت‌های خود استفاده نکرده است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: امروز جبهه مقاومت به‌ویژه نیروهای حماس در عملیات طوفان الاقصی با تکیه بر ایمان و سلاح‌هایی که دارند حالت تهاجمی به خود گرفته و قهرمانانه ارتش اسرائیل را دچار چالش اساسی کرده‌اند.

سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به‌عنوان مهمان آخرین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری حضور پیدا کرد، با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و در این دوران، مصداق مظلومین مردم فلسطین هستند، افزود: وقتی در وضعیت مجاهدان فلسطینی در دو دهه اخیر دقت کنید می‌بینید جوانان فلسطینی که روزگاری با دستان خالی و با سنگ از خود دفاع می‌کردند امروز جبهه مقاومت به‌ویژه نیروهای حماس در عملیات طوفان الاقصی با تکیه بر ایمان و سلاح‌هایی که دارند حالت تهاجمی به خود گرفته و قهرمانانه ارتش اسرائیل را دچار چالش اساسی کرده‌اند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه با اشاره به اینکه اسرائیل موفقیت‌های خود را با ابزار رسانه‌ای بزرگ‌نمایی می‌کند، ادامه داد: این در حالی است که در این جنگ تنها یک پیروزی بزرگ داشته و آن این است که حدود ۴۰ هزار انسان را کشته است که بیشتر آنها زن و کودک هستند و این در حالی است که جوانان فلسطینی توانسته‌اند زمین و حیثیت خود را حفظ کنند و با مقاومت خود اسرائیل را بیچاره کنند.

سردار قاآنی با تأکید بر این که ویرانی‌های غزه قطعاً بازسازی خواهد شد؛ اما اعتبار و آبروی اسرائیل بازسازی نخواهد شد، افزود: این نبرد نشان داد جبهه مقاومت یک مجموعه به هم پیوسته است که قابلیت‌های فراوانی دارد، اگرچه هنوز از تمام قابلیت‌های خود استفاده نکرده است و همچنین ثابت شد که کسی نمی‌تواند جبهه مقاومت را نادیده بگیرد.

برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۱۶ اسپند ماه ۱۴۰۲ (برجسته نمایی های بوم، همه جا از آنِ من است.  مردم ایران نمونه های بسیاری از آن «دفاع از مظلوم» را در میهن خودشان به یاد سپرده اند؛ راه دور نرو! ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!