«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ بهمن ۲۳, شنبه

من پهنه ی سیاست را با پهنه ی نمایش جابجا گرفته بودم ...

من پهنه ی سیاست را با پهنه ی نمایش، آنهم از گونه ی تلخک بازی آن، جابجا گرفته بودم. اینک که کمی دیر هم شده و آمریکا و انگلیس نیروهای خود را در کشورمان و بویژه در مرز با روسیه جاسازی کرده و نمی دانم سرگرم چه کارهایی هستند و کدام جنگ ابزارها را در آنجا می کارند، تازه به آرش این زبانزد که پهنه ی سیاست، پوست خربزه های بسیاری دارد، پی می برم و نمی دانم چگونه جلوی این کاسه های داغ تر از آش که سنگ پشتیبانی از کشورمان را به سینه می زنند و افزون بر اوکراین در رومانی، لهستان و برخی از کشورهای هم مرز با روسیه نیروهای رزمی و جنگ ابزارهای تازه آورده اند را بگیرم. خاک بر سرم که تا این اندازه با نادانی رفتار کردم و نه تنها مردم کشورم که همدوش با مردم روسیه در هماوردی با ددمنش ترین نیروهای رزمی «نازی» ها در «جنگ جهانی دوم» جنگیده و دلاوری های بیمانندی از خود نشان دادند را به آستانه ی جنگ برادرکشی کشانده ام که همچنین به آمریکایی ها و انگلیسی ها و دیگر همدستان شان کمک کردم که نقشه های جنگ افروزانه شان برای به آتش کشیدن جهان را به پیش برند و آن را شتاب بخشند.

از زبان تلخک بس نابخرد اوکراینی:  ب. الف. بزرگمهر   ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

***

در حالی که به نظر می‌رسد اوکراین هر روز به یک حمله نظامی نزدیک‌تر می‌شود، دولت این کشور با تاکید بر آمادگی نیروهای مسلح خود در مرزها روز شنبه در بیانیه‌ای خطاب به مردم خواهان «حفظ آرامش و وحدت» شد.

همزمان وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سفارت و کنسول‌گری‌های این کشور در اوکراین قرار نیست بسته شوند، تنها تعداد کارکنان این مراکز «بهینه» خواهد شد.
...
در همین حال ایالات متحده و بریتانیا در کنار ۱۴ کشور دیگر از شهروندان خود خواسته‌اند که اوکراین را هر چه زودتر ترک کنند.

این اخبار پس از آن منتشر می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه، ۲۲ بهمن، گفت روسیه نیروهای بیشتری در مرز اوکراین مستقر کرده و حمله نظامی به این کشور ممکن است در هر زمانی و حتی احتمالا قبل از پایان المپیک زمستانی چین روی دهد.

روسیه به اقدامات دیپلماتیک غرب طی روزهای اخیر واکنش شدیدی نشان داده و پاسخ‌های کتبی اتحادیه اروپا و پیمان ناتو به درخواست‌ها و شروط امنیتی آن کشور را توهین‌آمیز توصیف کرده است.

قبل از هشدار اخیر آمریکا تعداد نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین بالغ بر صد هزار نفر بود. [دروغ بزرگی سر هم کردی میرزابنویس مزدور مادربخطا!] علاوه بر این در روزهای اخیر مانور نظامی روسیه در خاک بلاروس و مانور دریایی این کشور در آب‌های دریای سیاه آغاز شده است. کشورهای غربی تخمین می‌زنند که بیش از ۳۰ هزار نیرو در این مانورها شرکت دارند.

گزیده ای برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰(بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم. افزوده های درون [ ] از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!