«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ اسفند ۵, پنجشنبه

کار بسیار درست و بجایی انجام دادی، آقای پوتین؛ درود بر شما!

باید با زیرِ پا نهادن سیاست ملی گرایانه ای که خلق ها و ملت های دیگر را خوار می شمارد، پیوندهای گسسته ی میان خلق های اوکراین و روسیه را به بهترین گونه ی آن، دوباره جوش داد و نقشه های دور و نزدیک امپریالیست ها بسرکردگی «یانکی» ها برای ساخت و  پرداخت سکوی پرتابی دلپذیر از اوکراین را بر هم زد و در هم کوبید. سُهش، بُرّندگی و ورزیدگی شما و فرماندهان جنگ دیده ی روسی را می ستایم و برای تان کامیابی و پیروزی آرزومندم. در برابر امپریالیست ها، حتا یک گام نباید به واپس برداشت.

با همه ی نارسایی های ساختاریِ پیامدِ فروپاشی «اتحاد جمهوری های شوروی سوسیالیستی» در روسیه و بسیاری دیگر از جمهوری های سوسیالیستی پیشین، این سخن باریک و پاکیزه (نکته) را نیز ناگفته نمی نهم که به برخورد باریک و بُرّنده ی شما و فرماندهی روسیه به رویدادهای این روزها و کارکردِ بجا و بهنگام در پشتیبانی از توده های مردم «دونباس»، چون روزنه ی امیدی، نه تنها برای آن سرزمین ها که برای سایر سرزمین های جهان می نگرم و امیدوارم این روزنه هر روز گشوده تر و گشوده تر شود.

مرگ بر امپریالیست ها بسرکردگی «یانکی» ها!

 ب. الف. بزرگمهر   پنجم اسپند ماه ۱۴۰۰ 

***

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نظامیان ارتش اوکراین به صورت گروهی مواضع خود را ترک و سلاح های خود را زمین می گذارند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که واحدها و سربازهای نیروهای مسلح اوکراین به طور گسترده مواضع خود را ترک می‌کنند و سلاح‌های خود زمین می گذارند.

این وزارتخانه افزود: مواضع یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین که سلاح‌های خود را زمین گذاشته‌اند، مورد حمله قرار نمی‌گیرند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این گفته بود، در مورد عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گرفته است. وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شرایط نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس از روسیه در خواست کمک کردند. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده دولت حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند وبه خانه های خود بروند.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند. در ادامه اشاره کرده که زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی، هوانوردی نیروهای مسلح اوکراین با سلاح‌های با دقت بالا از کار افتاده‌اند. این وزارتخانه تصریح کرد که هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی کند.

برگرفته از «اسپوتنیک»  پنجم اسپند ماه ۱۴۰۰ 

***

پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت:
«شرایط ما را ملزم به اقدام قاطع و فوری می‌کند. جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند. در این راستا طبق ماده ۵۱، بخشِ هفتم منشور سازمان ملل متحد، با تایید شورای فدراسیون و بر اساس معاهدات دوستی و کمک متقابل با جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک، تصویب شده توسط مجمع فدرال ، تصمیم گرفتم یک عملیات نظامی ویژه انجام شود.»

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که برنامه های روسیه شامل اشغال اوکراین نیست؛ ولی مسکو برای غیرنظامی کردن آن تلاش خواهد کرد.

پوتین گفت:
«هدف آن (عملیات ویژه روسیه) حفاظت از افرادی است که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند و برای این منظور ما تلاش خواهیم کرد تا اوکراین را عیر نظامی و غیر نازیسمی کنیم و همچنین کسانی که مرتکب بسیاری از آن جنایت های خونین علیه ساکنان صلح جو از جمله شهروندان فدراسیون روسیه شده اند را به دست عدالت بسپاریم.»

برگرفته از «اسپوتنیک»  پنجم اسپند ماه ۱۴۰۰

بختی برای ویرایش این دو گزارش نداشتم.  برجسته نمایی های بوم، همه جا از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!