«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ آبان ۱۵, دوشنبه

سنگر گرفتن برای پیروزی اسلام زیر بینی دشمن بالقوه هنر بزرگی است

می بینید؟ با این بچه بازاری فلسطینی الاصل اینجا نشسته، گُل می گوییم و گُل می شنویم.* کسب و کارش در قطر که سال هاست آنجا زیر بینی «شیطان بزرگ» سنگر گرفته و برای فلسطین خود را به آب و آتش می زند، خوب است و برخی از برادران تعاملگر خودمان که یک پای شان در اینجا و پای دیگرشان در آنجاست نیز هوایش را دارند؛ چنین کاری که برادران طالبان نیز سال ها به آن دست یازیده و سرانجام به حول و قوه الهی حکومت از دست رفته در افغانستان را بازپس گرفتند، بالقوه هنر بزرگی است؛ آیه ی قرآنی «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ» که خدا می فرماید، مصداق وضعیت «شیطان بزرگ» است که چنین نیروهای انقلابی مسلمانی سال ها درست زیر بینی شان در کشوری که یکی از بزرگ ترین پایگاه های رزمی شان در آنجاست، سنگر گرفته و برای پیروزی اسلام می جنگند و دشمنی که دچار کورذهنی و کوربینی شده، نمی تواند آن ها را تا آن هنگام که قدرتمند شده و ناچارند با وی به تعامل و چانه زنی بنشینند، ببیند یا چیزی از آن ها بشنود. برای برخی برادران ضعیف الفهم هم ناچارم این را توضیح بدهم که سخن از نارسایی فیزیکی و من باب مثال، داشتن بینی بیش از اندازه بزرگ یا کوری دشمن نیست. خدا انشاء الله این جوان کمی پا به سن نهاده و امثال وی را برای اسلام حفظ کند.

از زبان «کیر خر نظامِ خرموش پرور»:  ب. الف. بزرگمهر   ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲

* اسماعیل هنیه، مهتر «دفتر سیاسی حماس» و گروه همراه با آخوند خامنه ای، رهبر دزدان اسلام پیشه ی همچنان فرمانروا بر ایران دیدار کردند. در این دیدار، مهتر یاد شده گزارشی از واپسین دگرگونی های غزه و کنش های عزرائیل در آن باریکه  بر زبان راند. رهبر نظامِ خرموش پرور نیز با گرامیداشت دوباره ی شکیبایی و پایداری مردم استوار غزه و بازگویی اندوه خویش از نابکاری های عزرائیل که با پشتیبانی سرراست «یانکی» ها و برخی کشورهای باختری انجام می‌شود، بر سیاست همیشگی «دزدان اسلام پیشه ی همچنان فرمانروا بر ایران» در پشتیبانی زبانی از نیروهای پایداری پلستین در برابر عزرائیل پافشردند و بایستگی کون خود را جنباندنِ (در اینجا بجای «تحرک») بدون شوخیِ (در اینجا بجای «جدّی») کشورهای اسلامی و همایش های جهانی در پشتیبانی همه‌جانبه و کارکردیِ دولت‌‌های اسلامی از مردم غزه پافشردند.

برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲ (با ویرایش، پارسی و بازنویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!