«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ دی ۱۴, پنجشنبه

نه روسیه و نه چین نباید رودست بخورند! ـ بازپخشش

جنگ را بی آنکه به پیامدهای آن بیندیشید به سپهر پیرامون زمین کشاندید و چوب آن را خوردید و باز هم بیش تر خواهید خورد. در این زمینه (هوش ساختگی)۱ نیز چین و روسیه از شما جنگ افروزان پیرو آلمان نازی پیش خواهند افتاد و جُنب بخورید، پاسخی کوبنده و سهمگین دریافت خواهید نمود.

از دید من با بدیده گرفتنِ آزمون بسیار تلخِ رودست خوردن «اتحاد جمهوری های شوروی سوسیالیستی» و ساده انگاری رهبری آن در آغاز یورش برق آسای آلمان نازی در «جنگ جهانی دوم» که در اندک زمانی به مرگ و میر بیهوده و جانگداز میلیون ها تن از مردم آن کشور و سپاهیان جانفشان «ارتش سرخ» انجامید، این بار روسیه با یا بی پشتوانه ی چین از هوده ی پیشدستی نمودنِ بهنگام، چنانچه زمینه ی یورش ناگهانی و برق آسای دیگری از سوی امپریالیست ها در کار باشد،۲برخوردار است و نباید کار به شکیبایی بیهوده و واکنش پس از دریافت کوبشِ نخست بکشد؛ چنین برخوردی بر بنیاد برآوردهای فنی ـ دانشورانه، بسیار نادرست و ناروا بوده و مرگ و میر میلیون ها و شاید میلیاردها آدم بیگناه را در پی خواهد داشت. برای جَک و جانورانِ خودبزرگ بینِ نازی سرشت با همه ی داوهای سر تا پا دروغ و فریب شان درباره ی هوده ی آدمی، بود و نبود آدمِیان یکیست و بگاه بایسته از این آمادگی برخوردارند که میلیاردها تن را سر به نیست کنند. چنانچه از نمونه های تاریخی دورتر بگذریم، دو نمونه ی تاریخیِ نزدیک ترِ کشتار ۲۰ میلیون تن در «بزرگ خشکی آمریکا» بدست اسپانیایی ها، پرتغالی ها و سپس بویژه انگلیسی ها که به همه ی آن ها نام پوششی «سرخپوست های رام نشده (وحشی)» داده بودند، در زمانی که انبوه توده ی آدمی بر روی کره زمین از ۲۰۰ میلیون تن سر نمی زد و بمباران ددمنشانه ی اتمی شهرهای «ناکازاکی» و «هیروشیما» در ژاپنِ شکست خورده ی آماده برای بالا بردن دست ها که در بنیاد خود برای ترساندن «اتحاد جمهوری های شوروی سوسیالیستی» و جلوگیری از گسترش فزاینده ی سوسیالیسم در اروپا و بویژه بخش های باختری و جنوبی آن بدست پلید «یانکی» ها به انجام رسید بروشنی گویای داو در میان نهاده شده در بالاست.

نه روسیه که در پیشانی نخست درگیری است و نه چین نباید رودست بخورند! این جستار مرگ و زندگی نه تنها برای آن دو کشور که برای همه ی جهان و آینده ی زاد و رود و زیست آدمی است.

ب. الف. بزرگمهر   ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰

https://www.behzadbozorgmehr.com/2021/12/blog-post_27.html

پی نوشت:

۱ ـ رئیس سرویس جاسوسی خارجی بریتانیا هشدار داد که دشمنان غرب، از جمله روسیه و چین در عرصه هوش مصنوعی گام‌هایی برداشته‌اند که می‌تواند ژئوپلیتیک را در دهه بعد متحول کند ... ریچارد مور، رئیس سرویس امنیتی مخفی بریتانیا، موسوم به ام‌آی۶، گفت که مهندسی کوانتوم، زیست‌شناسی مهندسی‌شده، انبوه داده‌ها و پیشرفت‌های بزرگ در قدرت کامپیوتر تهدیدی را متوجه غرب کرده است که باید برطرف شود ... دشمنان ما برای تسلط بر هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و زیست‌شناسی مصنوعی پول هنگفتی خرج می‌کنند و جاه‌طلبی بسیاری هم دارند چرا که می‌دانند تسلط بر این تکنولوژی‌ها چه قدرتی به آنان می‌دهد ... ما به عنوان یک جامعه هنوز این واقعیت آشکار و تاثیرات بالقوه آن بر ژئوپلتیک جهانی را درونی خود نکرده‌ایم؛ اما این موضوع بسیار مهمی است که ام‌آی۶ باید بر آن تمرکز کند ... سرویس‌های جاسوسی غربی به‌ویژه نگران دستگاه‌های جاسوسی روسیه و چین هستند که به سرعت در صدد به‌کارگیری تکنولوژی‌های پیچیده هستند و در این راه حتی در پاره‌ای موارد از غرب پیشی گرفته‌اند ... نهادهای امنیتی غرب این ترس را دارند که پکن در طول چند دهه آینده بتواند تمام تکنولوژی‌های کلیدی در حال ظهور از جمله هوش مصنوعی، ژنتیک و زیست‌شناسی مصنوعی را تجت سیطره خود دربیاورد. (گزیده ای برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  نهم آذر ماه ۱۴۰۰)

***

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بریکینگ دیفنس، سپهبد چنس زالتزمن، معاون عملیات نیروی فضایی اعلام کرد: سلاحی که در ماه ژوئیه توسط چین آزمایش شد، یک سیستم بمباران جزئی مداری بوده است. ارتش آمریکا گمانه زنی ها در مورد ماهیت سلاح های آزمایش شده توسط پکن را که قبلا توسط کارشناسان بیان شده بود تایید می کند ... به گفته وی، ما در مورد یک سلاح کاملاً متفاوت صحبت می کنیم که تا زمانی که کاربر تعیین کند می تواند در مدار بماند و سپس رها شود. سالتزمن خاطرنشان کرد که این فناوری بسیار پیشرفته است و ایالات متحده باید به سرعت تعیین کند که چگونه باید آن را مهار کند. این نشریه یادآوری می کند که قبلاً چنین سیستم هایی توسط اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بود. (برگرفته از «اسپوتنیک»    نهم آذر ماه ۱۴۰۰)

بختی برای ویرایش هیچکدام از دو گزیده گزارش بالا نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

۲ ـ از دید من با پیشبرد روند کنونی، چنان یورشی در دو بازه ی زمانی کوتاه و بی درنگ در پی یکدیگر به انجام خواهد رسید:
نخست درگیری زمینی و هوایی همه سویه با کاربرد جنگ ابزارهای کلاسیک و اتمی از سوی نیروهای «ناتو» یا بخشی از نیروهای آن پیمان دوزخی، چنانچه «یانکی» ها در همراه نمودن کشورهای اروپای باختری بویژه آلمان با خود کامیاب شوند و از زمینه ای گسترده برای گفتگو و اگر و مگرهایی چند برخوردار است؛ و سپس، یورش سهمگین و برق آسای «یانکی» ها با کاربرد نوین ترین جنگ ابزارهای هسته ای و لیزری نابود کننده از سپهر پیرامون زمین.

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!