«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ مهر ۲۹, دوشنبه

جانباختن بیست و پنج پیکارگر در سه روز گذشته، درگیری های کوچک است؟!

لات بی همه چیزِ «یانکی»! از زبان آن تروریست بیشرم تر از خودت نوشته بودی که از آغاز آتش بس، جز چند درگیری کوچک چیزی بیش نبود.* جانباختن ۲۵ پیکارگری که جانوران پلید و تبهکاری چون تو و اردوغان، ناخن پای شان نیز بشمار نمی آیید، درگیری های کوچک است؟! در سه روز گذشته بگونه ای نسبی، شمار بیش تری از گل های سر سبد سرزمین کردستان پر پر شده اند. افزون بر آن، ارتش ترکیه، چه پیش و چه پس از آتش بس با یورش ددمنشانه به شهرها و روستاها دست به کشتار مردم غیرنظامی کردستان نیز زده و تو همراه با دَم و دستگاه دیوانسالاری پلیدت، همه را نادیده گرفته اید.

هم تو و هم آن موش ترک، سزاوار دادباختن (محکوم شدن) در دادگاهی جنگی هستید.

ب. الف. بزرگمهر   ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۸

* «آقای ترامپ روز جمعه ۲۶ مهر در چند پیام توئیتری از گفتگوی تلفنی‌اش با رجب طیب اردوغان به آگاهی رساند و نوشت که رییس جمهور ترکیه به او گفته است، چند باره تیراندازی کوچک و پرتاب موشک بوده که با شتاب پایان یافته است.» برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸ (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)

***
  
اداره خودگردان شمال و خاور  سوریه: بیانیه‌های ترامپ راه نسل‌کشی فرهنگی را هموار می‌کنند

اداره خودگران در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دولت ترک با نقض آتش‌بس به قتل غیرنظامیان ادامه می‌دهد. همچنین یادآور کرده است که بیانیه‌های دونالد تامپ مبنی بر موفقیت آتش‌بس راه نسل‌کشی اتنیکی از سوی دولت ترک را فراهم می‌کند.

اداره خودگردان شمال و خاور  سوریه در رابطه با آتش‌‌بس با ترکیه که با میانجگیری آمریکا شکل گرفته است بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:
در سه روزی که از آتش‌بس میان ما و دولت ترک با میانجیگری آمریکا طی شده است حملات دولت اشغالگر ترک به نیروهای ما ادامه داشته است. ٢۵ مبارز به شهادت رسیده‌اند و ١٧ مبارز هم زخمی شده‌اند. با این همه وحشیانه‌ترین قتل‌عام را علیه غیرنظامیان شهر سریکانی به انجام رساندند. در نتیجه حملات توپخانه‌ای در مرحله آتش‌بس ١٧ غیرنظامی به شهادت رسیدند. همچنین دهها پیکر متعلق به شهیدان در زیر آوارها بیرون کشیده شدند. علاوه بر اینکه در مورد استفاده از سلاح‌های ممنوعیه مثل فسفر سفید سوختگی‌های فراوانی در میان مجروحان در شهر دیده می‌شود.

ارتش ترک به نقض آتش‌بس ادامه داده و در تلاش است نظامیانش را وارد شهر کند.

در مناطقی که به اشغال ارتش ترک در آمده است به کشتن شهروندان، ربودن، غصب اموال و شکنجه مردم پرداخته است.

بدیهی است آنچه در عفرین روی داد در این منطقه دوباره می‌شوند. همه این رویدادها در مقابل چشمان آمریکایی‌ها به عنوان میانجی و مسئول آتش‌بس بوقوع می‌پیوندند.

ما اداره خودگردان شمال و خاور  سوریه به نمایندگی از مردم منطقه از بیانیه‌های رئیس جمهور آمریکا در شگفتیم. پرزیدنت ترامپ مدعی است که آتش‌بس با موفقیت اجرا شده و طرف تُرک به مفاد آن عمل کرده است. ما تأکید می‌کنیم که دولت اشغالگر ترک آتش‌بس را زیرپا گذاشته است.

بیانیه‌ی اخیر ترامپ مبنی بر اسکان کوردها در مناطق تازه مقدمات نسل‌کشی اتنیکی کوردها از سوی دولت ترک را فراهم می‌کند. زیرا شهروندان شهرهای سریکانی و گریسپی و روستاهای حومه آنها باید بر مبنای ضمانت بین‌المللی به خانه و کاشانه خود برگردند و این مناطق تحت حمایت نیرویی بین‌المللی باشند. در غیر اینصورت رژیم ترکیه ساکنان منطقه را قتل‌عام می‌کند. آمریکا باید به مسئولیت‌های خود عمل کند.

جامعه بین‌المللی را فرامی‌خوانیم طرف ترک را برای خارج کردن نظامیانش از مناطق اشغال شده تحت فشار قرار دهند. از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که برای محافظت از شهروندان اقدام به استقرار نیروهای بین‌المللی نمایند. زیرا رژیمی که از اسلحه‌های ممنوعه علیه خلقمان استفاده کند حق نظارت بر منطقه را ندارد.

درخواست می‌کنیم با تشکیل کمیته‌ای فوری  به استفاده از اسلحههای ممنوعه و جنایت کشتار غیرنظامیان رسیدگی شود.

«خبرگزاری فرات»   ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۸

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

زیرنویس تصویر:

«سال گذشته ما اینجا ایستاده بودیم و گفتیم، می‌توانیم جانباخته ای دیگر به میهن مان پیشکش کنیم. امروز اینجایم و برادر و دوستم جان باخته اند. پیمان بستم اشک نریزم و اشکهایم را برای خونخواهی  پنهان می‌کنم.» گفته های سوزی، خواهر یکی از جانباختگان در مراسم خاکسپاری، «خبرگزاری فرات»  ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۸

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!