«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ فروردین ۶, جمعه

به هر بهایی شده، باید دستِ بالا را داشته باشیم ...

به امید خدا، همین «آسترازنکا» که بیش از هفتاد و شش درسد کارآیی ندارد* و تاکنون شمار نه چندان کمی بویژه در میان سالمندان را شل و کور نموده یا بکشتن داده را بکار می گیریم. خودمان هم این پادمایه (واکسن) را زده ایم؛ گرچه نمی دانیم کرونا می گیریم یا نه، یک خوبی داشت که شکم خشکی (یبوست) مان از میان رفت و اینک آسوده تر و بیش تر از گذشته می رینیم؛ برای همین اینجا خدمت شما برای سخنرانی آمده ایم. به هر رو، جان بجان مان کنید، نمی گذاریم پادمایه روسی «اسپوتنیک ـ ۵» که نود و دو درسد از خود کارایی نشان داده و نه کسی را تاکنون کشته یا شل و کور کرده به بازارمان راه پیدا کند.** به هر بهایی شده، باید دستِ بالا را داشته باشیم ...

از زبان این مهتر شورای نامور به «اروپا»:  ب. الف. بزرگمهر   ششم فروردین ماه ۱۴۰۰

* شرکت آسترازنکا اعلام کرد، نتایج کامل تحقیقات جدیدی که توسط این شرکت انجام شده نشان می‌دهد میزان کارایی واکسن آن حدود ۷۶ درصد و در حد ناچیزی کمتر از نتایج مقدماتی اين تحقیقات است.

شرکت آسترازنکا روز پنجشنبه ۵ فروردین اعلام کرد، نتایج کامل تحقیقات جدیدی که توسط این شرکت انجام شده نشان می‌دهد میزان کارایی واکسن آن حدود ۷۶ درصد و در حد ناچیزی کمتر از نتایج مقدماتی اين تحقیقات است.

شرکت آسترازنکا روز دوشنبه میزان کارایی واکسن خود را ۷۹ درصد اعلام کرده بود. ولی نهادهای مشورتی و کارشناسی کنترل کیفیت دارو در آمریکا به طور علنی از آن تحقیقات به دلیل در نظر نگرفتن موارد جدید ابتلا و استفاده از اطلاعات قديمی انتقاد کردند.

مسئولان شرکت آسترازنکا امیدوارند با انتشار نتایج کامل‌تر این پژوهش بتوانند جواز تجویز واکسن خود را از نهادهای مسئول کنترل کیفیت دارو در آمریکا دریافت کنند.

آسترازنکا روز پنجشنبه باری دیگر تاکید کرد واکسن محصول این شرکت که در همکاری با دانشگاه آکسفورد تهیه شده در برابر موارد ابتلای شدید و خطرناک به بیماری کووید - ۱۹ صد در صد موثر است.

این تحقیقات جدید در مورد بیش از ۳۴ هزار نفر در کشورهای آمریکا، شیلی و پرو شامل ۱۹۰ مورد ابتلای شدید به ویروس کرونا انجام شده است. نتایج مقدماتی این تحقیقات که روز دوشنبه منتشر شد ۱۴۱ مورد ابتلای شدید تا تاریخ ۱۷ فوریه را دربرمی گرفت.

آسترازنکا روز پنجشنبه افزود نتایج کامل تحقیقات نشان می‌دهد که این واکسن در مورد افراد بالای ۶۵ سال ۸۵ درصد کارایی دارد. در گزارش قبلی این شرکت میزان کارایی واکسن در مورد این گروه سنی حدود ۸۰ درصد اعلام شده بود.

این شرکت افزود در روزها و هفته‌های آینده این تحقیقات ادامه خواهد یافت و در نتیجه ارقام اعلام شده در مورد کارايی این واکسن ممکن است تا حدی تغییر کند.

میزان کارايی واکسن‌های محصول فایزر و مدرنا، اولین واکسن‌های ویروس کرونا که در آمریکا و اروپا تایید شدند حدود ۹۵ درصد است.

مدیران شرکت «استرازنکا» می‌گویند با توجه به شیوع گونه‌های جدید و جهش یافته ویروس کرونا در ماه‌های اخیر دستیابی به حدود ۷۵ درصد کارایی نتیجه رضایت‌بخشی است.

واکسن «استرازنکا» به دلیل بهای نازل‌تر و شرایط ساده‌تر نگهداری و توزیع در مقایسه با سایر واکسن‌ها، ابزار مهمی در مقابله با شیوع ویروس تلقی می‌شود و تاکنون جواز مصرف اضطراری در بیش از ۷۰ کشور جهان را دریافت کرده است.

واکسن استرازنکا در هفته‌های اخیر علاوه بر کاستی‌ها در تحقیقات بالینی اين شرکت، به دلیل احتمال ایجاد عوارض جانبی نيز خبرساز شده بود.

تعدادی از کشورهای بزرگ اروپایی به دلیل نگرانی از لخته شدن خون در میان افرادی که این واکسن را تزریق کرده‌اند مدتی تجویز آن را متوقف کردند. ولی آژانس دارویی اروپا هفته گذشته در پایان تحقیقات مجدد خود اعلام کرد که این واکسن مطمئن است.

علاوه بر اين، مقامات اتحادیه اروپا این شرکت را متهم کرده‌اند که قبل از تحویل واکسن‌های خریداری شده از سوی این اتحادیه، محصولات تولید شده در کشورهای اروپایی را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ششم فروردین ماه ۱۴۰۰

** شارل میشل٬ رئیس شورای اروپا از موافقت رهبران اتحادیه اروپا برای افزایش تولید واکسن کرونا در اروپا با هدف بهبود روند واکسیناسیون در کشورهای عضو این اتحادیه خبر داد.

روز پنجشنبه رهبران ۲۷ کشور اروپایی، در کنفرانسی ویدئویی در مورد مسیری مشترک برای برون رفت از بحران همه‌گیری کرونا و تامین واکسن کرونا، گفت‌وگو کردند.

شارل میشل بهبود تولید و توزیع واکسن در اروپا را از نیازهای حیاتی اتحادیه اروپا دانست و گفت که همه اعضا برای دست‌یابی به این هدف تلاش خواهند کرد.

برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ششم فروردین ماه ۱۴۰۰

بختی برای ویرایش دو گزارش بالا نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!