«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ شهریور ۷, یکشنبه

دَم و دستگاه دیوانسالاری تو اَروسک خیمه شب بازی همه ی آن ها را به کشتن داد

می خواهم سر به تن همه ی آن ها که تن به ننگ همکاری با نیروهای امپریالیستی و دیگر بیگانگان در کشور خودشان یا هر جای دیگر دادند، نباشد؛ ولی دَم و دستگاه دیوانسالاری تو پفیوز که اَروسک خیمه شب بازی دون پایه ای ـ دون پایه تر از «ترامپ» و حتا مِهتَر پیشینت ـ هستی و با بیشرمی دروغ پشت دروغ سر هم می کنی تا خودت را بزرگ تر از آنچه هستی، نشان دهی، همان ها را نیز به دَمِ چک مزدوران «طالبان» سپرد و به کشتن داد.۱ سرشت پست و فرومایه ات از این گفته های ناخودآگاه بر زبان آمده، بیش از پیش روشن می شود:
«... من به آنها دستور دادم که هر اقدامی را برای اولویت بندی حفاظت از نیروها انجام دهند و اطمینان حاصل شود که آنها از تمام اختیارات، منابع و برنامه‌های لازم برای حفاظت از مردان و زنان ما برخوردارند.»۲ گویی خون سربازان و سربازمزدورانِ «یانکی» رنگی جز خون افغان ها و دیگر مردم جهان دارد۳: شاید خونی برنگ خونِ کِرم ها و زالوها؟! گرچه همین نیز نمایشی بیش نیست؛ زیرا خونِ فرزندانِ توده های تنگدست مردم «ایالات متحد» که شمار بسیاری شان به جنگ های امپریالیستی در همه جا فرستاده می شوند نیز برای اَروسکان تبهکاری چون تو تنها تا آنجا ارزش دارد که بسود کلان سرمایه داران خرپول «یانکی» در اینجا و آنجا بر زمینی که از آنِ دیگران است، ریخته شود.

ب. الف. بزرگمهر   هفتم شهریور ماه ۱۴۰۰

پی نوشت:

۱ ـ جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز یکشنبه ۳۱ امرداد گفت که واشینگتن نسبت به خارج کردن شهروندان آمریکایی و افغان‌های در معرض خطر از افغانستان، «تعهدی تزلزل‌ناپذیر» دارد.

آقای بایدن طی یک مصاحبه مطبوعاتی در کاخ سفید اظهار داشت:
«روشن بگویم؛ خارج کردن هزاران نفر از کابل امری سخت و دردناک است و مسئله این نبوده که چه زمانی شروع شده. ما راهی طولانی در پیش داریم و هنوز امکان اشتباهات بسیاری وجود دارد.»

وی اظهار داشت: «ما در حال اجرای یک برنامه برای انتقال امن این گروه از آمریکایی‌ها به محوطه فرودگاه هستیم. اما به دلایل امنیتی، نمی‌توانم جزییات آن را بازگو کنم ...اما یک بار دیگر باید تاکید کنم، همان‌طور که قبل از این نیز گفته‌ام؛ هر آمریکایی که می‌خواهد به خانه بازگردد، به خانه بازخواهد گشت.»

آقای بایدن سپس تصریح کرد که ایالات متحده همچنین به افغان‌های متحد غرب و نیز آن دسته از افغان‌ها که در معرض خطر هستند، از جمله فعالان حقوق زنان و روزنامه‌نگاران، کمک خواهد کرد.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده مهلت ۳۱ اوت (۸ شهریور) برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تمدید خواهد کرد، گفت:
«امیدواریم که مجبور به تمدید آن نشویم؛ اما باید ببینیم که چقدر از این فرایند طی شده و بعد دراین‌باره گفت‌وگو کنیم.»

وزارت دفاع ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد که بر اثر هرج و مرج در مقابل دروازه‌های فرودگاه، هفت نفر کشته شدند. شبکه خبری اسکای تصاویر سربازانی را نشان داد که بر بالای دیوار تلاش می‌کنند مجروحان را از زیر دست و پا خارج کنند.

یک مقام ناتو اعلام کرده که در یک هفته گذشته دست‌کم ۲۰ نفر در فرودگاه کابل یا اطراف آن کشته شده‌اند. برخی از آنها هدف گلوله قرار گرفته‌اند و برخی دیگر نیز بر اثر هجوم و ازدحام جمعیت جان باخته‌اند.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   یکم شهریور ماه ۱۴۰۰

۲ ـ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که «به احتمال بسیار بالا» در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده حمله دیگری در فرودگاه کابل علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان روی خواهد داد.

سفارت آمریکا در افغانستان نیز با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان این کشور خواسته به دلیل «تهدیدات امنیتی» از رفتن به سمت فرودگاه کابل خودداری کنند.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای نوشته است، وضعیت موجود همچنان بسیار خطرناک است و تهدید حملات تروریستی به فرودگاه همچنان بالاست.

جو بایدن اضافه کرده است، فرماندهان ما به من اطلاع دادند که احتمال بسیار بالا حمله در ۲۴ تا۳۶ ساعت آینده وجود دارد. من به آنها دستور دادم که هر اقدامی را برای اولویت بندی حفاظت از نیروها انجام دهند و اطمینان حاصل شود که آنها از تمام اختیارات، منابع و برنامه‌های لازم برای حفاظت از مردان و زنان ما برخوردارند.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  هفتم شهریور ماه ۱۴۰۰

بختی برای ویرایش دو گزیده گزارش بالا نداشتم. برجسته نمایی های بوم، همه جا از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

۳ ـ بجای «... رنگین تر است»

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!