«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ بهمن ۱۷, یکشنبه

سویه ای کنشگرانه در فرازی تازه از نیرنگبازی و مردم فریبی با آماج برافروختن جنگ

به گزارش زیر اندکی باریک شوید؛ دنباله ی آوازه گری های انبوه رسانه ای کشورهای امپریالیستی بویژه «یانکی» ها درباره ی آمادگی روسیه برای یورش به اوکراین است که از دید من، در فرازی تازه، سویه ای کنشگرانه (عملیاتی) یافته و می یابد. تا اینجا زیر چنان پوشش رسانه ای پر و پیمانی، در همکاری آشکار و پنهان با راست ترین نیروهای هازمانی اوکراین و بهره وری ناروا از دولت پوشالی و ابزارِ دستِ آن کشور، نه تنها جنگ ابزارهای بُنجل فراوانی به اوکراینی ها فروخته اند که نیروهای سپاهی خود را نیز زیر نام های گوناگون به آن کشور گسیل داشته اند؛ نیروهایی که بخش بزرگی از آن ها در مرز میان اوکراین و روسیه جای گرفته اند و زمینه ی آتش افروزیِ هم اکنون پیش بینی ناپذیری که می تواند از کالبدهای نیرنگبازانه و مردم فریبی برخوردار باشد را می آمایند. گفته های الف بچه ی آن کاخ روسیاه: «جیک جیک تو لیوان» که گویا «همین روز دوشنبه (فردا) می‌تواند حملات آغاز شود ... یا شاید آغاز تهاجم چند هفته طول بکشد.» (از گزارش زیر)، بخوبی روشنگرِ این گام اهریمنی تازه «یانکی» ها در برافروختن جنگی است که چنانچه بیاغازد، سرانجام آن و اینکه تا کجا دامن گیرد و به کجا بینجامد، روشن نیست. آنچه برای من روشن است و پیش تر درباره اش یکی دو یادداشت کوتاه نیز نوشته ام*، تنگنای بیم برانگیزی، بویژه از سویه سپاهیگری (نظامی) آن، برای روسیه است که جایی برای نرمش بیش تر و زیرِ بار رفتن یا بدتر از آن، تن دادن به پیشنهادهای فریبنده ای از آن میان، هماوندی و یگانگی با «ناتو» ندارد.

 ب. الف. بزرگمهر   ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰

* «نه یک گام به پس!»  ب. الف. بزرگمهر   هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰

https://www.behzadbozorgmehr.com/2022/01/blog-post_27.html 

***

جیک سالیوان روز یکشنبه ۱۷ بهمن‌ در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» گفت آمریکا از ماه‌ها پیش در حال همکاری با شرکای اروپایی خود و ناتو برای مقابله با حمله احتمالی روسیه به اوکراین است و به محض آغاز عملیات نظامی روسیه، به آن واکنش نشان داده خواهد شد.

او گفت تحرکات روسیه می‌تواند شامل الحاق منطقه دونباس در شرق اوکراین به روسیه یا حملات سایبری و یا تهاجم نظامی همه‌جانبه به اوکراین باشد: «همین روز دوشنبه (فردا) می‌تواند حملات آغاز شود. ما گوش به زنگ هستیم. هر زمانی عملیات نظامی روسیه می‌تواند شروع شود یا شاید آغاز تهاجم چند هفته طول بکشد و روسیه مسیر دیپلماسی را انتخاب کند.»

آقای سالیوان در ادامه گفت آمریکا برای مقابله با روسیه هم گزینه اعزام قوای نظامی و هم استقرار سامانه‌های ضد موشکی در منطقه را در دستور کار داردبا این‌حال، او درباره اعزام سه هزار نیروی نظامی جدید آمریکا به اروپا گفت این نیروها برای جنگ با روسیه اعزام نشده‌اند، بلکه وظیفه آن‌ها دفاع از قلمرو ناتو است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوال مجری شبکه «ان‌بی‌سی» درباره وابستگی گاز اروپا به روسیه و احتمال انفعال کشورهای اروپایی در مواجهه با حملات نظامی مسکو به اوکراین گفت: ایالات متحده آمریکا گفت‌وگوهایی با تولیدکنندگان گاز، خصوصا گاز مایع، آغاز کرده است و در صورت حمله روسیه و قطع گاز این کشور به اروپا، دیگر صادرکننده‌های گاز می‌توانند کسری گاز اروپا را تامین کنند.

مقامات آمریکا می‌گویند روسیه هم‌اکنون ۱۱۰ هزار نیروی نظامی خود را در مرزهای اوکراین مستقر کرده و برای حمله همه‌جانبه نیاز به ۱۵۰ هزار نیروی نظامی دارد.

روسیه مدعی است که برنامه‌ای برای حمله نظامی به اوکراین ندارد.

برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ (بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر)

 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!