«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

به همان اندازه که زور می گویند، زیر بار زورِ نیز می روند ـ بازپخشش

کاری به درستی یا نادرستی دیگر سخنان سخنگوی وزارت بیرونی «یانکی» ها ندارم؛ ولی این گفته ی وی که «آمریکا سرانجام ՛بزبانی با آنها سخن گفت که درمی یابند.» را بسیار درست و سنجیده می دانم. گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان به همان اندازه که زور می گویند و توده های مردم ایران را برای هیچ و پوچ بزندان می افکنند یا به گلوله می بندند، زیر بار زورِ «ششلول بندهای جامعه جهانی» می روند و در برابرشان سر بر زمین می سایند؛ نرمش قهرمانانه ی «کیر خر نظام» که سرافکندگی ایران و ایرانی را در پی داشت، نمونه ای روشن از آن همه است.

همینجا به همه ی خوانندگان این یادداشت از آن میان بویژه به آبروباختگان و خودفروختگانی در جامه ی چپ که آن «شهید کیر خر» را «فرمانده ضدامپریالیست» نامیده اند یا زیر چتر هواداری از «احمدی نژادی های جان ننه شان: عدالتخواه» از این یا آن بازوی رژیم از درون فروپاشیده ی ایلخانی پشتیبانی می کنند، دستینه می دهم که زد و خوردهای کنونی که تا اندازه ای با سیاه بازی از هر دو سو همراه است، زمینه ای برای سازش و گردن سپردن باز هم بیش ترِ گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان به خواست های بیهوده و زورگویانه ی امپریالیست ها برهبری «یانکی» ها خواهد بود؛ زمینه ای که فرمانبرداریِ آشکارِ بازوی واپسگرایان "نظام" سگ مذهب را در پی خواهد داشت و گردنِ اندک شماری سرپیچی کنندگان را خرد خواهد نمود.* برآیندِ چنین روندی به هر رو، برکشیده شدن بازوی بورژوازی نولیبرال نوکرپیشه و سراپا گوش بفرمان امپریالیست ها و پدیداری کسانی چون «اشرف انی» و «عبدالله به توان دو» از یکسو و گروهبندی های ریز و درشت «ضد استکبار جهانی» تندخویی در جایگاه «اپوزیسیون» خواهد بود و کشورمان با جداگانگی هایی، رویهمرفته سرنوشتی همانند کشور پاره تن مان: افغانستان خواهد یافت.

سرنگون باد گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان!

ب. الف. بزرگمهر  ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸

https://www.behzadbozorgmehr.com/2020/01/blog-post_67.html

* «در کُلِّ رژیم سگ مذهب اسلام پیشگان فرمانروا بر ایران می توان دو گرایشِ تا اندازه ای کالبد یافته در دو بازوی (یا بال) بورژوازی نولیبرال و واپسگرایان بازشناخت؛ دو بازویی که یکی با گرایش های آشکارتر و نیرومندتر بسوی امپریالیست های ՛یانکی՝ سمت و سو یافته و صورتکی از گونه هایی دمکراسی پوشالی، آبکی و پُفکی بر چهره دارد و دیگری با گرایش های نیرومندتر بسوی امپریالیست های کهنه کار و فرسوده ی انگلیسی شناخته می شود و نمودی از لای و لجن برجای مانده از همبودهای کهنه ی تاریخی در کشورمان را به نمایش می نهد.»

برگرفته از نوشتار «با سمتگیری برای سرنگونی رژیم سگ مذهب اسلام پیشه از فروپاشی ایران جلوگیریم!» ب. الف. بزرگمهر   دوم شهریور ماه ۱۳۹۷

http://www.behzadbozorgmehr.com/2018/08/blog-post_93.html 

***

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: به زبانی با رژیم ایران حرف زدیم که می‌فهمند

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، هدف از حمله نیروهای کشورهای خود به فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را بازداشتن ایران از رفتارهای خصمانه دانست.

خانم اورتگاس روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با هانا کاویانی، گزارشگر رادیو فردا، تاکید کرد که ایالات متحده «برای جنگ برنامه‌ریزی نمی‌کند اما ما آماده دفاع از خود هستیم.»

حمله پهپادی ایالات متحده به سرلشکر قاسم سلیمانی در فرودگاه بین‌المللی بغداد تنش‌ها در منطقه را به شدت افزایش داده. مقامات ایران از «خون‌خواهی» و «انتقام سخت» حرف می‌زنند. دولت آمریکا نیز هشدار داده که هر اقدام تلافی‌جویانه ایران واکنش بسیار شدید نظامی این کشور را به دنبال خواهد داشت.

دونالد ترامپ می‌گوید که خروج آمریکا از عراق «بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای بغداد بیفتد.»

تبعات این اقدام آمریکا یکی از پرسش‌های رادیو فردا از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بود که وی در پاسخ اظهار داشت، تیم امنیت ملی ایالات متحده این مسئله را «به دقت بررسی کرده» و در نهایت به این نتیجه رسیده بود که اگر قاسم سلیمانی زنده باشد «تهدید بیشتری» متوجه آمریکا خواهد بود.

ایالات متحده می‌گوید که آقای سلیمانی درصدد طراحی حملات بیشتر به آمریکایی‌ها و کشتن آنها بود. حال آن که مقامات ایران و نخست وزیر عراق گفته‌اند که این فرمانده حامل پیامی برای رهبری عربستان سعودی در راستای کاهش تنش‌ها با این کشور بود.

خانم اورتگاس اظهار داشت: «امیدواریم که تصمیم رئیس جمهور در زمینه از میان برداشتن قاسم سلیمانی، رژیم ایران را از گرفتن تصمیم‌های نابخردانه بیشتر بازدارد. فقط به هفته‌ای که به مرگ قاسم سلیمانی منجر شد نگاه کنید. یک پیمانکار آمریکایی غیرنظامی کشته شد، برخی اعضای ارتش آمریکا مجروح شدند، فقط به لطف خدا و تفنگداران دریایی آمریکا بود که ما شاهد این نبودیم که آمریکایی‌های بیشتری در حمله به سفارت آمریکا در بغداد کشته یا زخمی شوند.»

عراق در روزهای منتهی به کشته شدن ژنرال سلیمانی صحنه رشته حوادثی بود که تقابل میان نیروهای شبه‌نظامی طرفدار ایران و نیروهای ایالات متحده را به اوج رساند. آمریکا در واکنش به کشته شدن یکی از پیمانکاران خود، نیروهای کتائب حزب‌الله در عراق را هدف قرار داد که ۲۵ نفر کشته شدند. پس از آن بود که هواداران حشد الشعبی به سفارت آمریکا در بغداد حمله کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که دولت دونالد ترامپ بارها «دست دیپلماسی به سوی رژیم ایران دراز کرد، اما این تلاش هر بار با پاسخ خصمانه این رژیم مواجه شد.»

وی در نهایت عنوان کرده که آمریکا سرانجام «به زبانی با آنها حرف زد که می‌فهمند.»

این در حالی است که چهره‌های ارشد دمکرات‌ها، حزب رقیب دونالد ترامپ، تصمیم او به از میان برداشتن قاسم سلیمانی را «اقدامی جنگی» نامیده و تاکید داشته‌اند که کاخ سفید برای وارد جنگ شدن با ایران به مجوز کنگره نیاز دارد و کنگره تاکنون چنین مجوزی نداده است.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!