«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۹ بهمن ۲, پنجشنبه

حزب بازها و نیمچه حزب کبوترهایی دست آموز بازها

به گزارش زیر باریک شوید! با نادیده گرفتن ریز و شپش جُستار و اینکه درباره ی چین است یا ماچین، یکی بودن آن دو حزبِ فرمایشیِ ابزار دست امپریالیست های «یانکی» برای بِرُخ کشیدنِ «دمکراسی آمریکایی» را نشان می دهد:
حزب بازها و نیمچه حزب کبوِترهایی دست آموز بازها که از دیدگاه طبقاتی در بنیاد خود یکی هستند و تنها برای گرم کردن بازی خر رنگ کنی نامور به «گزینش» («انتخابات») به دو پاره بخش شده و هر بار، نمایندگانی خرپول یا نوکران و مزدورانی پشتیبانی شده از خرپول های «یانکی» را به جایی به نام «کنگره» می فرستند تا سر توده های مردم سال های سال مَنگ شده از چنین نمایش هایی که با گذشت زمان هرچه بیش تر آبکی می شوند را همچنان شیره بمالند که گویا آن ها هستند که هر بار مهره هایی دستچین شده را برمی گزینند.

ب. الف. بزرگمهر   دوم بهمن ماه ۱۳۹۹ 

***

دولت بایدن از اقدام چین در تحریم پومپئو و ۲۷ مقام دیگر انتقاد کرد

یک سخنگوی شورای امنیت ملی دولت جو بایدن روز چهارشنبه گفت که تصمیم چین برای تحریم کردن مقام‌های دولت قبلی آمریکا «غیرسازنده و بدبینانه» است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امیلی هورن همچنین از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خواست تا این اقدام چین را محکوم کنند.

روز چهارشنبه همزمان با مراسم سوگند یاد کردن جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، دولت چین مایک پومپئو، وزیر امور خارجه دولت ترامپ، را «دروغگو و فریبکار» نامید و اعلام کرد که علیه او و ۲۷ تن از دیگر مقامات دولت ترامپ تحریم‌هایی را اعمال می‌کند.

بنا بر این گزارش، وزارت خارجه چین گفته است که پومپئو و آن مقامات دیگر، اقداماتی را «برنامه‌ریزی کرده، ترویج داده و به اجرا گذاشتند» که باعث دخالت در امور داخلی چین شده است.

تحریم جدید چین، آقای پومپئو و ۲۷ نفر دیگر را از ورود به خاک چین منع می‌کند و شرکت‌های وابسته به آنها نیز حق دادوستد با چین را نخواهد داشت.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی بایدن، در بیانیه‌ای که به خبرگزاری رویترز ارسال کرده گفته است: «اِعمال این تحریم‌ها در روز تحلیف ظاهراً تلاشی برای ایجاد اختلافات حزبی است.»

او افزود که «آمریکایی‌ها از هر دو حزب باید از این اقدام غیرسازنده و بدبینانه انتقاد کنند و آقای بایدن مشتاق همکاری با رهبران هر دو حزب برای تثبیت جایگاه آمریکا و پیشی گرفتن در رقابت‌ها با چین است.»

مایک پومپئو، در هفته‌های پایانی دوره کاری خود، رشته ‌اقداماتی را علیه چین اعلام کرد و ازجمله روز سه‌شنبه گفت که رفتار چین با اقلیت مسلمانان این کشور «نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت» است.

به نوشته رویترز، یک سخنگوی وزیر امور خارجه چین که نامش ذکر نشده در پاسخ گفته است که «این به‌اصطلاح عزم پومپئو [علیه چین]، چیزی جز کاغذبازی نیست.»

چین بدرفتاری با اقلیت مسلمان خود را تکذیب می‌کند و این در حالی است که طبق برآوردهای سازمان ملل متحد، دست‌کم یک میلیون نفر از جامعه اقلیت اویغور و دیگر اقلیت‌های مسلمان در سین‌کیانگ بازداشت شده و در مراکزی نگهداری می‌شوند که پکن آن را «مرکز مقابله با افراطی‌گری» می‌نامد.

آنتونی بلینکن، گزینه جو بایدن برای وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که او با ارزیابی آقای پومپئو در «نسل‌کشی دانستن» این اقدامات چین موافق است.

آقای بلینکن خطاب به سنا گفت که «بدون شک» چین بیش از هر کشور دیگری برای ایالات متحده چالش ایجاد کرده و «برای ایجاد سیاست مشترک دوحزبی جهت مقابله با پکن پایه بسیار استواری وجود دارد.»

او در ادامه گفت که ایالات متحده نباید هیچ کالایی را که در اردوگاه‌های کار اجباری در سین‌کیانگ چین ساخته شده وارد کند.

آنتونی بلینکن همچنین افزود که «باید مطمئن شویم هیچ‌گونه ابزار و فناوری که می‌تواند برای ادامه این سرکوب استفاده شود صادر نکنیم.»

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  دوم بهمن ماه ۱۳۹۹

بختی برای ویرایش و فشرده نمودن پرچانگی های بیجای این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!