«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۹ اسفند ۲۲, جمعه

از منِ نوکر شرم نمی کنید؛ از خودتان شرم کنید!

پدرسوخته ها! من چون نوکر گوش بفرمان شما در کم و بیش همه ی زمینه ها از جنگ افروزی های تان در یمن و جاهای دیگر گرفته تا بزرگنمایی ریشخندآمیز مردک خبرچین بی سر و پای روسی که از وی دلاور هوده ی آدمی تراشیدید، تاکنون همراه و پشتیبان شما بوده ام؛ ولی این یکی را دیگر برنمی تابم؛ این همه پادمایه (واکسن) را برای چه تلنبار کرده اید؟! انبوه مردم کشورهای تنگدست از این ویروس مرگبار می میرند و شما نه تنها در اندیشه ی جان خودتان هستید که برای مایه کوبی سگ ها و گربه ها و موش های خانگی تان هم با یکدیگر چشم و همچشمی می کنید! از منِ نوکر شرم نمی کنید؛ از خودتان شرم کنید! مرا در جایگاه دبیر کل «سازمان ملت  های یگانه» در چشم مردم جهان خوار کرده اید. چگونه بخورد آن ها بدهم که در میان این ملت های یگانه، برخی نورچشمی تر از سایرین اند؟! این دیگر بمباران مردم یمن و افغانستان نیست که همچنان بتوان سر شماری از مردم دو سوی اقیانوس را به بهانه ی لانه کردن تروریست ها  در آنجاها شیره مالید و بمب های فروریخته را «بمب های پاسدار هوده ی آدمی» جا زد. این اندازه مرا سنگ روی یخ نکنید. مرده شور همه تان را ببرد که در سرشت خود از آن گاومیش شاخ شکسته ی آمریکایی پلیدترید؛ ولی صورتک آدم دوستی و هوااری از هوده ی آدمی بر چهره زده اید.

از زبان سوسمار پرتغالی:  ب. الف. بزرگمهر   ۲۲ اسپند ماه ۱۳۹۹ 

***

دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه ۲۲ اسفند در بیانیه‌ای از «ملی‌گرایی» برخی کشورها در زمینه خریداری عمده واکسن کرونا و همچنین «احتکار» و معاملات جانبی با تولیدکنندگان آن به‌شدت انتقاد کرد.

آنتونیو گوترش با بیان این‌که اقداماتی از این قبیل موجب تضعیف دسترسی به‌موقع مردم سراسر دنیا به واکسن کووید ۱۹ شده است، افزود: «کارزار واکسیناسیون جهانی نمایانگر بزرگ‌ترین آزمون اخلاقی دوران ماست.»

بیانیه آقای گوترش در سالگرد اعلام وضعیت اضطراری «پاندمی» یا «همه‌گیری» کووید ۱۹ از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه سخنانش یادآور شد که «بسیاری از کشورهای کم‌درآمد هنوز حتی یک دوز واکسن هم دریافت نکرده‌اند»، در حالی‌ که برای احیای اقتصاد جهانی واکسیناسیون در سراسر دنیا امری ضروری است.

او همچنین از کشورهای سراسر دنیا، به‌ویژه دولت‌های ثروتمند، خواست تا برای تولید و توزیع واکسن به میزان کافی و برای همگان متحد شوند.

به گفته آقای گوترش، برای دستیابی به این منظور، ظرفیت تولید واکسن در سراسر دنیا باید دست‌کم تا دو برابر افزایش یابد.

این مقام ارشد سازمان ملل پیشتر نیز از توزیع ناعادلانه این واکسن‌ها به‌شدت انتقاد کرده و گفته بود ده کشور جهان، ۷۵ درصد از تمامی واکسن‌های موجود ضد کرونا را به شهروندان خود تزریق کرده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز، از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا در دنیا تاکنون، حدود ۱۱۷ میلیون نفر مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده‌اند که از این میان، بیش از ۲.۶ میلیون نفر در پی ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۲۲ اسپند ماه ۱۳۹۹

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!