«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ تیر ۲۹, سه‌شنبه

پیامی بجا و بهنگام از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

از اعتراضات به حق مردم شریف خوزستان حمایت می کنیم

کارگران گروه ملی فولاد همیشه صدای دردمندان و حق‌طلبان بوده اند.

همانطور که در جریان سیل نشان دادیم، آماده امداد رسانی هستیم و با حضور در مناطق سیل زده اقدام به احداث سیل بند و توزیع غذا کردیم. در پی تشدید بحران کم آبی در مناطق جنوبی اهواز مانند ملاشیه و شهرک های اطراف، این کارگران شریف گروه ملی بودند که از واحدهای مختلف از جمله تاسیسات و آبرسانی با تلاش های شبانه روزی موفق شدند تا از طریق اتصال آبرسانی مرکزی به شبکه لوله کشی آب شهری، آب شرب را تصفیه و پمپاژ کنند و به مناطقی که دچار قطعی آب بودند، برسانند.

در این روزها که مردم خوزستان در شرایط اسفبار زندگی می کنند، بار دیگر اعلام می کنیم که همراه آنان بوده و هستیم؛ چون میان مطالبات معترضان خیابانی با مطالبات کارگری منافاتی وجود ندارد و این اعتراضات را عمدتاً خانواده های کارگری شکل داده اند.

واقعیت این است که کم‌آبی و قطعی برق، علاوه بر حوزه دامداری و کشاورزی، اثرات مستقیمی بر روی خطوط تولید هم گذاشته و امروز شرکت با عظمت گروه ملی صنعتی فولاد با کاهش و بحران تولید مواجه است؛ در حالی که مشکلات برق و آب تاثیری بر مافیای فولاد بخصوص در فلات مرکزی اصفهان و شرکت های کویری نگذاشته است!

همکاران عزیز، ما و خانواده های مان این روزها بدرستی کنار معترضان و اهالی تشنه لب صدها روستای غمگین خوزستان قرار داریم.

هیچ مافیا و حاکمیتی حق ندارد به منافع و نیازهای طبقه کارگر و فرودستان دست درازی کند و تظاهرات مسالمت آمیز جوانان را سرکوب و گلوله باران کند.

ما کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز تجربه درخشان اعتصاب و اتحاد در خیابان و شهر و روستا داریم و به سرکوبگران و غارتگران خوزستان و ایران هشدار می دهیم که اگر لازم باشد، یعنی اگر خطوط تولید شرکت به همین منوال پیش برود، اعتراضات سرکوب شود و بحران آب و برق به طور اساسی و مطابق با خواست اکثریت مردم حل نگردد، بار دیگر خیابان‌های اهواز را با سازماندهی مشخص کارگران به لرزه در خواهیم آورد تا از رفتار خود پشیمان تان کنیم.

 صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد

برگرفته از «تلگرام» ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۰ (برنام از آن من است.  ب. الف. بزرگمهر) 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!