«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ اسفند ۲۹, پنجشنبه

اگر چنین بود، می بایستی تاکنون چندین میلیون چینی کشته می شدند

اگر چنین بود که گفته ای، می بایستی در همین بازه ی زمانی چندین میلیون چینی کشته می شدند؛* ولی سازماندهی در آنجا بگونه ای بود که آن را بدرستی چالشی بزرگ ارزیابی نمودند؛ بهنگام جُنبیدند و با روش هایی رویهمرفته نه چندان پیچیده، نخست ویروس را آبخست سازی کردند (در قرنطینه نهادند) و جلوی گسترش آن را گرفتند. «قدرت اپیدمیک این ویروس»* هر اندازه هم باشد، بالاتر از نیروی خِرَدِ آدمی با این همه دستاوردهای بزرگ دانشورانه و فنی نیست و نمی تواند باشد. شما بجای برخورد بهنگام و گره گشاییِ درخور، ویروس را در جیب تان پنهان کردید و همه جا گسترش دادید؛ جلوی رفت و آمد به «شهر صیغه ها» را نگرفتید و دست بدست کردید؛ آنگاه که با خواست نیرومند توده های مردم که راه را نشان می دادند، روبرو شدید، بجای جُنبیدن با همه ی دیرهنگام بودن آن، سرگرم بازی های رسانه ای و یافتن اینکه چه کسی باید دست بکار شود، شدید و در فرجامِ کار، بیکاره ترین جانور «خیمه و خرگاه»، آخوند پفیوز امنیتی: حسن فریدون روحانی شده در حجره های تنگ و تاریک حوزه ی جان ننه شان: «علمیه» را یافتید که در آبخُست کیش سنگر گرفته بود و تخم هایش را باد می زد. تاوان گند و گه کاری شما تبهکارانِ بیشرم و آبرو که از دید من، همه ی آن را نیز نمی توان به پای نادانی و خریت سرشتی تان نهاد را بویژه پزشکان و پرستاران و کارمندان بخش های بهداشت و درمان در همه جای ایران با پیشکش نمودن گرانمایه جان شان پس داده و هنوز پس می دهند؛ ولی آیا این جانفشانی ها با همه ی بزرگی شان می تواند جایگزینِ کاری سامانمند، آماجمند، پیگیر و خوب برنامه ریزی شده شود؟ بیگمان، نه! گواه آن، همین آمار است که بیرون داده اید.*

مرگ تان باد که جز نابودی ساختارهای اقتصادی ـ اجتماعی، تنگدستی، بیکاری، دست گدایی دراز کردن جلوی هر کس و ناکسی و سرشکستگی برای ایران و ایرانی، دستاوردی نداشته اید؛ چنانچه بتوان آن را دستاورد نامید:
مُشتی دزدِ تبهکار از بالا تا پایینِ خیمه و خرگاه ولایتی سگ مذهب که مردم ایران را گروگان پایوری تان از «شیطان بزرگ» و همدستانش گرفته اید و باید هر چه زودتر، گورتان را از این سرزمین باستانی گم کنید! 

راستی! مگر تو پفیوز «کیر و اینا» نگرفته بودی؟ چرا نه تو و نه هیچکدام از آن مادربخطاهای دروغگوی دیگر که بیش از دیگران، نمایش «کرونا»زدگی و موش مردگی دادید به لقاء الله نپیوستید؟! مرده شور همه تان را ببرد!

سرنگون باد گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان!

ب. الف. بزرگمهر   ۲۹ اسپند ماه ۱۳۹۸

* «... طبق بررسی‌ها در هر ساعت، متاسفانه سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نیز بسیار نگران‌کننده است. در هر ساعت، چهل و سه نفر از شهروندان ایرانی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده ی قدرت اپیدمیک این ویروس است.»

گفته های ایرج حریرچی، جانشین وزیر «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» روز چهارشنبه، ۲۸ اسپند ماه ۱۳۹۸ در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه، برگرفته از «شفقنا»  ۲۹ اسپند ماه ۱۳۹۸ (برجسته نمایی های متن از آنِ من است. ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!