«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ دی ۵, یکشنبه

در جهان ساخته و پرداخته شان، سایر کشورها و ملت ها جایی ندارند

«جامعه جهانی» از دید آن ها همان چند کشور ششلول بند امپریالیستی و دستِ بالا شغال های دنباله روی شان در اروپای باختری و کانادا هستند و بس! در چنین جهانی ساخته و پرداخته ی مُشتی کهنه اندیش تبهکار که همچنان رویای بازگشت به دوران نه چندان کوتاهِ چندین سده بهره کشیِ بی بند و بار از سایر کشورهای جهان و چپاول دارایی های شان را در سر می پرورانند، سایر کشورها جایی ندارند.

با این همه دگرگونی های چندی و چونی در زمینه های گوناگون اقتصادی ـ هازمانی و پیشرفت های دانشورانه ـ و رویهمرفته پیشرفت هایی با نشانه گذاری های آشکار بنیادین ـ که جلوی دیدگان کور شده شان رخ داده و می دهد و بی هیچ گمان و گفتگو، روبنای جهانی که کهنگی و پوسیدگی خود را بیش از پیش برُخ می کشد را نیز تا همین ده پانزده سال آینده زیر و رو خواهد نمود، دیگر برای چنان اندیشه های پوسیده که سایر کشورها و ملت های جهان را همچنان گاوهایی شیرده بشمار می آورد و می کوشد گذشته ی رویاییِ بهره کشان چیره بر جهان را بازسازی کند، کم ترین زمینه ای بر جای نمی ماند. همه چیز از آن میان، هماوندی های ستمگرانه ی همچنان پابرجا، خواه ناخواه، دگر خواهد شد؛ دگرگونی هایی که ناگزیر به سازماندهی هایی دانشورانه بسود همه ی آدمیان روی کره زمین بوده و از چارچوب سازند بی سر و سامان شده ی سرمایه داری پا فراتر خواهد نهاد.

ب. الف. بزرگمهر   پنجم دی ماه ۱۴۰۰ 

***

 نهاد بریتانیایی: چین دو سال دیرتر از پیش‌بینی‌ قبلی در ۲۰۳۰ اقتصاد اول جهان می‌شود

یک مرکز پژوهشی در بریتانیا روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار ارزش تولیدات اقتصادی به بیش از ۱۰۰ تریلیون دلار خواهد رسید و چین کمی دیرتر از پیش‌بینی قبلی به اقتصاد اول جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش رویترز٬ مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت، یک شرکت مشاوره بریتانیایی، گفته است، چین در سال ۲۰۳۰، دو سال دیرتر از پیش بینی سال گذشته اتحادیه جهانی اقتصاد، به اقتصاد اول جهان از نظر دلار بدل خواهد شد.

طبق این گزارش، هند در سال ۲۰۲۳ از فرانسه و سپس بریتانیا پیشی خواهد گرفت و ششمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد.

داگلاس مک ویلیامز، معاون مدیر عامل این شرکت بریتانیایی، گفته است، مساله مهم در سال ۲۰۲۰ این است که اقتصادهای جهانی چگونه با تورم مقابله خواهند کرد، تورمی که اکنون در آمریکا به ۶.۸ درصد رسیده است.

داگلاس مک ویلیامز ابراز امیدواری کرده است که چنین عواملی کنترل شوند در غیر این صورت اقتصاد جهانی باید در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ برای رکود آماده شود.

این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است که آلمان در سال ۲۰۳۶ از ژاپن در تولید اقتصادی پیشی بگیرد و روسیه خواهد توانست تا سال ۲۰۳۶ به دهمین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود.

برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   پنجم دی ماه ۱۴۰۰ (دانسته از ویرایش آن خودداری ورزیده ام. برجسته نمایی های بوم از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!