«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ آذر ۸, جمعه

انگار نه انگار که هفت تپه ای در کار بود!

خوب! بحول قوه الهی، نیشکر هفت تپه هم از کار افتاد. بهترین راهکار همین است دیگر! هنگامی که نمی توانی گرهِ کار را بگشایی، باید آن را با چیزی تیز و حتا اگر شده با دندان بِبُرّی و دور بیندازی! اینجوری صورت مسأله را پاک می کنی و انگار نه انگار که هفت تپه ای در کار بود. این بهترین  راهکار است و نشان می دهد که کارآفرینان ما بحمدلله بلدند چجوری عمل کنند. برای آنکه به اقتصادمان هم ضربه نخورد، تابلوی راهنمای کارخانه را سر جایش بگذارید باشد؛ چون جهانگردانی که به ایران اسلامی می آیند، همانجور که علاقمندند جای پیشین زندان اوین که انشاء الله بزودی بوستانی برای گردشگری خواهد شد را ببینند، شاید دل شان بخواهد به نیشکر هفت تپه هم سری بزنند که البته مسوولین دقت کنند آنجا چند بوته ای نیشکر برای دیدن ایرانگردان بگذارند که دستِکم چیزی دیده باشند. برای اقتصاد مقاومتی مان بسیار خوب و انشاء الله درآمدزا خواهد بود. یک توصیه ی کوچک هم به مسوولین دارم:
برای اینکه ایرانگردان همینجوری دنبال بردار آن تابلو را نگیرند و سرانجام از ناکجاآباد سر در آورند، بهتر است آن بردار را نود درجه بسوی زمین خم کنند؛ حال ممکن است برخی زود نفهمند؛ ولی آن های شان که بصیرت بیش تر دارند و باهوش ترند، می فهمند که آن کارخانه در همانجا بگور سپرده شده و نباید بیخودی سرگردان شوند. کَاَنَّهُ نمی خواستم در جزئیات وارد بشوم؛ ولی با خود گفتم، اگر بگفته ی «امام راحل»: آنجور بشود که اینجور نشود، یعنی سر از ناکجاآباد درآورند، خدای ناخواسته ناسزاهای بَد بَد روانه ی دهان و گوش و چاله چوله های دیگر خودمان و خانواده مان خواهند کرد و فرشتگان آسمان را بگریستن خواهند انداخت.

گفتیم ایرانگردان و یادمان افتاد که خودمان هم باید جاهای دیدنی جهان را بیش تر ببینیم. مگر ما چه مان از «کفتر پر قیچی نظام» کم تر است که همیشه در سفر به اینجا و آنجاست و هواداران نادان و کَاَنَّهُ کودنش، هر از گاهی می پرسند، چرا او در فلان یا بهمان مورد خاموشی گزیده و هیچ نمی گوید؛ نمی دانند که اگر او فی المثل از برزیل صدایش را به هواداری از آسیب دیدگان این یا آن رخداد بلند کند، همه می فهمند که او در جایی دور، سرگرم گشت و گذار است و رشک شان برانگیخته می شود که در اسلام یکی از نکوهیده ترین پندارها و رفتارهاست.

از زبان «کیر خر "نظام"» سزاوار سرنگونی:  ب. الف. بزرگمهر هشتم آذر ماه ۱۳۹۸

***

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تعطیل شد

دزفول - ایرنا - مدیرعامل شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه تمام واحدهای این کارخانه به غیر از واحد حراست را بدلیل اعتصاب‌و تامین نشدن منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران تعطیل اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه، امید اسدبیگی روز چهارشنبه در بخشنامه‌ای اعلام کرده است: با توجه به اعتصاب های کارگران این شرکت در مهرماه تاکنون و عدم تولید و اورهال کارخانه و درنتیجه تامین نشدن منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران و کارکنان، این کارخانه تعطیل اعلام می‌شود.

در این بخشنامه آمده است: تمام بخش‌های کارخانه به غیر از واحد حراست از امروز ۲۹ آبان‌ماه تا اتمام اعتصاب‌ها و شروع به کار پرسنل تعطیل است.

حدود ۵۰۰ کارگر بخش کشاورزی شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه امروز چهارشنبه نیز  با حضور مقابل فرمانداری شوش خواستار پرداخت سه ماه حقوق معوقه مرداد، شهریور و مهرماه شدند.

مجموع کارگران بخش کشاورزی شرکت نیشکر هفت‌تپه حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

«ایرنا»  ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۸

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!