«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ شهریور ۶, شنبه

ما پیشانی تازه ای پیرامون روسیه و چین گشوده ایم

من بگونه ای باریک سیاست کشورم را دنبال کردم.* شما که چنین سخنانی بر زبان آورده ای نیز دستکم چارچوب کلی آن را می دانی. نکند دنبال بز بلاگیر می گردید تا کاسه کوزه ها را سر وی بشکنید؟! آنگونه که برخی کوته بین ها می گویند، شکستی در کار نیست؛ همه چیز سازگار با سمتگیری و سیاست دوربردی نوین پیش می رود که نخستین بار از زبان «سگ دیوانه» بر زبان رانده شد.** ما پیشانی تازه ای پیرامون روسیه و چین گشوده ایم. این تازه آغاز کار است.

از زبان «قره نوکر» افغانی تبارِ «یانکی» ها:  ب. الف. بزرگمهر   ششم شهریور ماه ۱۴۰۰

پی نوشت:

* «مایک والتز»، نماینده ی «جمهوریخواه» در مَهِستانِ (مجلس) «یانکی» ها گفته بود که زُلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ی آن دَم و دستگاه دیوانسالاری در زمینه ی آشتی جویی (مصالحه) در افغانستان باید کناره گیرد (استعفا بدهد). وی در گفتگویی رسانه ای گفت:
«به باور من، خلیلزاد باید از کار کناره بگیرد. سیاست دوربردی (استراتژی) وی برای گفتگوها ناکام ماند ... ꞌطالبانꞌ هرگز به آشتی جویی گرایش نداشتند (علاقمند نبودند) ... برخی در واشنگتن و جامعه جهانیꞌ، کوشیدند تا مردم را به این خشنود کنند که ꞌطالبانꞌ دگرگون شده ... ꞌطالبانꞌ یک گروه ولگرد است که تنها به دستیابی به نیرو گرایش دارند و نه آشتی جویی ... آن ها هیچگاه در گفتگوها پشتکار نداشند (جدی نبودند).»

بنیاد داده ها برگرفته از گزارشی شلخته در «اسپوتنیک» به تاریخ ۲۲ امرداد ماه ۱۴۰۰ با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی درخور از سوی اینجانب است.  ب. الف. بزرگمهر

** «ما پیکار با تروریسم را پی خواهیم گرفت؛ ولی اکنون نه تروریسم که همچشمی با تواناترین نیرو‌های نظامی بزرگ [روسیه و چین]، برتری بنیادینِ امنیت ملی آمریکاست.»

برگرفته از گزارش «وزیر دفاع آمریکا: خطر روسیه و چین از تروریسم جدی‌تر است»، تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» ۲۹ دی ماه ۱۳۹۶ (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب؛ افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)

https://www.behzadbozorgmehr.com/2019/01/blog-post_67.html

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!