«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ دی ۱۸, چهارشنبه

همین را می خواستی بگویی آقای چابلوسی؟

اینکه آن «شهید کیر خر» با فراخوان رسمی دولت پوشالی شما به آنجا نیامده بود، جُستاری دیگر است؛ ولی اینکه یورش نمایشی گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان به پیرامون چند پایگاه نظامی را زیر پا نهادن هوده ی فرمانروایی کشور از درون پاشیده ات می نامی و در برابر یورش «یانکی» ها با موشک به آن بخت برگشتگان خاموشی گزیدی، تنها و تنها نشانه ی آن است که مهمانان ناخوانده که دست شان به خون بسیاری از توده های مردم آنجا از عرب و کرد و ... آغشته است و برجسته ترین نشانه ها و شناسه های ملی و باستانی را کش رفتند و به بهای گزاف به «از ما بهترانِ» خرپول جهان فروختند و درآمدهای نفتی و هر چیز دیگری که دست شان افتاد را سال هاست به بجیب زده و می زنند، آنجا خانه زاد شده و خداوند خانه شده اند. همین را می خواستی بگویی آقای چابلوسی؟

ب. الف. بزرگمهر  ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸

***

رئیس مجلس عراق حمله موشکی ایران را نقض حق حاکمیت کشورش خواند

رئیس مجلس عراق حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق را «نقض حق حاکمیت عراق» خواند و از دولت عادل عبدالمهدی خواست تدابیر لازم برای پایان دادن به کشیده شدن این کشور به میدان منازعه ایران و آمریکا را اتخاذ کند.

محمد حلبوسی با انتشار بیانیه‌ای از ایران و آمریکا خواسته است تنش‌های خود را به صحنه عراق وارد نکنند و به دولت تذکر داد که حق حاکمیت کشور را حفظ کند.

یکشنبه هفته جاری و در پی کشته شدن قاسم سلیمانی در حملات پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق رای به خروج همه نیروهای خارجی از جمله آمریکایی از کشور داد.

در همین زمینه صالح برهم رئیس‌جمهوری عراق حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی را «محکوم» کرده و از طرفین مناقشه خواسته است خویشتنداری نشان دهند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز گفته است ایران قبل از حمله، دولت عراق را در جریان قرار داده است.

حملات موشکی ایران عمدتا به سمت پایگاه هوایی عین‌الاسد، بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق انجام شد که در استان انبار، غرب عراق قرار دارد.

برگرفته از خبرخوانِ تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!