«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ شهریور ۱۷, جمعه

نمی بینید که همگی مان سرنشین یک کَرَجی هستیم؟

می دانم کون من و پسرم، هر دو گُهی است؛ ولی همچنین می دانم که کون کم و بیش همگی شما نیز گُهی است. خوب! اگر می خواهید آن را هم بزنید، من هم با شما همراهی خواهم نمود. به پیامدهای آن در کشوری که نزدیک به نیمی از مردم آن دیوانه شده یا در مرز دیوانگی هستند، اندیشیده اید؟ آیا نمی دانید که با پخش شدن باز هم بیش تر بوی آن در همه جا چه بلایی به سر همگی مان خواهد آمد؟ نمی بینید که همگی مان سرنشین یک کَرَجی هستیم و باید با خوب و بد هم بسازیم؟!

از زبان «پرزیدنت بادبادی»:  ب. الف. بزرگمهر   ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ 

***

جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفت رای گیری در مورد استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ممکن است در اواسط ماه جاری برگزار شود.

پیشتر، مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره آمریکا گفته بود که اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا آماده حمایت از پیشنهاد آغاز تحقیقات به عنوان بخشی از روند استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هستند.

کامر گفت: "من فکر می کنم مجلس نمایندگان در ماه سپتامبر رای خواهد داد. همه چیز به کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره بستگی دارد...، ما چندین بار با او صحبت کردیم." به نظر، جمهوری خواهان آرای کافی برای شروع تحقیقات دارند.

وی افزود که تحقیقات احتمالی می تواند اطلاعات مفیدی را از سازمان های فدرال مانند آرشیو ملی و خدمات درآمدهای داخلی مطرح کند.

کومر همچنین تاکید کرد که اطلاعات مربوط به ارتباطات بایدن با پسرش هانتر با نام مستعار در مورد معاملات تجاری خارجی نقش تعیین کننده ای در روحیه اعضای حزب جمهوری خواه در مورد چشم انداز تحقیقات داشته است.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پیشتر از رای گیری برای آغاز تحقیقات استیضاح بایدن حمایت کرده بود.

مک کارتی گزارش داد که اطلاعات جمع آوری شده توسط جمهوری خواهان به آنها اجازه می دهد تا مسئله استیضاح بایدن را مطرح کنند. به گفته وی، خانواده رئیس جمهور آمریکا به "فرهنگ فساد" کشیده شده اند.

مک کارتی اظهار داشت که تحقیقات درباره دخالت ادعایی رئیس جمهور ایالات متحده و پسرش هانتر بایدن در فساد ، نیاز به آغاز استیضاح رئیس دولت را دیکته می کند. یکی از اعضای ارشد کنگره خاطرنشان کرد، چنین تشریفاتی توانایی ارگان قانونگذاری ایالات متحده را برای جمع آوری اطلاعات لازم جهت تحقیق درباره رئیس جمهور افزایش می دهد.

برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۲  (بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!