«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

گربه گوشت را خورده و دیگر نمی شود از گلویش بیرون کشید! ـ بازانتشار

بحمدلله، کون همگی برادران پاک است

گزارش زیر درباره ی چند و چون پول بالاکشیدن (اختلاس) از «صندوق ذخیره فرهنگیان» از آنِ چندی پیش است. هنگامی که آن را می خواندم، ناهمتایی بسیاری میان برنام گزارش: «نیروهای صندوق ذخیره پاک‌اند» با متن گفته های پاچه ورمالیده ای به نام «مرتضی حاجی» چشمم را گرفت؛ هرچه به پایان گزارش نزدیک تر شدم هم بر آن ناهمتایی افزوده شد و هم شگفتی هر چه بیشترم را برانگیخت؛ بگونه ای که پن داشتم:
شاید خِرِفت شده ای و درست درنمی یابی چه می گوید!

به هر رو، داوری در این باره را به شما می سپارم و تنها به چند بند پایانی گزارش اشاره می کنم که آن پاچه ورمالیده ی بی پدر مادر، پس از این در آن در زدن و کوشش برای گمراه نمودن شنوندگان، چنین می گوید :
«در نهایت باید گفت اختلاسی به آن مفهوم رخ نداده است. بانک، تسهیلات را از محل منابع خود می دهد و نه سهم سهامدار و ارتباطش با صندوق ارتباط خفیفی است و آن طور نیست که از پول صندوق تسهیلات داده باشند.

عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه یکی از بدهکاران بانک، خود آقای ریخته گران است که خود سهامدار بانک است.

حاجی تاکید کرد: نیروهای صندوق پاک اند و آنهایی که دستگیر شدند، جز آقای غندالی، هیچ کدام سمتی در صندوق نداشتند و بیرون از مجموعه صندوق بوده اند.

وی افزود: اصل ماجرای ۴۰۰۰ میلیارد معوقه بانکی به دوره قبل مربوط است. نکته مهم دیگر این است که نظارت بر امور بانکی به عهده بانک مرکزی است و او باید بیش از همه پاسخگو باشد که چرا نظارت ها قوی نبوده است.

حاجی با اشاره به اینکه صندوق در این سالها به آینده نگری توجه داشته و سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام داده است، گفت:
آموزش و پرورش نیاز به نوآوری و خلاقیت و مدیری دارد که خود نوآور است و جسارت اجرا دارد.» (گزارش زیر)

پررویی بیش از اندازه ی وی که نمی دانم چه نامی بر آن بنهم و فرار به جلویش در پایان دروغگویی ها بویژه چشم را می آزارد. از این گفته ها چنین برمی آید که همه ی آنچه به انجام رسیده و داد هموندان آن صندوق و سایر مردم را درآورده با آنکه به گفته ی وی «اختلاسی [نیز] به آن مفهوم رخ نداده» به گردن مادرمرده ای به نام ریخته گران بوده که هم «سهامدار بانک» و هم «یکی از بدهکاران بانک»* بوده  است (؟!)؛ و به شَوَند آنکه «بانک مرکزی» بازرسی درست، پاسخگویانه و نیرومندی نداشته، گربه گوشت را خورده و دیگر نمی شود از گلویش بیرون کشید!

پدرسوختگی را می بینید؟! آیا می بینید که چه پهنا و ژرفایی دارد؟ خود وی که بی هیچ گمان و گفتگو در بالا کشیدن پول مردم همدست دیگران بوده، گناهِ نابکاری به انجام رسیده را در فرجامِ کار بر گردن «بانک مرکزی» می اندازد که در آنجا «گربه»های فربه تری به خوردن و گوارش «گوشت» های بزرگ تری در همدستی با خداوندان کلان سرمایه ی جهان سرگرمند و اینگونه دله دزدی ها برای شان «آفتابه دزدی» بشمار می آید و روشن است که اگر آن را نیز ببینند، زیر سبیلی در می کنند و می گویند:
بگذار این ها نیز از این «خوان نعمتِ» باد آورده به نوایی برسند!

خوب! آیا من و کسانی چو من از این کم ترین هوده برخوردار نیستیم که فرنام هایی چون «پفیوز»، «پدرسوخته» و «مادر بخطا» به کون چنین دزدان خیانت پیشه، تبهکار و ایران برباددهی ببندیم که افزون بر همه ی آن نابکاری ها با دروغ ها و نیرنگبازی های آشکار و پنهان شان به ریش مردم ایران نیز می خندند؟!

آیا من از این هوده برخوردار نیستم که از این بی پدر مادر بپرسم:
ببم جان! خری یا خودت را به خریت زده ای؟! می گویی:
«نیروهای صندوق پاک اند» یا آنگونه که زبانزد می گوید: «کون نیروهای صندوق پاک است»! ولی روشن نکرده ای که این «نیروهای صندوق» چه کسانی را دربر می گیرد. آنچه از سایر گفته هایت درمی یابم، این است که کون همه از دَم گُهی است! پس کون جه کسی پاک است؟! شاید کونِ خودت را می گویی؟ من به آن بیش از همه بدگمانم! بکش پایین ببینم، پدرسوخته! سرِ کی کلاه می گذاری؟ نترس! آن طوسی گندم نژاد یا همانا «کونی نژاد بیت رهبری» این دور وبرها نیست ...

ب. الف. بزرگمهر    ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۵


* اینکه «سهامدار بانک»، خود یکی از بدهکاران همان بانک (و شاید بزرگ ترین "بدهکار" که در اینجا نام رمزی است برای بالاکشندگان پول مردم!) است را به آن دونالد ترامپ بی پدر مادر بگویید تا از شگفتی شاخ درآورد!

***

نیروهای صندوق ذخیره پاک‌اند/ دانش آشتیانی با آموزش و پرورش آشنایی دیرینه دارد

به گزارش ایسنا، مرتضی حاجی، در همایش همدلی شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان با دکتر دانش آشتیانی که در دبیرستان شریعتی تهران برگزار شد با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان دارای موسسات و شرکت های وابسته بوده و در شرکت هایی نیز سهامدار است، گفت: اتفاقی که اخیرا درباره صندوق رخ داده و رقم های درشت هشت هزار میلیاردی که بیان می شود، بیش از مجموع دارایی های صندوق است.

وی افزود: این هشت هزار میلیارد تومان به پرداخت چند مورد تسهیلات بانکی بزرگ و صدور چند ضمانت‌نامه مربوط می شود. ۴۵ درصد از سهام بانک سرمایه متعلق به صندوق ذخیره است و شخصی با نام «ریخته گران» هم ۳۷ درصد سهام آن را دارد.

حاجی با بیان اینکه کسانی به بانک مراجعه کردند و تسهیلاتی با رقم درشت گرفته و به موقع بازپرداخت نکرده اند، گفت:
اینها افراد ناشناسی نیستند و با همه بانک ها کار کرده اند و در گزارشی که اداره کل مبارزه با مفاسد اقتصادی منتشر کرده بود بانک سرمایه جایگاه دهم از بین ۲۱ بانک را داشت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به تسهیلات معوق ۴۸۰۰ میلیارد تومانی بانک سرمایه اظهار کرد:
از این میزان، حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به یک جمع محدود زیر ۱۰ نفر است. مدیران جدید برای وصول این بدهی ها تلاش کردند و حدود ۱۷۰۰، ۱۸۰۰ میلیارد تومان با دارایی های بدهکاران تهاتر شد و به بانک برگشت که از جمله آنها می توان به یک کارخانه فولاد، سهامی کارخانه ای در مشهد و چند ساختمان در تهران اشاره کرد.

حاجی با بیان اینکه اکنون دو مشکل مطرح است، اظهار داشت:
نخست اتهام برخی افراد به اینکه در قیمت گذاری ها دقیق عمل نشده و رابطه ناسالمی در تهاتر اموال شکل گرفته بوده است و برخی به اعمال نفوذ در این باره متهم اند.

وی افزود:
قسمت دوم پرونده هم مربوط به صدور چند ضمانت‌نامه بانکی به ارزش ۴۴۰ میلیارد تومان است که به نفع چند شرکت و به نام افرادی صادر شده که دومیلیون تومان هم سرمایه ندارند و کت و شلوار تن آنها کرده اند، صادر شده است. در واقع عواملی پشت پرده بودند و اکنون پیگیر هستند که افراد پشت پرده را پیدا کنند.

حاجی ادامه داد:
در نهایت باید گفت اختلاسی به آن مفهوم رخ نداده است. بانک تسهیلات را از محل منابع خود می دهد و نه سهم سهامدار و ارتباطش با صندوق ارتباط خفیفی است و آن طور نیست که از پول صندوق تسهیلات داده باشند.

عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه یکی از بدهکاران بانک، خود آقای ریخته گران است که خود سهامدار بانک است.

حاجی تاکید کرد: نیروهای صندوق پاک اند و آنهایی که دستگیر شدند جز آقای غندالی، هیچ کدام سمتی در صندوق نداشتند و بیرون از مجموعه صندوق بوده اند.

وی افزود: اصل ماجرای ۴۰۰۰ میلیارد معوقه بانکی به دوره قبل مربوط است. نکته مهم دیگر این است که نظارت بر امور بانکی به عهده بانک مرکزی است و او باید بیش از همه پاسخگو باشد که چرا نظارت ها قوی نبوده است.

حاجی با اشاره به اینکه صندوق در این سالها به آینده نگری توجه داشته و سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام داده است، گفت:
آموزش و پرورش نیاز به نوآوری و خلاقیت و مدیری دارد که خود نوآور است و جسارت اجرا دارد. بنابراین این ویژگی را در دکتر دانش آشتیانی می بینم. ایشان با آموزش و پرورش آشنایی دیرینه دارد و آنطور نیست که یک مرتبه از وزارت علوم آمده باشد.

وی در پایان به شکل گیری سازمان معلمان اشاره کرد و گفت: سازمان نظام معلمان خواسته به حق فرهنگیان است و می تواند به تنظیم درست روابط فکری بین بدنه آموزش و پرورش با سطوح تصمیم گیر کمک کند.

برگرفته از «ایسنا»  ششم آبان ماه ۱۳۹۵

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم. برجسته نمایی های متن همه جا از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

زیرنویس تصویر:

«در نهایت باید گفت اختلاسی به آن مفهوم رخ نداده است. بانک، تسهیلات را از محل منابع خود می دهد و نه سهم سهامدار و ارتباطش با صندوق ارتباط خفیفی است و آن طور نیست که از پول صندوق تسهیلات داده باشند ... یکی از بدهکاران بانک، خود آقای ریخته گران است که خود سهامدار بانک است ... نیروهای صندوق پاک اند ... اصل ماجرای ۴۰۰۰ میلیارد معوقه بانکی به دوره قبل مربوط است. نکته مهم دیگر این است که نظارت بر امور بانکی به عهده بانک مرکزی است و او باید بیش از همه پاسخگو باشد که چرا نظارت ها قوی نبوده است.»

مرتضی حاجی در همایش شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان، «ایسنا»  ششم آبان ماه ۱۳۹۵

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!