«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ مهر ۱۳, شنبه

دروغ هایی بزرگ درباره ی کمک رژیم جمهوری اسلامی به مردم دیگر کشورها!


تصویری از دخترکی دستفروش درج نموده و نوشته است:
«خداوندا مستضعفین کشورم را به لبنان و سوریه و فلسطین منتقل کن تا از کمک های ما بهره مند شوند.»

می نویسم:
البته روشن نیست که این آقایان به مردم پلستین و سوریه و لبنان تا چه اندازه کمک نموده اند. تا آنجا که من می دانم: هیچ! دروغی بیشرمانه. آن ها به گروه های ساز وبرگ یافته به سلاح و در جهت نظریات خود کمک کرده و می کنند و این دربرگیرنده ی همه جاست؛ نه تنها آنجا! گروه هایی که گاه از دست شان دررفته و همان پول ها و ساز وبرگ های تامین شده از بودجه ی ملت ایران را بر ضد خود آقایان بکار گرفته اند. نمونه های چندی در این باره وجود دارد که آقایان آن ها را به مردم نمی گویند؛ چون مایه ی آبروریزی است؛ از آن ها مهم تر و گسترده تر و پردامنه تر، کمک هایی است که در یوگسلاوی پیشین، افغانستان، عراق و شاید جاهای دیگر به «شیطان بزرگ» و نیروهای نظامی آن نموده اند. هیچ کشوری در منطقه و جهان به اندازه ی رژیم جمهوری اسلامی، تبهکار و دروغگو و دورو نیست؛ زیرا درست همان هنگامی که چنین کمک هایی به «یانکی» ها می نمودند (به انگیزه های آن در اینجا نمی پردازم) در نماز جمعه ها و سخنرانی ها «مرگ بر آمریکا» سر می دادند و مردم را می فریفتند؛ کاری که هنوز نیز پی گرفته می شود و رو به پایان دارد.

با این همه، نوشته ی بالای تصویر از طنزی نیرومند و درست درباره ی مردمی که به لطف آقایان به تنگدستی و تیره روزی دچار شده اند، برخوردار است.

ب. الف. بزرگمهر ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۲
 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!