«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

می خواهند نمایندگان آسمان را از روی زمین بردارند!

می بینید چه جهان نامهربان و ناجوانمردی شده؟! می خواهند نمایندگان آسمان را از روی زمین بردارند!* من چه گناهی کرده ام که فلان کاردینال، بیش از اندازه زمین و دارایی دارد؟ تازه، این ها از آن این دوره اند و دست و بال شان برای سرمایه اندوزی تا اندازه ای بسته است؛ در دورانی سپری شده، پاپ ها، کاردینال ها و حتا برخی کشیش ها از بزرگ ترین زمینداران بودند که گاه دارایی های شان با دارایی شاهان زمان خود پهلو می زد. آن ها به همان اندازه که برای دهگانان بی زمین و خرده پا و بیچیزان شهری از آسمان سخن می گفتند به زمین و گوسپند و گاو دلبستگی داشتند و از دیدن گله های بزرگ سرگرم چرایِ این جانوران سودمند بر زمین های پهناورشان از خرسندی به آسمان بال و پر می گشودند و چهره هایی فرشته سان (ملکوتی) می یافتند. من، اگر خدا بخواهد (همانا انشاء الله بزبان کژدم گزیده ی کلان دزد ساده زیست ولایت بخت برگشته)، آدمی ساده زیستم و از نداری، شپش توی جیبم سه قاپ بازی می کند. برای چه برایم آرزوی مرگ می کنید؟!

خدایا خودت این مردم سرگشته و ره گم کرده را براه راست راهنمایی کن! آمین!

از زبان پاپی جان:  ب. الف. بزرگمهر   ۱۹ امرداد ماه ۱۴۰۰

* به گزارش «خبرگزاری رویترز»، نامه ای از فرانسه برای «پاپ فرانسیس»، پیشوای کاتولیک‌های جهان در شهر واتیکان، فرستاده شده بود که کارمندان پست آن شهر، دستگاه پاسبانی ایتالیا را از هستی سه گلوله تپانچه درون بَستَک («پاکَت») آن، آگاه نمودند. هنوز گزارشی درباره ی درونمایه ی پیامِ نامه بیرون درز نکرده است؛ با این همه، برخی رسانه‌های ایتالیا نوشته اند درباره ی کنش های مالی «واتیکان» بوده است.

اُکتبر سال گذشته ی ترسایی، «واتیکان» برای نخستین بار، دارایی‌ها و کنش های مالی خود را به آگاهی رسانده بود. ماه گذشته نیز پرونده ی بررسی خانه ها و زمین های (مستغلات) یک کاردینال توانگر «واتیکان» آغاز شد و همزمان، «واتیکان» گزارش تازه ای از بیش از پنج هزار زمین (از آن میان کشاورزی) و دارایی‌های خود به ارزش ۱.۸ میلیارد یورو را پاش (فاش) نمود.

بنیاد داده ها برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» به تاریخ  ۱۸ امرداد ماه ۱۴۰۰ با ویرایش، پارسی و فشرده نویسی درخور از اینجانب است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!