«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ آذر ۲۳, پنجشنبه

تنها جایی که برایش گذرنامه نگرفته اند، بهشت است

گزارش زیر از آنِ بیش از دو ماه پیش است؛ هنگامیکه آن را می خواندم، نوشتم:
اینجا در دم و دستگاه ولایت از بالا تا پایین، هر کدام شان را بتکانی، گذرنامه ی انگلیسی و آمریکایی و ... از جیب هایش بیرون می ریزد؛ تنها جایی که برایش گذرنامه نگرفته اند، بهشت است.

خبرچینی برای چه و کدام آماج؟! هنگامیکه همه ی این دم و دستگاه در خدمت آماج های امپریالیستی است و حتا کوچک ترین سوراخ سُنبه های پایگاه های نظامی را نیز گشته اند،* «اشراف اطلاعاتی ما بر تحرکات سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی و انگلیس ...» ** گزافه گویی بیش از اندازه یا همانا گُه خوری بیش نیست. آنچه بیش از پیش توی چشم می زند، زد و خوردهای باندی میان دزدان برای گرفتن امتیازهای بیش تر، سهم خواهی، به حساب آورده شدن، نشان دادن اینکه «ما هم هستیم ...»، «نمی توانید ما را نادیده بگیرید ...» و اینگونه جُستارهاست. خبرچین و مزدور و سرسپرده ی بیگانه، بیش از هر جای دیگری، درون و پیرامون «هِرَمِ ولایت» انباشته است؛ نیازی به راه دور رفتن و اینا نیست. 

هنگامیکه مشنگی چون تو به پشتیبانی از یکی از هموندان خانواده ای انگلیسی ـ تازی درمی آید، تنها ماهیت خود را روشن می کند و نشان می دهد دست اندر آش آلوده ی همان ها دارد. هان؟! جز این که نیست؟ آیا می توان از کسی که در جایگاه ریاست «سازمان اطلاعات سپاه» تمرگیده، چشم چنین خریّتی داشت و پنداشت که شاید از سر نادانی، چنین یاوه هایی بر زبان رانده است؟

ب. الف. بزرگمهر   ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۶

پی نوشت:

* «در هیچ یک از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران، فعالیت و یا حتی تحقیقات هسته ای وجود ندارد و بازدیدهای انجام شده از سوی آژانس طی سال های گذشته این مطلب را تایید می کند.» گفته ای در رفته از دهان یکی از مشنگ های «نظام» به نام علی شمخانی، برگرفته از گزارش «موضوع دسترسی به اماکن نظامی ایران، پرونده ای ملغی شده است»، «ایرنا»  ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۶
http://www.irna.ir/fa/News/82665183

** برگرفته از گزارش «سرویس های جاسوسی به دنبال ایجاد بی اعتمادی نسبت به مسوولان هستند»، «خبرگزاری مهر»  ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۶

زیرنویس تصویر:
تنها جایی که برایش گذرنامه نگرفته ایم، بهشت است.

اندیشه ای بر زبان این مشنگ نیامده:    ب. الف. بزرگمهر   ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۶


***

سرویس های جاسوسی به دنبال ایجاد بی اعتمادی نسبت به مسوولان هستند

رییس «سازمان اطلاعات سپاه» با بررسی سویه های ضد امنیتی نهادهای خبرچینی بیگانه بر ضد «نظام» از برنامه های تازه ی رسانه ای دشمن پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، حجت الاسلام حسین طائب گفت:
«اشراف اطلاعاتی ما بر تحرکات سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی و انگلیس حاکی از آن  است که پس از شکست تلاش های آنان برای به محاق بردن پروژه نفوذ و ایجاد ناامنی در کشور، این سرویس ها با طرح ”کِیس“ های بی اساس و نشر اکاذیب به دنبال مشغول سازی افکار عمومی و ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به مسوولین خدوم نظام هستند.»

وی ضمن دروغ خواندن اتهام به میان آمده درباره ی یکی از هموندان خانواده محترم رییس قوه قضایی گفت:
«با توجه به برخوردهای قانونی موثر قوه قضائیه در برخورد با مفسدین و عوامل نفوذی دشمن در  سال های اخیر، بالاخص دستگیری و اعلام محکومیت جواسیس دو تابعیتی وابسته به آمریکا و انگلیس و برخی سرویس های منطقه ای همکاری  آنان، این گونه هجمه ها و دروغ  پردازی های  عناصر وابسته به دشمن دور از انتظار  نیست.»

حجت الاسلام حسین طائب افزود:
«حسب اطلاعات ما طی ماه های آتی این روند اتهام زنی ها و پرونده سازی های دروغین در خصوص موضوعات و شخصیت های دیگر نیز ادامه دارد.»

وی در پایان اعلام داشت:
«در صورت نیاز و در زمان مقتضی جزئیات بیشتری از اهداف این فضا سازی رسانه ای ضد انقلاب، گردانندگان و عوامل همکار داخلی و شبکه تامین مالی آنان منتشر خواهیم کرد.»

«خبرگزاری مهر»  ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۶ (با اندک ویرایش و پارسی نویسی درخور از سوی اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!