«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ اسفند ۱۱, جمعه

تک خوری یکی از ناپسندترین کارها در اسلام است ـ بازپخشش

تک خوری یکی از ناپسندترین کارها در اسلام است. ناپسندتر از آن هم این است که جلوی چشم دیگران بخوری و سوسو هم بدهی! ما حالا از خمس و زکات آن نیز چیزی نمی گوییم که بدست این دو پایمال شده است.* می بینید چه جک و جانوران نااهلی در دامن خود پرورده ایم؟! از پوشک بچه هم نمی گذرند. همین ها هستند که در همراهی با دشمن، می خواهند مردم را عصبانی کنند و آن ها را بحان ما بیندازند؛ «بحث سودطلبی نیست که بگوییم برای سودطلبی، این آدم ـ مفسد اقتصادی ـ این کار را کرده، [بلکه] خرابکاری است.»** در حالیکه آگاه نیستند که خود ما هم کَاَنَّهُ به توصیه ی پزشکان به پوشک نیازمندیم و نمی توانیم جلوی خودمان را بگیریم. سابق بر این، تیز و گوزی بود و بس؛ ولی از چندی پیش به این سو، تیز و گوز همیشه ختم بخیر نمی شود و گاه گداری خرابکاری ببار می آورد؛ این سوای آن لحظه هایی است که از نعره های آن غول بیابانی از آنسوی اقیانوس که ما و نظام مقدس مان را تهدید می کند، شلوارمان را خیس می کنیم. این دو، بهترین سنت های پسندیده ی صدر اسلام را زیر پا نهاده اند که در هر شبیخونی به کاروان های بازرگانی، سهم رسول الله را بجا می آوردند و زیاده (افزون) بر مال و منالِ بچنگ آمده، زیباروترین دختران و زنان آفتاب مهتاب ندیده ی نشسته در کجاوه ها را نیز پیشکش آن پیامبر عظیم الشان می کردند تا از لذّت های دنیوی بی بهره نمانند؛ حال، ما کجا و آن پیامبر در بهشت آسوده کجا؟ ولی، هر چه باشیم یا نباشیم، کیر خر که نیستیم! 

از زبان «کیر خر نظام»:  ب. الف. بزرگمهر   ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۸


در نامه ای به دو مسوول :
سوالات توکلی درباره تبانی دو نماینده مجلس در خرید ۶ هزار خودرو و بحران پوشک

عضو مجمع تشخیص مصلحت در نامه ای، چند سوال را درباره تبانی دو نماینده مجلس در خرید ۶ هزار خودرو و بحران پوشک و ... مطرح کرد .احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت و رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به رییس کمیسیون حقوقی و نایب‌رئیس هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، خواستار توضیح درباره تخلفات مالی و خودرویی دو نماینده ابهر و زنجان شد. وی در این نامه خطاب به ملکشاهی اعلام کرد: جنابعالی در پاسخ به استعلام دادستان عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با تخلفات محمد عزیزی نمایندۀ ابهر و فریدون احمدی نمایندۀ زنجان در بهمن ۹۷ اعلام کردید که با توجه به بررسی به عمل آمده و توضیحات نامبردگان، رفتار در تخلفات خودرویی و طلا خارج از مصادیق ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.

در این باره، چند پرسش پیش می‌آید:
۱ ـ آیا به نظر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، تبانی در خرید ۶ هزار خودرو به صورت رانتی و چند صد کیلو طلا و همکاری با فردی که جزء ۱۵ نفر اول کسانی است که با خرید بیش از ۳۰ هزار سکه، کمک به اخلال در نظام اقتصادی کردند، جزء وظایف نمایندگی است؟

۲ ـ آیا ایجاد بحران در موضوع پوشک که حتی رهبر به آن ورود و گلایه کردند و در این بحران، رد پای شرکت پارس حیات که نقش محمد عزیزی در آن برجسته است، جزء وظایف نمایندگی است؟

۳ ـ هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان چه بررسی ای به عمل آورده و براساس وجه عقلانی یا قانونی این همه تخلف را خارج از حیطه وظایف نمایندگی نشناخته؟ توضیحات نامبردگان چه بوده که حکم بر برائت آنان کرده است؟

اگر در این باره، همان بهمن ۱۳۹۷ موضع درستی اتخاذ می کردید کار این دو نماینده به اینجا می کشید؟

خواهشمند است برای حفظ شأن و جایگاه مجلس به افکار عمومی توضیح کافی بدهید.

برگرفته از «بورس» چهارم شهریور ماه ۱۳۹۸

** «البتّه حالا من دو مورد را هم یادداشت کرده‌ام اینجا که یک مواردی هم هست که بحث سودطلبی نیست که بگوییم برای سودطلبی، این آدم ـ مفسد اقتصادی ـ این کار را کرده، [بلکه] خرابکاری است. مثلاً فرض بفرمایید، شما می‌بینید ناگهان در تهران یا در شهرهای بزرگ، پوشک بچّه کمیاب می شود! این اتّفاق افتاده، واقعی است، این به‌عنوان فرض نیست؛ آخر پوشک بچّه؟ این مردم را عصبانی می کند دیگر! طرف مقابل ـ دشمن ـ می خواهد مردم عصبانی بشوند از دستگاه دولتی و دستگاه حکومت؛‌ این یکی از راه‌هایش است؛ پوشک! یا شب عید که مثلاً فرض کنید، وقت شست‌وشو و مانند اینها است، موادّ شوینده ناگهان کمیاب می شود، نیست؛ خب این کاری است که خرابکاری است. اینها را بایستی با چشم باز دنبال کرد؛ این یک مسئله‌ی مهم است.» بیاناتِ حضرتِ «کیر خرِ نظام» در دیدار با آخوند پفیوز امنیتی و دولت زهدان اجاره ای»، برگرفته  از «تارنگاشت کیر خر نظام» هفتم شهریور ماه ۱۳۹۷ (برجسته نمایی های متن از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)

زیرنویس تصویر دوم:
بعله! هر دوی ما هم وثیقه (بجای خمس و زکات) دادیم و هم قول شرف که دیگر از این کارها نکنیم؛ آقا را کفن کنیم، اگر بدقول باشیم!

از زبان این دو دله دزد نظام:  ب. الف. بزرگمهر   ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۸

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!