«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ آبان ۱۸, شنبه

نه یکبار که دو بار سپاسگزاری از بصیرتِ جناب رجب طیّب

من از سوی رهبر عظیم الشان مان از سخنان انباشته از بصیرتِ جناب رجب طیّب که برای ما اسلام پناهان ایران، یادآور چاقوکش جانباخته در راه اسلام: طیب حاج رضایی هستند از جناب شما مولود جاکش اوغلو سپاسگزاری می کنم. رهبر عظیم الشان مان، همچنین سپاسگزاری ویژه ای از دولت شما برای انجام عملیات در شمال سوریه نمودند؛ ولی افزودند که یواشکی به آگاهی شما برسانم تا در این دوران آشوب که دشمن از هر سو در کار سرنگون کردن ماست، افکار عمومی عوام النّاس در کردستانِ خودمان  را جریحه دار نکند.

ب. الف. بزرگمهر   ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸

***

محمد جواد ظریف و چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه صبح امروز پیش از آغاز نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری‌های اقتصادی «اکو» در محل برگزاری اجلاس در آنتالیا دیدارکردند.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه موضوعات مورد علاقه در حوزه روابط دوجانبه، تحولات منطقه و همکاری‌های دو کشور در «اکو» را مورد تبادل نظر قرار دادند.

در خلال گفت‌وگو‌های انجام شده بین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی «اکو»، ظریف از اظهارات روشنگرانه اخیر  اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خصوص تحولات عراق تشکر کرد.

خاطر نشان می‌سازد اردوغان در پاسخ به پرسشی در خصوص تحولات اخیر عراق با اشاره به پشت پرده این تحولات، هدف از آن را تجزیه دنیای اسلام و درگیر کردن کشور‌های مسلمان با یکدیگر دانست.

«خبرگزاری نامیزان»   ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!