«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ خرداد ۹, پنجشنبه

دروغ، دروغ و باز هم دروغ! ـ بازانتشار

به گزارش زیر اندکی باریک شوید! سرانجام پس از کش و قوس های فراوانِ سران رژیم تبهکار جمهوری اسلامی که یکی پس از دیگری، همکاری نظامی با «شیطان بزرگ» را دروغ می خواندند، یکبار دیگر روشن شد که همه ی آن ها از علی لاریجانی تازی ـ انگلیسی گرفته که اعلام نموده بود «ما با آمريکايی‌ها نقطه مشترکی در مبارزه با تروريسم نداريم.» تا دیگر پادوهای نظامی و غیرنظامی و حتا «خفاش مادینه نظام» در جایگاه سخنگوی «وزارت [به اصطلاح امور خارجی] نظام»، یک روده راست در شکم ندارند و همگی دروغ گفته بودند. حتا از چندی پیش که پادویی رژیم برای «شیطان بزرگ» را می کوشیدند با بزرگنمایی فلان «سردار یک چشم نظام»، پشت آن یکی چشم کورشده اش پنهان کنند که گویا وی، تنها با ۷۰ تن از رزمندگان سپاه، نیروهای دوزخی «داعش» را به خاک و خون کشیده و چنین و چنان کرده، دم خروس این پادویی تا اندازه ای روشن شده بود؛ ولی اکنون با تایید آن مقام بلندپایه وزارت امور خارجی در گفتگو با «گاردین»، روشن می شود که رژیم نابکار و نابحرد، پایگاه های «داعش» را به بهانه ی «پشتیبانی از دوستان در عراق» بمباران نموده است! دوستانی که گرایش های نوکرمآبانه امریکایی و انگلیسی ریشه دار و دیرینه شان با روی کار آمدن دولت پوشالی تازه در آن کشور، تندتر نیز شده است.

آیا بمباران هوایی نیروهای «داعش» می توانست بدون درخواست از نیروهای امریکایی و پذیرش آن ها که هنوز در آن کشور همه کاره هستند، انجام پذیرذ؟ بیگمان، چنین نیست.

برای آنکه اندازه نابخردی رژیم جمهوری اسلامی که سرنوشت و آینده ی ایران را هر روز بیش از پیش به بازی می گیرد، بیش تر روشن شود، برخوردِ چندی پیشِ دولت ترکیه به درخواست های پی در پی «یانکی ها» و همدستان اروپایی اش در «ناتو» را برای فرستادن نیروهای نظامی آن کشور به خاک عراق و سوریه به بهانه ی رویارویی با «داعش»، یادآور می شوم که حتا یکی از بلندپایگان دولت ترکیه (بگمانم داووداوغلو) با گویشی نه چندان دیپلماتیک و تا اندازه ای تند اعلام نموده بود که چرا امریکایی و اروپایی ها خودشان ار فرستادن نیرو برای رویارویی با «داعش» خودداری می کنند (نقل به مضمون)؛ دولتی که در خاک کشور خود از هیچگونه کمکی به تروریست های آن گروه اهریمنی دریغ نکرده و نمی کند؛ ولی «آقایان الله کرم» با "سربلندی" تاج خریّت را بر سر گذاشته، سم های شان را برای نعل شدن از سوی «یانکی ها» بلند کرده و اکنون چهارنعل در کشور همسایه به پیش می تازند؛ بی آنکه به پیامدهای سیاسی آن و نیرنگ بسیار زیرکانه ی امپریالیست ها کم ترین چشمی داشته باشند.

اگر آن "سردار" که گویا برخی از سرداران دلاور در پیشانی (جبهه) های جنگ با صددام را دانسته یا از سر نادانی به مرگ رهنمون نموده، تنها یک چشمش کور است، سردمداران رژیم تبهکار و تشنه ی پذیرفته شدن به «نوکری مادام العمر» از سوی امپریالیست های «یانکی»، هر دو چشم شان کور شده است؛ گرچه از حاکمیتی که هم اکنون بسیار بیش از گذشته، سر تا پای آن را مزدوران و سرسپردگان انگلیسی و «یانکی» پر نموده، بیش از این نیز نمی توان چشم داشت؛ حاکمیتی بس خطرناک برای آینده نزدیک و سرنوشت ایران و ایرانیان!

در تازه ترین خبری که دیروز در خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) درج شده از زبان مقامی پاسخگو۱ و آگاه چنین آمده است:
«یک مقام مطلع در وزارت امور خارجه، اخبار و ادعاهای مبنی بر حمله هوایی ایران به مواضع داعش در عراق را نادرست خواند. این مقام مطلع که خواست نامش فاش نشود، شنبه شب ضمن رد این موضوع، در ارتباط با اظهارنظر منتشره به نقل از معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در این زمینه گفت:
معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در این مورد تاکید کرده است در صورت درخواست دولت عراق، جمهوری اسلامی ایران آمادگی مساعدت و همکاری در هر زمینه ای از جمله کمک نظامی به آن کشور را دارد.»۲ 

به چه انگیزه یا انگیزه هایی آن مقام آگاه نخواست تا نامش برده شود؟

سایر انگیزه های وی را نمی دانم؛ ولی یک انگیزه ی آن که تاکنون بارها پیش آمده، روشن است:
ترس از اینکه چند روز پس از این، یک مقام "آگاه"تر، "پاسخگو"تر و در جایگاهی بالاتر در «ولایت آسمانی ریسمانی» و ملوک الطوایفی، دوباره آن خبر را درست بخواند و وی سنگ روی یخ شود!

چه می توان گفت؟! برادران الله کرم از آن "ساده زیست" ۹۵ میلیارد دلاری تا چندی پیش و اکنون ... میلیارد دلاری گرفته تا آفتابه دزدان و جاکش هایی که زیر نام اسلام، حتا دختران و دخترکان ایرانی را به فروش نهاده اند، چنین خو گرفته اند: 
دروغ، دروغ و باز هم دروغ!

ب. الف. بزرگمهر    ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۳ 


پی نوشت:

۱ ـ عنوانی بیش از پیش ریشخندآمیز برای دست اندرکاران بزرگ و کوچک رژیم تبهکار! 

۲ ـ «ایران به مواضع داعش در عراق حمله هوایی نکرده است»، «ایرنا»، ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۳

***

ایران حملههوایی به داعش را تاییدکرد

یک مقام ارشد وزارت خارجه ایران در گفتگو با روزنامه بریتانیایی گاردین تایید کرد که تهران به درخواست بغداد اقدام به حمله هوایی علیه گروه تروریستی داعش در عراق کرده است.

مهر: روزنامه گاردین در گزارشی از قول ابراهیم رحیم پور معاون وزارت امور خارجه ایران نوشت «هدف از آن حملات هوایی، دفاع از منافع دوستانمان در عراق بود،» دوستانی که او آنها را دولت مرکزی بغداد و اقلیم خودمختار کردستان در شمال آن کشور، که هر دو با پیکارجویان افراطی داعش در نبرد هستند، معرفی کرد.

ابراهیم رحیم پور به این روزنامه اعلام کرده است که حملات هوایی اخیر بنا به درخواست بغداد صورت گرفته است و این حملات با ایالات متحده امریکا هماهنگ نشده است.

۱۵ آذر ماه ۱۳۹۳

برگرفته از تارنگاشت «ویستا» 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!