«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۹ مرداد ۶, دوشنبه

اگر اینجا ایران بود ... ـ بازانتشار

مگر آن ها تنها مهمان من بوده اند؟ مگر من به تنهایی آن همه خوراک را کوفت کرده ام؟ خود این نادان مانند یک یابو خورد و خوراک دارد. دست تان هنوز به او نمی رسد، یقه ی مرا گرفته اید؟! اگر زیردریایی آلمانی* قورت داده بودم، چه می گفتید؟! اگر اینجا ایران بود و شوهرم هم یکی از آن چادرشب های سیاه و سپید بسرش بسته بود، می توانستید همسرش را به دادگاه بکشانید؟ ولی کور خوانده اید! «نادان» برگ برنده ی خوبی در دست دارد که شما هم می دانید. همینکه آن مردک چادر شب بسر را کمی با سخنان تند و تیزش قلقلک بدهد تا دوباره سخنان ضد یهودی از قرآن یا تُنبانش بیرون بکشد و بر زبان آورد، دوباره همه چیز روبراه می شود. این بار، دستم به شما رسانه ها و پرونده سازان برسد ...

ب. الف. بزرگمهر   ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۷


* یکی از پرونده های زیر بررسی پلیس اسراییل درباره ی رشوه خواری و دریافت سهم ۲۰ درصدی از داد و ستد انجام شده از سوی وکیل و پسرخاله ی «نادان یابو»

***

سارا «نادان یابو»، همسر بنیامین «نادان یابو»، نخست‌وزیر اسرائیل، ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۷ به اتهام ساخت و پاخت، زنهارخواهی و بهره وری نابجا از دارایی های دولتی در نخستین نشست دادگاه خود در اورشلیم حضور یافت.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، سارا «نادان یابو» متهم است که ۱۰۰ هزار دلار آمریکایی برای خود، خانواده و مهمانان خصوصی‌اش از رستوران‌های گرانبهای اورشلیم، خوراک سپارش داده و مسوولان والارتبه ی دفتر نخست‌وزیری را به ساخت و پرداخت فاکتور برای پوشش این هزینه‌ها واداشته است.

بررسی هایی که به گشایش این پرونده انجامید، سال‌ها بدرازا کشیده است. برخی از والارتبگان پیشین دفتر نخست‌وزیری، علیه رفتارهای بانو «نادان یابو» در اقامتگاه نخست‌وزیری گواهی داده‌اند. بر بنیاد این گواهی‌ها با آنکه دفتر نخست‌وزیری آشپز دارد، بانو «نادان یابو» دوست داشتد خوراک سرآشپزهای نامدار با شامپانی‌های دلخواهش را نوش جان کند.

بنیامین «نادان یابو» پیوسته می‌گوید که بیش تر رسانه‌های اسرائیل به همسر ۶۰ ساله او «بدبین» هستند و از هنگامی که آنها به جُفتِ نخست کشور فراروییده اند، آن دو را پیوسته آزار می‌دهند؛ زیرا نمی‌توانند از راه صندوق‌های رای، او را از نخست‌وزیری بیندازند.

بنیامین «نادان یابو»، خود نیز روز ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۷ برای دوازدهمین بار در پرونده‌های تبهکاری از سوی بازجویان پلیس بازجویی شد؛ ولی پس از آن در شبکه‌های اجتماعی‌نوشت که این بار بیش از گذشته آسوده خاطر شد که همه ی دروغ بستن ها به او بی‌ پایه است و به گشایش پرونده نخواهد انجامید. همزمان، رسانه‌های اسرائیل، این روزها گمانه زده و می زنند که بنیامین «نادان یابو» برای جلوگیری از دادرسی احتمالی خود، زمان برگزاری گزینش زودرس را جار بزند؛ جستاری که وی، یکشنبه ی گذشته، برای نخستین بار آن را دور از ذهن ندانست؛ ولی هر گونه هماوندی میان گزینش زودهنگام با پرونده‌های زیر بررسی خود را نادرست خواند.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۷ (با ویرایش، پارسی و بازنویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!