«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ آبان ۱۹, یکشنبه

مگر امنیت ملی، امنیت سرمایه داران و غارتگران است؟!

پرونده سازی تازه برای جعفر عظیم زاده

روز گذشته هجدهم آبان، جعفر عظیم زاده را از بند ۸ زندان اوین به شعبه دوم بازپرسی ناحیه ۳۳ انتقال داده و در یک جلسه بازپرسی به ایشان اعلام داشته اند که پرونده ی جدیدی علیه وی بخاطر فایل صوتی که در اعتراض به احکام صادره علیه کارگران از سوی جعفر عظیم زاده منتشر شده بود، تشکیل شده است.

جعفر عظیم زاده، رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که اخیراً فایلی صوتی از ایشان منتشر شده بود که در آن به احکام صادره علیه اعضای اتحادیه و دستگیرشدگان هفت تپه و سایر کارگران بازداشتی اعتراض نموده بود هم اکنون در بند ۸ زندان اوین در حال تحمل حکم ۶ سال حبس می باشد.

جعفر عظیم زاده در این جلسه دادگاه خطاب به بازپرس پرونده تماماً از محتوای صحبت های خویش و انتشار فایل صوتی دفاع نموده و اعلام داشته که قطعاً ما به اتهامات امنیتی که علیه کارگران و فعالان صنفی منتصب می گردد، اعتراض داشته و در این خصوص سکوت نخواهیم کرد.

ایشان در دفاعیات خود اعلام کرده است تا زمانی که حقوق و مطالبات کارگران پرداخت نمی گردد و کارگر به این بی حقوقی اعتراض می نماید، چرا باید به اتهام اقدام علیه امنیت ملی متهم گردد؟ مگر این امنیت ملی، امنیت سرمایه داران و غارتگران است که دسترنج کارگران را به یغما برده و ماه ها حقوق و دستمزد کارگر را به گرو می گیرند؟

کارگران با فعالیتهای صنفی شان تنها امنیت سرمایه داران دزد و استثمارگر را به خطر انداحته اند و به این امر افتخار می کنند؛ اما امنیت سرمایه داران نمی تواند امنیت ملی باشد.

وی خطاب به بازپرس شعبه اعلام کرده است که دادگاه، دادنامه صادره علیه ایشان را علناً منتشر نماید تا جامعه بداند که کجای فعالیت های ایشان اقدام علیه امنیت کشور است و فعالیت های او و دیگر کارگران زندانی تماماً در راستای دفاع از حقوق خود و هم طبقه ای هایشان بوده است.

توطئه جدیدی که از سوی سیستم قضایی و نهادهای امنیتی علیه جعفر عظیم زاده در جریان است در راستای موج جدید سرکوب کارگران و فعالین جنبش مطالباتی مردم ایران و خصوصاً تعرض همه جانبه به اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز خشم و نفرت از پرونده سازی جدید علیه جعفر عظیم زاده اعلام می دارد که کارگران ایران تا زمان دستیابی به مطالبات شان، هر روزه و هر لحظه با مبارزات خود امنیت چپاولگران و غارتگران سرمایه دار را به خطر خواهند انداخت و اجازه نخواهند داد امنیت این مفتخوران به عنوان امنیت کشور قلمداد گردد.

تلاش و مبارزه علیه زندانی کردن کارگران و برای آزادی کارگران دربند به بخشی جدایی ناپذیر از مبارزات طبقه کارگر در ایران تبدیل شده است و تا آزادی تمامی کارگران زندانی ادامه خواهد داشت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ـ ۱۹ آبانماه ۹۸


برگرفته از «تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران»   ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸ (با اندک ویرایش درخور، تنها در نشانه گذاری های از سوی اینجانب؛ برنام را نیزاز متن نوشته برگرفته ام.  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!