«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ اسفند ۱, یکشنبه

هان «پرزیدنت بادبادی» مادربخطا! هنوز هم دروغ تازه ای داری؟

تبهکار بیشرم و آبرو! چه کسی یورش برد؟ روسیه؟! نه! فراراست ترین نیروهای مزدور اوکرایینی در کالبد نیروهای رزمی آن کشور با پشتیبانی همه سویه ی شما تبهکاران سزاوارِ دادگاه سپاری (محاکمه) و از دید من، سپرده شدن به جوخه ی تیرباران.

مردک پفیوز! چه کسی ۳۰۰۰۰ تن از مردم آن جمهوری ها را از خانه و کاشانه شان آواره کرد؟ روسیه؟! نه! تو مادربخطا در همراهی با دیگر اروسکان تبهکار پهنه ی سیاست اروپایی و از همه بیش تر آن «کُسخل میرزای ششلول بندهای جامعه جهانی»: «بوریس جانسون»!

ب. الف. بزرگمهر   یکم اسپند ماه ۱۴۰۰

زیرنویس پرتور:

اَروسکِ مادربخطایی بیکاره و ابزارِ دست خداوندان سرمایه «یانکی» که چپ و راست دروغ بافته و می بافد 

***

به گزارش اسپوتنیک، کی یف ارتش خود را در مرز جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک مستقر کرده و مرتبا به سمت آنها از جمله با استفاده از تجهیزات ممنوعه شلیک می کند.

به دلیل تهدید حمله اوکراین جمهوری های خود خوانده تخلیه زنان، کودکان و سالمندان را به سمت منطقه راستوف در روسیه آغاز کردند و همچنین بسیج عمومی اعلام شد.

تنش ها در دونباس توسط ایالات متحده و ناتو افزایش یافته است، در حالی که به اوکراین تسلیحات ارائه کرده و مربیان نظامی را می فرستند. در مسکو بارها خواستار توقف عرضه تجهیزات نظامی به اوکراین شدند.

20:42 20.02.2022

آندری کوزنکو هماهنگ کننده کمیته ادغام روسیه و دونباس، روز یکشنبه گفت: یک گروه پیشرفته از داوطلبان از کریمه برای کمک به ساکنان جمهوری های دونتسک و لوگانسک و حفاظت از حق تعیین سرنوشت آنها وارد دونباس شدند.

کوزنکو افزود: گروه پیشرفته ای از داوطلبان از کریمه در حال حاضر در دونباس هستند. دونباس همچنان در خط مقدم قرار دارد و مورد تهاجم وحشیانه مسلحانه شبه نظامیان اوکراینی قرار گرفته است.

14:58 20.02.2022

سرویس امنیت فدرال روسیه(اف اس بی): طی 24 ساعت گذشته، بیش از 30 هزار شهروند خارج شده از قلمرو جمهوری دونباس از طریق پست های بازرسی از مرز عبور کردند.

14:54 20.02.2022

سرویس امنیت فدرال روسیه(اف اس بی): بیش از 30000 نفر از ساکنان جمهوری های دونتسک و لوهانسک طی شبانه روز گذشته از مرز عبور کرده و وارد روسیه شدند.

13:30 20.02.2022

شبه نظامیان خلق دونتسک گزارش دادند که دو غیر نظامی در نتیجه حمله نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی روستای پیونرسکی در 7 کیلومتری مرز با روسیه کشته شدند.

11:50 20.02.2022

در این پیام آمده است: دشمن از ابتدای امروز تاکنون 12 بار شهرک های جمهوری را با خمپاره، نارنجک انداز خودکار و سامانه توپخانه 122 میلی متری گلوله باران کرده است که در نتیجه گلوله باران برق رسانی به تعدادی از شهرک ها قطع شد".

11:44 20.02.2022

نیروهای مسلح اوکراین از ابتدای روز تاکنون 12 بار خاک جمهوری خلق دونتسک را گلوله باران کرده اند. این در پیامی که روز یکشنبه در وب سایت شبه نظامیان خلق منتشر شد، بیان شده است.

09:52 20.02.2022

نیروهای ویژه وزارت امنیت دولتی جمهوری خلق دونتسک یک گروه خرابکار را در قلمرو دونتسک شناسایی و متوقف کردند. این گروه قصد داشتند پست های برق و خط لوله گاز را منفجر کنند.

09:39 20.02.2022

پلیس ملی جمهوری خلق لوهانسک اطلاع داد: نیروی نظامی اوکراین برای حمله به مواضع جمهوری خلق لوهانسک در منطقه پیونرسکی با دور زدن رودخانه تلاش کرد، اما متحمل خساراتی شده و عقب نشینی کرد.

در این اطلاعیه آمده است که تلاش برای حمله توسط نیروهای اوکراینی منجر به تخریب ۵ خانه و کشته شدن غیر نظامیان شد.

09:33 20.02.2022

اپراتور تلفن همراه لوهانسک در خصوص قطع احتمالی ارتباطات و اینترنت در سراسر محدوده جمهوری هشدار داد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: اپراتور ارتباطات سیار لوهانسک به اطلاع می رساند که با توجه به شرایط فعلی در آینده نزدیک ممکن است عدم ارتباط تلفن همراه با لوهانسک و اینترنت در سراسر جمهوری به وجود بیاید.

09:23 20.02.2022

دفتر نماینده جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی رژیم آتش بس اعلام کرد که نیروهای امنیتی اوکراین بار دیگر در دونباس آتش گشودند و یک کارخانه شیمیایی را مورد هدف قرار دادند.

نیروهای مسلح اوکراین ۸ مین به سمت کارخانه محصولات شیمیایی دونتسک و ۱۲ مین به سمت روستای اسپارتاک شلیک کردند، در حالی که همه گلوله ها ۱۲ میلی متری بودند که طبق توافقات مینسک ممنوع است.

برگرفته از «اسپوتنیک»   یکم اسپند ماه ۱۴۰۰

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!