«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ دی ۳, یکشنبه

احضار و پرونده سازی علیه کارگران هپکو را قویا محکوم می کنیم

ما کارگران و مردم شریف ایران کارگران هپکو را با راهپیمائی هایشان در شهر اراک و با شعار” زیر بار ستم نمی کنیم زندگی” می شناسیم. آنان تابستان امسال با راهپیمائی ها و تجمعات خود برگ زرینی از ایستادگی طبقه کارگر ایران را در برابر ستمگران به منصه ظهور رساندند و آخرین بار شهریور ماه سالجاری با گسترش و تعمیق اعترضات خود دست به تجمع در مقابل استانداری زده و اقدام به بستن راه آهن کردند و نهایتا با گسیل خیره کننده نیروهای گارد ویژه و ضرب و زور سرکوب و دادن وعده های پوچ و تو خالی به کارگران، این اعتراضات پایان گرفت.

آنان ۵ ماه حقوق نگرفته بودند، خود و خانواده هایشان روزهای سخت و طاقت فرسای غیر قابل تصوری را سپری کرده بودند و اما دادخواهی شان با نامه نگاری و بردن شکایت به نهادهای مختلف حکومتی راه به جائی نبرده بود و حق داشتند شهر را بر سر کارفرما و ستمگران حامی اش خراب کنند.

اما اینک کارفرما و عواملش که زندگی و معیشت آنان را به گرو گرفته اند با وارد کردن اتهامات اخلال در نظم جامعه و شرکت در تجمعات غیرقانونی به این کارگران حق طلب و معترض، بیست نفر از آنان را احضار و پرونده هایشان را به دادستانی اراک ارجاع داده اند.

این اولین بار نیست که نهادهای امنیتی و دستگاه قضائی کشور در هم دستی آشکار و پنهان با مافیای قدرت که مالکیت بسیاری از مراکز تولیدی و صنعتی کشور را بدست گرفته و با گردن کلفتی و قلدری حقوق کارگران را پرداخت نمیکنند همکاری و کارگران ستم دیده و معترض را به مراجع قضائی می کشانند و با تشکیل پرونده به بهانه اخلال در نظم، تلاش میکنند آنان را با شکم گرسنه وادار به کار کنند.

احضار ۲۰ کارگر معترض شرکت هپکو به دادگاه در شرایطی صورت میگیرد که هم اکنون نیز آنان ۵ ماه دستمزد معوقه دارند و غاصبان دسترنج شان بی هیچ بازخواست و تشکیل پرونده ای راست راست میگردند، کارگران را تروریست میخوانند و در کمال آرامش با حمایت نهادهای امنیتی و قضائی، طرح اخراج بیش از نیمی از آنان را در سر می پرورانند.

این وضعیت، وضعیتی به غایت ستمگرانه و وارونه است. جای متهم و مجرم ستمگر با دادخواهان در مقابل چشمان میلیونها نفر مردم شریف ایران و جهانیان عوض شده و کار به جائی رسیده است که غارتگران و چپاولگران به خود جرات میدهند کارگرانی را که عمری رنج و محنت کشیده و اینک با عدم پرداخت دستمزدهایشان، آنان و خانواده هایشان را در فقر و گرسنگی مضاعف و غیر قابل تصوری فرو برده اند به دادگاه بکشانند.

این وضعیت غیر قابل تحمل است و باید به فوریت به جای کارگران معترض هپکو، کارفرمای این شرکت و حامیان آشکار و پنهانش در نهادهای قضائی و دیگر دستگاهها به جرم عدم پرداخت دستمزد آنان و تحمیل فقر و گرسنگی به هزاران انسان پیر و جوان و خردسال به محاکمه کشیده شوند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با اعلام همبستگی با کارگران شرکت هپکو، احضار ۲۰ نفر از آنان را به دادگاه قویا محکوم میکند و مصرانه خواهان منع فوری تعقیب قضائی آنها، پرداخت دستمزدهای معوقه و فرا خواندن کارفرما به محاکم قضائی به جرم عدم پرداخت دستمزدهای کارگران و بازگرداندن این شرکت به بخش دولتی است و بدینوسیله با فراخوان به کارگران هپکو برای دفاع متحدانه از همکاران احضار شده خود، از همه تشکلها و نهادهای مستقل کارگری در کشور و سازمانهای کارگری جهانی میخواهد تا در صفی متحد به دفاع از کارگران هپکو بر خیزند.



هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!