«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ اسفند ۱۸, چهارشنبه

این درآمدها از آنِ بیت المال است

این پندار کودکانه را به مغز خود راه ندهید که به شوند این افزایش بیمانند، روز و روزگار عوام الناس را بهبود بدهیم. باید همانگونه که تاکنون انجام داده ایم، همه شان را در مرز هستی و نیستی نگاه داریم تا مبادا هوای زیاده خواهی و شورش بسرشان بزند. نه تنها درآمدهای نفت و گاز که سایر درآمدها از فروش فرآورده های معدنی ارزشمند گرفته تا سبزیِ خوردن از آنِ بیت المال است.

از زبان این مَشَنگِ الله:  ب. الف. بزرگمهر   ۱۸ اسپند ماه ۱۴۰۰ 

***

جواد اوجی، وزیر نفت ایران افزایش چند برابر درآمدهای نفتی و گازی ایران سخن گفت.

وزیر نفت ایران با تأکید بر اینکه گشایش‌های بین‌المللی نباید مانعی برای استفاده از ظرفیت داخلی باشد، گفت: در سال ۱۴۰۰، وصول درآمدهای نفت و میعانات، فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی و خالص گاز صادراتی ۲.۵ برابر شده و در موضوع گاز این رقم به ۳.۵ تا ۴ برابر رسیده است.

وی این توفیق‌ها را مایه پیشرفت در مواضع سیاسی کشورخود خواند و اظهار کرد: افزایش وصول درآمدها دست مذاکره‌کنندگان را در وین باز گذاشته است.

وزیر نفت ایران از احتمال وقوع توافق در مذاکرات وین یاد کرد و ادامه داد: این موضوع می‌تواند گشایش‌هایی را برای کشور به‌همراه داشته باشد، اما با توجه به شرایط بین‌المللی که همه شاهد آن هستیم، مشخص نیست گشایش‌ها چقدر تداوم داشته باشد و بر همین اساس باید از فرصت پیش‌آمده نهایت بهره را ببریم.

اوجی با بیان اینکه شرایط استفاده از گشایش‌های بین‌المللی نباید جایگزین فرصت‌های داخلی شود، تصریح کرد: الحمدالله ظرفیت‌های داخلی خوبی در این سال‌ها فراهم شده است و نباید این فرصت‌ها قربانی گشایش‌های بین‌المللی شود.

برگرفته از «اسپوتنیک»  ۱۸ اسپند ماه ۱۴۰۰

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!