«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ بهمن ۱, یکشنبه

آیا سرانجام ناگزیر خواهیم شد شاهرگِ زندگی شما نفتخواران بی همه چیز را ببندیم؟

از کار دست شستن های کارگری در سامان های نفتخیز پی گرفته می شوند.

کارگران پالایشگاه های اول، سوم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم پارس جنوبی روز شنبه دست به تجمع های اعتراضی زدند.

این کارگران در پیامهایی اعلام نمودند تا رسیدن به خواسته های خود و پاسخگویی مسؤلان و مدیران بر ساعات و روزهای تجمعات خود خواهند افزود.

طبق گزارش ها، تلاش های مدیران داخلی و حراست پالایشگاه ها برای متفرق نمودن کارگران با شکست مواجه شده و کارگران در برابر آن ایستادگی نمودند.

خواسته های این کارگران علاوه بر حذف شرکتهای پیمانکاری، اجرای کامل طرح طبقه مشاغل، بهره مندی از نفت-گاز کارت، بن کارت و اعمال مرخصی ۲ به ۲ برای کارگران پشتیبانی و…می‌باشد. همچنین کانال گروه «اتحاد بازنشستگان» گزارش کرده است: صبح امروز سی دیماه ۱۴۰۲ صدها تن از کارگران قرارداد موقت صنعت نفت شاغل در شرکت های مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری برطبق فراخوان قبلی، مقابل درب ورودی شرکت مناطق نفت خیز جنوب در شهر اهواز، تجمع اعتراضی بزرگی برپا کردند.

انبوهی از مزدوران امنیتی و نیروهای حراست به محل اعزام شده بودند که از ورود کارگران به محوطه داخل شرکت ممانعت کردند. کارگران به سه گروه تقسیم شده و از درهای فرعی خود را به داخل شرکت رسانده و درب اصلی را گشوده و وارد شرکت شدند. کارگران متحد و یکپارچه شعار می دادند اگر به خواست هایشان رسیدگی نشود تولید را متوقف خواهند کرد.

شایان ذکر است که کارگران شرکت پیرا حفاری نیز با اعلام همبستگی به این تجمع پیوستند.

افزون بر این، همزمان با تجمع گسترده کارگران در اهواز، بسیاری از نیروهای قرارداد موقت در محل کار خود نیز تجمعاتی برپا کردند.

جمعه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۲ جمع کثیری از کارکنان شریف شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه عملیاتی لاوان با تجمع خود خواستار رسیدگی عاجل به مطالبات به حق خود شدند. اهم مطالبات آنان عبارت است از:

برکناری مدیران نالایق؛ حذف محدودیت حق سنوات؛ سقف حقوق و تفکیک اقماری برابر است با بی انگیزگی و نام امیدی کارکنان، کار در مناطق عملیاتی سقف ندارد، تفکیک مشاغل به تخصصی و پشتیبانی مساوی است با ایجاد تفرقه، تحقیر کارکنان و توهین به آنها، پرداخت کامل سنوات بازنشستگی مطابق با سالهای خدمت، سقف حقوق، بی منطق و ناعادلانه است، اصلی ترین سختی کار در مناطق عملیاتی دوری از خانواده و زندگی عادی است، عدم ادغام صندوق بازنشستگی صنعت نفت با سایر صندوق های ورشکسته بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل مفاد ماده ۱۰.

برگرفته از «تلگرام»   ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  برنام و زیربرنام از آنِ من است. ب. الف. بزرگمهر

 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!