«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ آبان ۲۷, شنبه

بنابراین، انقلاب هیچگاه تمام شدنی نیست ... ـ بازپخشش

ـ حضرت آقا! تازه پانزده ساله شده بود که از زندگی سیر شد و خود را کشت. این خودکشی ها در این چند سال بسیار افزایش یافته است.

ـ البته خودکشی کار خوبی نیست و ما آن را توصیه نمی کنیم؛ ولی در باطن امر، این نشانه ی عشق به خدا و آخرت و آن جهان است. خوب! جوان هم هستند و برای هر کاری تعجیل می کنند. از این جهت هم، چندان بد نیست؛ زیرا هر چه سن و سالِ آدم بیش تر می شود، عشق به مال و منال دنیا نیز بیش تر می شود و خدا نکند که بی چیز هم باشی و به انحراف کشیده شوی. دزدی کنی؛ کلاه دیگران را برداری و الی آخر! از همه بدتر اینکه نه یکی یکی که همه با هم به خیابان بیایند و بر ضد آن ها که مال و منالی بدست آورده اند، شعار بدهند؛ این کار، دیگر عبور از خط قرمز الهی و فساد فی الارض است؛ چون خدا که همه را یکسان نیافریده و سرنوشت ما همگی هم در دست اوست؛ یکی را خوشبخت می کند و از این راه او را می آزماید و دیگری را به بدبختی می کشاند تا ببیند چه واکنشی نشان می دهد؛ همینکه پا به خیابان گذاشت و پرخاش کرد، آن جهان را نیز چون این جهان از دست داده است. برخی از این برادران ما تا یکی دو سال پیش، فشار می آوردند تا مردم را بزور به بهشت بفرستند؛ می بینید که هم اکنون، دیگر به چنان فشاری نیاز نیست و خودِ مردم با عشق فراوان به لقاء الله می پیوندند؛ خوب! این پیشرفت بزرگی است که در اثر کار و کوشش چهل ساله ی ما بدست آمده و خدا نیز انشاء الله از ما راضی است!

ـ حضرت آقا! چندی پیش، حضرتعالی پیشرفت های انقلاب اسلامی را به چندین مرحله تقسیم نموده، فرمودید که در چهارمین مرحله، «نظام اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی، زمینه ساز پنجمین مرحله یعنی ایجاد ”تمدن انقلابی و اسلامی“ خواهند شد ...»* به نظر حضرتعالی، کار این نوجوانان و جوانان در کدامیک از این مراحل می گنجد؟

ـ ولله چه بگوییم؟! ما همانجا در دنباله ی آن تقسیم بندی گفتیم که «... بنابراین، انقلاب هیچگاه تمام شدنی نیست و همواره ادامه دارد.»* همه چیز را که نمی شود پیش بینی کرد یا گفت.

ب. الف. بزرگمهر   ششم اَمرداد ماه ۱۳۹۷

https://www.behzadbozorgmehr.com/2018/07/blog-post_78.html

* «اگر آزادی نباشد، رشد معنوی و پیشرفت جامعه وجود نخواهد داشت»، منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبری، برگرفته از «صاحب خبر»   هفتم خرداد ماه ۱۳۹۷

زیرنویس تصویر:

خودکشی دختر ۱۵ساله در شهرک الغدیرِ بجنورد («گوگل پلاس»)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!