«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ بهمن ۱۳, چهارشنبه

اگر پیش ما آمده بودی، عاقبت بخیر می شدی

پسر جان! می خواستی راه سد ساله را یکشبه بپیمایی؟! (بنگرید به گزارش زیر) البته تو نخستین تن نیستی؛ تاریخ ایران، نمونه های فراوانی در این باره دارد؛ سرشناس ترین شان، جوانکی کم و بیش همسن و سال تو یا شاید جوان تر بود که یکشبه به درجه ی سرهنگی رسید؛ سرهنگی که موی پشت لبش هنوز سبز نشده بود. اگر درست به یاد داشته باشم، در تبریز و دوره ی پایانی قاجار بود که غوغا بپا کرد و آبروی همه ی دست اندرکاران زمان خود در ارتش را برد. بجای بازی با تیر و تفنگ و مانند این ها۱، می آمدی پیش خودمان در «حوزه علمیه» و صنعت۲ را از اینجا می آغازیدی که ثواب الهی هم دارد. برای آنکه بهتر شیرفهم شوی، تفاوت میان زنی است که کارش را با صیغه و متعه و و مانند این ها در زیر چادر و در پناه اسلام انجام می دهد که علاوه بر اجر زمینی، اجر اُخروی هم دارد با زنی که سرخود یا بکمک جاکشی بی سر و پا به این و آن کُس می دهد. تفاوت میان این دو از زمین تا آسمان است. می بینی؟! با کاری که کردی، هم کون مبارک را بباد دادی و هم نامی که برایت تراشیده بودند؛ اگر پیش ما آمده بودی، عاقبت بخیر می شدی.

از زبان روح آن آخوند که در آن جهان هم دست از سرِ این جهان برنمی دارد و در راه اسلام ناب محمدی می کوشد:  ب. الف. بزرگمهر   ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰

پی نوشت:

۱ ـ از زبانزدهای «کیر خر نظامِ خرموش پرور» که چند سالی است دیگر در تنگنای سخنوری، «و اینا» نمی گوید؛ بیگمان به وی رسانده اند که این درماندگی در سخن، مایه ی شوخی و ریشخند مردم را فراهم نموده و بهتر است آن را بکار نبری. از آن هنگام تاکنون بجای آن، «و مانند اینها» و لابلای آن، گاه گداری «و امثال اینها» بر زبانِ کژدم گزیده اش می آید که به نوبه ی خود، پیشرفتی در ادبیات آسمانی ـ ریدمانی بشمار می رود:
ـ بعضی هم به عوامل دیگری مربوط است از قبیل قاچاق و مانند اینها

ـ خب، توصیه‌هایی که در این زمینه بنده عرض کردم به مسئولین و مانند اینها [این یکی از  همه چشمگیرتر و بی آنکه بداند، نشانه ای از منش فرومایه ی «حضرت کیر خر» در کوجک شمردن دیگران به اندازه ی مگس و پشه همراه با گنده گوزی های بزرگمنشانه است.  ب. الف. بزرگمهر]، توصیه‌های زیادی است که حالا نمیخواهیم آن توصیه‌ها را تکرار کنیم.

ـ بحث [کاهش] مقرّرات و مانند اینها واقعاً مورد توجّه قرار نگرفته ...

ـ البتّه این کشتهای گلخانه‌ای و مانند اینها مهم هم هست ...

ـ بخش مهمّی ناشی از برخی تصمیم‌گیری‌های غلط یا کم‌کاری‌ها و امثال اینها است ...

ـ آمار مربوط به تأمین ماشین‌آلات به هیچ ‌وجه مطلوب نیست، یا مسکن و امثال اینها ...

ـ حمایتهای تعرفه‌ای و تسهیلات بانکی و امثال اینها ...

ـ بعضی از تولیدات کشور، تولیدات اساسی و مهمّی است و نیاز حیاتی کشور است؛ مثلاً فرض کنید صنعت نفت، صنعت فولاد و امثال اینها، لکن اینها از لحاظ اشتغال‌آفرینی آن چنان که برخی از صنایع دیگر اشتغال‌آفرینی دارند، اینها ندارند.

همگی برگرفته از تنها یکی از بیانات «حضرت کیر خر» در تارنگاشت «کیر خر نظام خرموش پرور»   دهم بهمن ماه ۱۴۰۰

۲ ـ شخصی با بخاری گفت كه مدت هاست كه جماع نمی كنم. گفت:
ای جان برادر چون نمی كنی، باری می ده تا صنعت به یكبارگی فراموش نكنی.

جاودانه عُبید زاکانی 

***

خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه از بازداشت مهرشاد سهیلی، فرمانده ۱۷ ساله یک قرارگاه جهادی وابسته به سپاه پاسداران، خبر داد. آقای سهیلی پیشتر در برخی گزارش‌های رسانه‌‌ای به فساد مالی، انتشار اخبار دروغ و بزرگنمایی درباره فعالیت‌هایش متهم شده بود.

مسئولان سپاه پاسداران می‌گویند در سال‌های اخیر ۴۲ هزار گروه جهادی راه‌اندازی کرده‌اند و مدعی هستند که از طریق این گروه‌ها برای محرومیت‌زدایی تلاش می‌کنند. سپاه پاسداران تاکنون گزارشی درباره بودجه این گروه‌ها منتشر نکرده است. برخی از این گروه‌ها که در مناطق اهل سنت ایران فعال هستند، در حوزه تبلیغ مذهب شیعه نیز فعالیت می‌کنند.

آقای سهیلی که اهل ایلام است و «قـرارگاه حضـرت مهـدی» را اداره می‌کرد، مدعی بود در ۳۱ استان فعالیت می‌کند و ۱۵۰۰ نیروی فعال دارد و با دفتر برخی مراجع تقلید شیعه ساکن قم و همچنین دفتر محمدتقی مصباح یزدی در ارتباط است.

تلویزیون حکومتی ایران هم مستندی از دیدار مصباح یزدی با او منتشر کرده است.

روزنامه فرهیختگان اخیرا در گزارشی مفصل نوشت که بخش عمده فعالیت‌های ادعایی موسسات وابسته به مهرشاد سهیلی مبنی بر توزیع نان یا امکانات در مناطق محروم مانند «تعمیر ۵۰ هزار خانه محرومان» یا توزیع دو میلیون پرس غذا بین نیازمندان واقعیت ندارد.

این روزنامه همچنین نوشت که گردش مالی حساب‌های او چندین میلیارد تومان بوده است و این نوجوان ۱۷ ساله املاکی را که از طریق پول‌های این موسسات خریداری کرده به نام نزدیکانش زده است.

مهرشاد سهیلی در این گزارش با شرح فعالیت‌هایش می‌گوید که مقام‌های ارشد سپاه پاسداران در جریان فعالیت‌های او بوده‌اند، ولی چون بقیه به فعالیت‌های او حسادت می‌کنند علیه موسسه‌اش تبلیغ کردند و سال ۹۹، سازمان بسیج حساب «قرارگاه حضرت مهدی» را با ۳۰۰ میلیون تومان موجودی مسدود کرد.

مهرشاد سهیلی در ادامه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به راه‌اندازی «موسسه امام صادق» کرده و گفته است در حساب شخصی خودش و این موسسه، بیش از دو میلیارد تومان موجودی دارد که به شیوه‌های مختلف به دست آورده است.

در سال‌های اخیر تبلیغات گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی ایران از جمله رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران با عنوان «جوان‌ترین فرمانده» درباره مهرشاد سهیلی منتشر شده و عکس‌های متعددی از دیدار او با برخی مراجع تقلید مانند حسین نوری همدانی و چهره‌هایی چون محسن قرائتی منتشر شده بود و از آقای سهیلی به عنوان یک الگو برای نسل انقلابی نام برده می‌شد.

برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!