«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ مرداد ۹, دوشنبه

آن آمادگی را باید با گوشمالی کوچکی به برادران شیر به شیر «انگلوساکسون» نشان داد

سر خود را نباید شیره مالید و دل خوش داشت (دو گزیده گزارش زیر)! هیتلر هم تا آغاز کوبش سهمگین «بارباروسا» همین ها را می گفت. همه ی کارهای در دست انجام «ناتو» برهبری «یانکی» ها پیرامون روسیه زمینه چینی برای کوبش سهمناک نخش پرداز آینده است. یکی از نخستین گام های راهبردی (تاکتیکی) شان نیز دستیابی به کریمه است که ناساز با آنچه کارشناسی نادان در یکی از رسانه های سردرگم روسی، همین چند روز پیش نوشته بود به هیچ روی نخشی نمادین ندارد. آزمون های گذشته با رژیم هیتلری را بدیده بگیرید تا روشن شوید. آن سولانای پفیوز نیز یاوه ای دلخوشکنک بر زبان رانده است. به گزیده گزارش کوتاه دوم در پایین باریک شوید؛ به اندازه ای بسنده روشن است. اگر ناخنک های برخی شغال های ریز و درشت اروپای باختری و انگولک های آلمانِ دُم درآورده را نادیده بگیریم، چهار دست و پای دراز برادران شیر به شیر «انگلوساکسون» را به هیچ رو نمی توان ندید و بر تبهکاری های سرراست شان چشم پوشید. اینک زمان گوشزدی تند (اولتیماتوم) به «ناتو» و «یانکی» ها برای بیرون کشاندن نیروهای خود از پیرامون روسیه و دست برداشتن از سیاست گام بگام جنگی است که در کردار از زمان ها پیش آغازیده و چنانچه ایستانده نشود، بی هیچ گمان و گفتگو به درگیری سهمگین هسته ای بی بروبرگردی خواهد انجامید. آن آمادگی که از آن سخن می رانی را باید هم اکنون، دستکم با گوشمالی کوچکی به برادران شیر به شیر «انگلوساکسون» نشان داد؛ و از دید من، چه بهتر با انگلیسی ها و چنانچه سخن بر سر گوشمالی این یا آن آدم نیز باشد، کسی سزاوارتر از «کسخل میرزای جامعه جهانی» که نخشی برانگیزاننده و فریبکارانه تر از برادر گردن کلفت تر از خود در آتش افروزی داشته،* نیست.

ب. الف. بزرگمهر   نهم امرداد ماه ۱۴۰۲

* «تنها اگر می خواهی نامت در تاریخ ماندگار شود ...»  ب. الف. بزرگمهر   چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱

https://www.behzadbozorgmehr.com/2022/05/blog-post_75.html 

***

پوتین از آمادگی روسیه برای درگیری با ناتو خبر داد

«ولادیمیر پوتین» مهتر جمهور روسیه گفت که روسیه خواهان درگیری رزمی سرراست میان روسیه و «ناتو» نیست؛ ولی اگر کسی بخواهد، «مسکو» برای آن آماده است.

پوتین در یک همایش رسانه ای گفت:
ما همیشه برای هر سناریویی آماده ایم؛ ولی هیچ کس [از ما] این را نمی خواهد. با نوآوری آمریکایی ها، زمانی یک ساز و کار ویژه برای جلوگیری از این درگیری ها درست کردیم و مهتران بخش های ویژه ی ما سرراست با یکدیگر هماوند (در ارتباط) بودند و بختی برای رایزنی درباره ی هر تنشی (وضعیت بحرانی) بود.

وی یادآور شد (خاطر نشان کرد) که این نشان می دهد «هیچ کس خواهان درگیری نیست.»

مهتر جمهور در پایان گفت: «ما که نمی خواهیم؛ ولی اگر کسی بخواهد، ما آماده ایم.»

پوتین روز شنبه در نشستی با رهبران آفریکایی درباره اوکراین در «سن پترزبورگ» گفت:
روسیه نمی‌داند چرا کشورهای باختری «کی یف» را به ناتو می‌کشانند؛ این یک نهیب (تهدید) امنیتی پدید می‌ آورد. این را همه نمی دانند؛ ولی ما خوب می دانیم که «کی یف» ناوابستگی خود را در دوران فروپاشی «اتحاد جماهیر شوروی»، بر بنیاد آگهی نامه (اعلامیه) ناوابستگی دریافت کرد که در آن، سیاه روی سپید نوشته شده بود: اوکراین یک کشور بی سویه (بی طرف) است.

چرا «باختر» [کشورهای باخترزمین] کشاندن اوکراین به «ناتو» را آغازیدند، برای ما چندان روشن نیست.

«خاویر سولانا»، دبیرکل پیشین «ناتو» ... پیش تر از روسیه خواسته بود از درگیری سرراست با «ناتو» و «ایالات متحد» پرهیز کند؛ زیرا شایدبه جنگ جهانی سوم دگردیسد. شایان درنگ است که از یک درگیری راستین بپرهیزیم؛ زیرا هم اکنون این درگیری میان روسیه و اوکراین است؛ ولی آن هنگام که با کشورهای «ناتو» و «ایالات متحد» درگیری را بیاغازد، به یک درگیری هسته‌ای دگرمی دیسد .اکنون این گروهبندی به اوکراین کمک می کند؛ ولی «سرگرم جنگ با روسیه نیست.»

گزیده گزارشی برگرفته از «چوب دو سر گُه»   هشتم امرداد ماه ۱۴۰۲ (با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر) 

***

«نیکولای پاتروشف» دبیر «شورای امنیت روسیه» گفت:
سرویس های ویژه اوکراین یورش های پهپادی پرشماری به سرزمین های گوناگون روسیه انجام می دهند، آنها زیر پایش (نظارت) «باختر» برهبری «ایالات متحد» هستند که می دانند روسیه را نمی توان با راهکارهای (اقدامات) رزمی شکست داد و بدین سان به بهره وری کنشگرانه (فعال) از روش های تروریستی روی آورده اند

گزیده گزارشی برگرفته از «چوب دو سر گُه»   نهم امرداد ماه ۱۴۰۱(با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

برجسته نمایی های بوم و افزوده های درون [ ] در هر دو برگرفته از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!