«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۱ فروردین ۳۱, چهارشنبه

نشانه ای از ناپاسخگویی «یانکی» ها و از دوش خود وانمودن تازه ترین تبهکاری های برنامه ریزی شده

این نشانه ای از ناپاسخگویی «یانکی» ها و از دوش خود وانمودن تازه ترین تبهکاری های در دست انجام است* و به نهادنِ جنگ ابزارهای شیمیایی در دستان یکی از ناپاک ترین مزدوران وابسته ی خود: «داعش» در سوریه به یاری و همکاری رژیم فاشیستی ترکیه می ماند. با بدیده گرفتن آوازه گری های انبوه رسانه های امپریالیستی ـ سیهونیستی پیرامون کاربرد جنگ ابزارهای هسته ای راهبردی از سوی روسیه باید این گمانه را بدیده گرفت و آن را تا آنجا که در توان هست، پیش از آنکه دیر شود و جان های بیش تری را بگیرد، رسوا نمود. برای ددمنشان نامور به «جامعه جهانی»، خون توده های مردمِ اوکراین، روسیه و هر جای دیگری از جهان یکی است؛ روی دیگر سکّه ی هواداری از «هوده ی آدمی»!

ب. الف. بزرگمهر   ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱

* تلاش ایالات متحده برای ردیابی ارسال تسلیحات به اوکراین ـ رسانه ها

منابع اطلاعاتی به سی ان ان گفتند که تسلیحات آمریکایی ارسال شده به اوکراین در یک «سیاه چاله» ناپدید می شوند.

مقامات به «سی اَن اَن» گفتند که دولت «ایالات متحد» در حال تلاش برای ردیابی مقادیر زیادی «کمک های مرگبار» انتقال یافته به نیروهای مسلح اوکراین در ماه های اخیر است و اشاره کردند که سازمان های اطلاعاتی توانایی «تقریباً صفر» برای پیگیری محموله ها به کاربران نهایی خود را دارند.

اگرچه تسلیحات ارسال شده به اوکراین «بزرگترین عرضه اخیر به یک کشور شریک در یک درگیری» را تشکیل می دهد، کاخ سفید به طور فزاینده ای نگران است که کمک ها ممکن است در دستان نظامیان و شبه نظامیان دیگری که ایالات متحده قصد تسلیح آنها را نداشت، بیفتد؛ یک مقام ارشد دفاعی روز سه شنبه به «سی ان ان» گفت.

دو منبع اطلاعاتی افزودند، تخمین‌های غربی برای تلفات اوکراینی و سایر جزئیات میدان نبرد نیز «مه‌آلود» باقی می‌ماند؛ به این معنی که «ایالات متحد» و متحدانش در ناتو اغلب مجبور هستند به اطلاعات دولت در کی‌یف وابسته باشند که به گفته آنها همیشه قابل اعتماد نیست.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، واشنگتن بیش از ۲.۶ میلیارد دلار کمک نظامی به کی یف و چندین میلیارد دیگر کمک بشردوستانه ارائه کرده است، در حالی که رئیس جمهور جو بایدن از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۲۰ در مجموع  ۳.۲  میلیارد دلار ارسال کرده است. ۱۰۰,۰۰۰ سرباز آمریکایی نیز برای تقویت «جناح شرقی» ناتو مستقر شده اند؛ در حالی که اعضای هر یک از بلوک نظامی نیز خود میلیاردها کمک ارائه کرده اند.

بنا بر گزارش ها از روز سه شنبه، کاخ سفید پس از صدور مجوز ۸۰۰ میلیون دلاری توپخانه سنگین، هواپیماهای بدون سرنشین، خودروهای زرهی، هلیکوپترهای نظامی و غیره، در حال بررسی بسته کمک مرگبار دیگری برای اوکراین در آماده سازی حمله به قلمروی جمهوری های دونباس است ... پنتاگون از ارائه جزئیات در مورد انتقال تسلیحات بعدی خودداری کرده است.

گزیده ای از یک گزارش، برگرفته از «آر تی»   ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱

جز ویرایشی بایسته در نشانه گذاری ها، بخت چندانی برای ویرایش گسترده ی این گزیده گزارش نداشتم.  برجسته نمایی های بوم نیز از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!