«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ مهر ۲۳, یکشنبه

جهانی ریشخندآمیز، همچنان انباشته از بیداد ...

کارچاق کن های عزرائیل (اسراییل) و «یانکی» ها نگران آن چند سپاهی عزرائیلی در بند پلستینی ها هستند؛ آن ها کَکِ شان هم برای شمار بسیاری غیرنظامی از آن میان، زنان و کودکان پلستینی نگزید  که زیر بمباران های ددمنشانه ی عزرائیل جان باختند؛ آن ها هم اکنون نیز هیچ غمی برای مردم آواره در کنار مرزهای کشوری که خودکامه ای چون عبدالفتاح المزدور الموزی (بجای «السیسی») فرمانفرمای آن است و حتا مرز خود را بروی مردم پریشانِ گریخته از دست عزرائیل بست، ندارند. از سوی دیگر، چین، روسیه و شمار بسیاری کشورهای ریز و درشت دیگر را می یابید که یا در اندیشه ی فروش کاسه بشقاب های خود و زد و بندهای نان و آبدار با امپریالیست ها هستند یا دست شان آنچنان بسته است که ناچارند با چشمانی از کاسه درآمده، این همه ناروایی را بنگرند و لال بمانند. از «نظامِ خرموش پرور سزاوار سرنگونی» در میهن بخت برگشته ی خودمان که دستی دراز در پدید آوردن چنین کشتارگاهی داشت و همچنان دارد نیز هیچ نگویم، سنگین ترم؛ جهانی ریشخندآمیز، همچنان انباشته از بیداد که زیر پای گرگ ها، خوک ها و دیگر جَک و جانورانی چون جوندگان، دست و پا می زند ...

ب. الف. بزرگمهر   ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۲ 

***

یک منبع آگاه اطلاع داد که قطر و ایالات متحده در تلاش برای نهایی کردن توافق بر سر آزادی غیرنظامیان اسیر شده توسط شبه‌نظامیان حماس هستند، این جنبش با آزادی زندانیان به شرط توقف بمباران غزه توسط اسرائیل موافقت خواهد کرد.

پیش از این گزارش شده بود که قطر تلاش های زیادی برای متقاعد کردن حماس برای آزادی اسرای اسرائیل به انجام می‌رساند. دوحه، آنکارا و قاهره با اسرائیل و حماس گفت‌وگو می‌کنند و در عین حال ارتباط خود با واشنگتن را حفظ می‌کنند.

یک منبع ناشناس آگاه از مذاکرات گفت: "روز ۱۴ اکتبر، نشست های سازنده ای برگزار شد و به نظر می رسد حماس آماده آزادی اسرای غیرنظامی است، اما می گوید تا زمانی که بمباران ادامه دارد نمی تواند این کار را انجام دهد. آنها از اسرائیلی‌ها خواستند تا برای زمان کوتاهی بمباران غزه را متوقف کنند تا اسرای غیرنظامی اسرائیلی را بتوانند آزاد کنند".

شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.

بر اساس داده های وزارت بهداشت فلسطین، تا روز ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳، تعداد فلسطینیان کشته شده در نوار غزه در نتیجه بمباران اسرائیل از ۲۳۰۰ نفر گذشت و بیش از ۹۷۰۰ نفر مجروح شدند..

گردان های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند.

گزیده گزارشی برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۲ (بختی برای ویرایش آن نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!