«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ بهمن ۳, پنجشنبه

ما هم دل مان می خواهد به این بانوی سر بهوا ببالیم؛ ولی ...

ما هم دل مان می خواهد به این بانوی سر بهوا که گویا ستاره ها را نشانه گرفته، ببالیم؛۱ ولی آن ۱۵۰ ماموریت جنگی وی برای امپریالیست های «یانکی»، دست و بال مان را می بندد و ما را از دل و دماغِ بال و پر گشودن برای این بانوی شکاری می اندازد. هنگامی که او را به پندار می آوریم که در هواپیمای شکاری اش، «مادر قحبه بمب های ده تنی» روی سر مردم بیگناه افغانستان فرومی ریزد،۲ ناخودآگاه تُفی گُنده، رهسپارِ پیشانی این جنگولک بانو می کنیم که امیدواریم درست در میان آن فرود آید. ما هم بسانِ توتیِ وزارت امور بیرونی «یانکی» ها بدمان نمی آید پای این بانوی مرده شور برده ی ایرانی تبار به ماه برسد؛ همچنین بسیار خرسندیم که در آنجا هیچ جانداری از خزنده و پرنده و چهارپا گرفته تا جانور دو پا یافت نمی شود که بهانه ای برای بمباران باشد.
  
ب. الف. بزرگمهر   سوم بهمن ماه ۱۳۹۸

پی نوشت:

۱ ـ گزیده گزارش زیر

۲ ـ «هنوز می توانید اینجا و آنجا جان توده های مردم را بگیرید؛ ՛مادرقحبه بمب՝های ۱۰ تنی روی سر مردم بریزید و حتا پیروزی های کوچکی که جز واگردهای ریز تاریخی بیش نیست، بدست آورید؛ ولی در فرجام کار، نابود خواهید شد!»

برگرفته از نوشتار «گورتان را از گهواره ی فرهنگ آریانا گم کنید!»  ب. الف. بزرگمهر  پنجم اردی بهشت ماه ۱۳۹۶

***

«به یاسَمَن مقبلی، شهروند ایرانی ـ آمریکایی و فضانورد تازه ی ՛ناسا՝ شادباش می گوییم! پدر و مادر وی در سال ۱۹۷۹ از ایران گریختند. امروز، او ستاره ها را نشانه گرفته  و شاید روزی نخستین زنی باشد که راهی ماه شود. کامیابی او نشان می دهد که در نبود فشارهای یک رژیم سرکوبگر، زنان چه کارها که می توانند به انجام رسانند!» شادباشِ «مورگن اورتگاس»، توتیِ وزارت امور بیرونی «یانکی» ها در «توییتر»  (برگردان متنِ انگلیسی از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)*

یاسَمَن مقبلی که گواهی مهندسی خود را از دانشگاه‌های «ام آی تی» و «دانشکده نیروی دریایی ارتش «یانکی» ها دریافت نموده، در دوران بکارگماریش در ارتش، بیش از ۱۵۰ ماموریت جنگی به انجام رسانده است.

برگرفته از خبرخوانِ تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  سوم بهمن ماه ۱۳۹۸ (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)
  
* Congratulations to Iranian-American and new #NASA astronaut Jasmin Moghbeli! In 1979, her parents fled Iran. Today, she aims for the stars and may become the first woman to go to the moon. Her success shows what women can do without the constraints of an oppressive regime.

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!