«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۸ دی ۱۰, سه‌شنبه

بازی از پیش برنامه ریزی شده ی «یانکی» ها برای کژدیسه نمودن جنبش رو به گسترش توده های مردم عراق

به گزارش زیر اندکی باریک شوید! از دید من که ناچارم در اینجا کوتاه و اشاره وار به آن بپردازم، ماجرای آغاز شده با یورش موشکی به پایگاه های عراقی که در آن، نیروهای «یانکی» نیز جای گرفته اند و انجام آن ها که بر دوش گروهک های وابسته به گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان نهاده شده، با نادیده گرفتن چند و چون و پرداختن به ریز و شپش آن که بگمانم از کم ترین برجستگی برخوردار است، بازی از پیش برنامه ریزی شده ی امپریالیست های «یانکی» است که از آن میان با همدستی نوکرپیشگان و سگ های زنجیریِ خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان، پی گرفته شده و می شود. برجسته ترین آماج این برنامه، کژدیسه نمودن جنبش خیز برداشته ی توده های بجان آمده ی مردم عراق است که با همه ی ددمنشی بکار رفته، تاکنون نتوانسته اند آن را سرکوب نمایند و گام بگام از توان فراروییدن به انقلابی دامنه دار برخوردار می شود؛ بگونه ای که همه ی امپریالیست ها و رژیم های واپسگرای منطقه را نگران نموده است. لبه ای از این برنامه ریزی که در آن بر خریّت پیش تر بارها آزموده شده ی خرموش های تبهکار و ایران بربادده نیز حسابی جداگانه بازنموده اند، پیوند زدن کژدیسگی یاد شده در بالا با آغاز یورش «یانکی» ها به ایران به عنوان یکی از سناریوهای هنوز پیش بینی ناپذیر است؛ یورشی از دید من، نه چندان پردامنه (دستکم در بازه ی زمانی کنونی) با آماج سرکوب بخشی از بازوی واپسگرا و تاریک اندیش خرموش ها و به فرمانبرداری بیش تر واداشتن شان که درباره ی چگونگی آن و اینکه تا چه اندازه شدنی است یا نه، اینک نشانه های اندکی در دست دارم.

ب. الف. بزرگمهر   دهم دی ماه ۱۳۹۸

***

هشدار پومپئو به مقامات عراق در پی حمله به سفارت آمریکا

مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۱۰ دی در پی حمله به سفارت این کشور در بغداد، مقامات عراقی را مسئول حفاظت از این سفارتخانه و کارکنانش دانست.

آقای پومپئو در نوشته‌ای توییتری، نخست ایران را پشت حمله به سفارت آمریکا در بغداد دانست، اتهامی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، نیز آن را بیان کرده است.

روز سه‌شنبه جمعیتی که خبرگزاری‌ها آن را «چند هزار» نفر توصیف کرده‌اند با ورود به منطقه سبز بغداد خود را به ساختمان سفارت آمریکا رساندند و در نهایت به داخل آن راه یافتند. این گزارش‌ها می‌گوید که معترضان لباس‌های نظامی بر تن داشته و پرچم نیروهای حشد الشعبی، بسیج مردمی، را در دست گرفته بودند.

هجوم به سفارت آمریکا دو روز پس از آن صورت گرفت که آمریکا در واکنشی به حمله به یک پایگاه نظامی در کرکوک و کشته شدن یک آمریکایی، پایگاه‌های کتائب حزب‌الله، یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در عراق، را هدف قرار داد.

مایک پومپئو با اشاره به این تحولات نوشت: «ما در اقدامی تدافعی به حمله گروه‌های نیابتی ایران که به کشته شدن یک شهروند آمریکایی و مجروح شدن سربازان آمریکایی و عراقی انجامید، پاسخ دادیم. حال گروه‌های تحت حمایت ایران سفارت ما را در بغداد تهدید می‌کنند

وی سپس اظهار داشت که در گفت‌وگویی با عادل عبدالمهدی و برهم صالح، نخست وزیر و رئیس جمهور عراق، بر وظیفه آنها در حفاظت از کارکنان و دارایی‌های ایالات متحده تاکید کرده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز در رشته توییتی به مکالمه تلفنی آقای پومپئو با مقامات عراقی پرداخته و نوشته، وزیر خارجه آمریکا به بغداد هشدار داده که «ایالات متحده از مردم خود که برای حفاظت از استقلال و حق حاکمیت ملی عراق آنجا هستند، دفاع می‌کند».

رایان براون در ادامه عنوان کرده که نخست وزیر و رئیس جمهور عراق به آقای پومپئو اطمینان داده‌اند که مسئولیت خود در این زمینه را جدی گرفته‌اند و امنیت کارکنان آمریکایی و مایملک آمریکا در این کشور را تضمین می‌کنند.

پیش از این دونالد ترامپ نیز هشدار داده بود که از دولت عراق انتظار دارد با استفاده از نیروهای خود از سفارتخانه آمریکا محافظت کند. آقای ترامپ جمهوری اسلامی را متهم کرده که طراح و سازمان‌دهنده حمله به سفارت کشورش در بغداد، پایتخت عراق، است.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   دهم دی ماه ۱۳۹۸

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!