«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۵, پنجشنبه

این به آن در و حساب بی حساب!

پیام روشن است: آدم* تان را پس می دهیم؛ آدم مان را پس می گیریم. این به آن در و حساب بی حساب! دادگاه نمایشی هم بخوبی و خوشی به پایان می رسد و همه ی دست اندرکاران ریز و درشت آن از آن میان، ایرانی تبارانی جا خوش کرده در اینجا و آنجای باخترزمین که از این نمد کلاهی برای خود دوخته اند نیز با دست پر به خانه های شان بازخواهند گشت.

ب. الف. بزرگمهر   ۱۵ اردی بهشت ماه ۱۴۰۱

* در اینجا ناچار شدم واژه ی «آدم» که همانا کارمند، مزدبگیر یا بدتر از همه، مزدور است را بکار گیرم. 

***

وزیر امور خارجه سوئد تصمیم جمهوری اسلامی ایران به اعدام احمدرضا جلالی را محکوم کرد؛ «آن لینده» می‌گوید، سوئد همراه با اتحادیه اروپا حکم اعدام را محکوم کرده و خواستار آزادی آقای جلالی هستیم.

در پی انتشار خبر اعدام قریب‌الوقوع احمدرضا جلالی، دوتابعیتی زندانی در ایران، وزیر خارجه سوئد این تصمیم را محکوم کرد و خواستار آزادی این "پژوهشگر" ایرانی ـ سوئدی شد. وزیر خارجه سوئد می‌گوید که این خواسته مرتبا به نمایندگی‌های ایران ابلاغ شده و در تماس با ایران هستیم.

«خبرگزاری‌ ایسنا»، روز چهارشنبه به نقل از «منابع آگاه» خبر داد که حکم اعدام آقای جلالی «به جرم جاسوسی» برای اسرائیل که به تأیید دیوان عالی کشور رسیده تا دو هفته دیگر اجرا می‌شود.

خبر اجرای قریب‌الوقوع حکم آقای جلالی که بارها تمام اتهامات علیه خود را رد کرده و اعلام کرده که تحت شکنجه جسمی و روانی، وادار به اعتراف شده است، درست در آخرین روز دادگاه حمید نوری در سوئد منتشر می‌شود.

حمید نوری متهم است که در اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج در سال ۱۳۶۷ مشارکت داشته و در حال حاضر در سوئد در بازداشت به سر می‌برد و به همین اتهام در حال محاکمه است.

برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۱۴ اردی بهشت ماه ۱۴۰۱

بختی چندان یرای ویرایش این گزیده گزارش نداشتم. برجسته نمایی های بوم، همه جا از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر   ۱۵ اردی بهشت ماه ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!