«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ بهمن ۲۰, چهارشنبه

انگشت روس ها در کار است

انگشت روس ها در کار است؛ وگرنه، چگونه می شود که پته ی مرا در هر زمینه ای روی آب بیاورند و رسوایی بپا کنند؟! من می دانم که کدو تنبل های خودمان تا این اندازه زرنگ و کارکشته نیستند که به هر سوراخی انگشت فرو کنند و چیزی از آن در آورند؛ کار، کارِ همین رام نشده هاست که از زیر و بم کوجک ترین کارهای مان آگاهند. باور می کنید یا نه؟ هم اینک که با شما سخن می گویم، آن را هِس (حس) می کنم. باید هر جور شده، آن ها را رام کنیم.

از زبانِ کُسخل میرزای ششلول بندهای «جامعه جهانی»:  ب. الف. بزرگمهر   ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

***

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا که به دلیل مجموعه‌ای از رسوایی‌ها در ماه‌های اخیر به شدت تحت فشار قرار دارد روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن با هدف جلب حمایت اعضای پارلمانی حزب محافظه‌کار کابینه خود را ترمیم کرد.

در ما‌ه‌های اخیر رسانه‌های بریتانیا برگزاری مهمانی‌های متعددی در دفتر کار و محل زندگی نخست وزیر را در شرایطی که مقررات شدید قرنطینه بر کشور حاکم بود افشا کردند. آقای جانسون که در ابتدا این مهمانی‌ها و یا حضور خود در آنها را تکذیب کرده بود در نهایت مجبور شد به دلیل نقض مقررات قرنطینه و ارائه شواهد نادرست به پارلمان بریتانیا عذرخواهی کند.

تحقیقات پلیس لندن در مورد این مهمانی‌ها ادامه دارد و نتایج آن ممکن است چند ماه دیگر اعلام شود.

آقای جانسون هفته گذشته وعده داد که با تغییراتی در ترکیب مقامات ارشد دفتر نخست وزیری و کابینه تلاش خواهد کرد فعالیت دولت را روی پاسخگویی به مسائل مبرم جامعه متمرکز کند.

در ترمیم کابینه که جزییات آن روز سه شنبه اعلام شد هیچ یک از وزرای مهم و ارشد در ترکیب دولت تغییر نکرده‌اند.

احتمالا مهم‌ترین مورد تغییر مسئول ارشد انضباطی حزب محافظه‌کار است که وظیفه او و کارکنان دفترش تضمین حمایت اعضای پارلمانی حزب از دولت و شخص نخست وزیر است.

مارک اسپنسر که تاکنون این وظیفه را برعهده داشت به عنوان رییس فراکسیون پارلمانی حزب محافظه‌کار تعیین شده و جای خود را به کریس هیتون‌هریس داده که از افراد بسیار نزدیک به بوریس جانسون است.

وظیفه اصلی او به عنوان مسئول انضباطی فراکسیون پارلمانی در هفته‌ها و ماه‌های آینده جلوگیری از اجماع تعداد کافی نمایندگان این حزب برای تسلیم‌نامه عدم کفایت بوریس جانسون و در نتیجه برگزاری انتخابات برای رهبر حزب محافظه‌کار است.

جاکوب ریس- ماگ که تاکنون رهبر فراکسیون پارلمانی حزب محافظه‌کار بود به عنوان وزیر فرصت‌های برگزیت و کارآمدی دولت تعیین شده است.

سخنگوی نخست وزیر بریتانیا در یک نشست خبری گفت: «این تغییرات علاوه بر تغییر در روش کار دفتر نخست وزیری تماس بین نخست وزیر و فراکسیون پارلمانی حزب را تقویت خواهد کرد که هدف اصلی ما بود.»

هفته گذشته چهار تن از اعضای ارشد دفتر نخست وزیری از جمله رییس روابط عمومی، رییس سیاست‌گذاری و مشاور ارشد آقای جانسون استعفا دادند.

در چارچوب این تغییرات یکی از اعضای پارلمان به عنوان رییس بخش سیاستگذاری دفتر نخست وزیری و وزیر سابق کابینه به عنوان رییس دفتر جدید آقای جانسون تعیین شده‌اند.

به گفته کارشناسان، به نظر می‌رسد هدف اصلی آقای جانسون در ترمیم کابینه و مقامات ارشد دفتر نخست وزیری بيش از هر چيز ديگری حفظ موقعیت خود به عنوان نخست وزیر در برابر انتقادهای احزاب مخالف و بخشی از اعضای پارلمانی حزب محافظه‌کار است.

احزاب مخالف دولت، آقای جانسون را به دروغ گفتن در صحن پارلمان متهم کرده و خواستار استعفای او هستند. علاوه بر این به گزارش رسانه‌های بریتانیایی حدود ۳۰ نفر از اعضای پارلمانی حزب محافظه‌کار درخواست رای عدم کفایت به آقای جانسون را به نهادهای مسئول تسلیم کرده‌اند.

طبق قوانین داخلی حزب محافظه‌کار برای رای‌گیری در مورد عدم کفایت رهبر حزب درخواست ۱۵ درصد از اعضای پارلمانی حزب (در پارلمان فعلی معادل ۵۴ نفر) الزامی است.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!