«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۳ خرداد ۲۰, یکشنبه

پول و پله دارها قدم شان روی تخم چشم ما! بی پول ها هِرّی!

جهان، جهان تعامل و داد و ستد و بده بستان است؛ هر چه نان و آبدارتر بهتر. پول و پله دارها قدم شان روی تخم چشم ما! بی پول ها و درماندگان و بی خانمان ها هِرّی!* نوبت خود ایرانیان هم خواهد رسید؛ وختش برسد، هیچ جایی هم نیابیم، همگی را به «آبخست خرس ها» (جایی در شمال باختری نروژ) می فرستیم که تا آن هنگام که به لقاء الله می پیوندند، در ترس و لرز باشند.

از زبان یکی از خرموش های کله گنده ی رژیم بی در و پیکر:  ب. الف. بزرگمهر  ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۳

* سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک ایران می‌گوید ۵۰ درصد شرکت‌های خارجی ثبت‌شده در ایران برای اتباع افغانستان و با هدف خرید و تملک ملک است. صفدر کشاورز روز شنبه ۱۹ خرداد طی نشستی خبری گفت از زمان تصویب‌ قانون حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۳۸۱، در مجموع ۸ هزار و ۲۴۱ شرکت خارجی در کشور به ثبت رسیده‌ که بیش از سه چهارم آن از سال ۱۴۰۰ ثبت شده است.

او گفت ۵۰ درصد شرکت‌های به‌ثبت‌ رسیده برای اتباع کشور افغانستان، ۲۵ درصد برای اتباع عراق و ۲۵ درصد باقیمانده متعلق به اتباع کویت، پاکستان، چین، عربستان، بحرین، هند و ترکیه است.

اظهارات او درباره ثبت شرکت شهروندان افغانستان در ایران به بهانه خرید ملک در حالی است اتباع این کشور طی چند سال گذشته بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی را در ایران داشته‌ و نیمی از کل جذب سرمایه خارجی در کشور از طرف افغان‌ها بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اسفند ۱۴۰۲ اعلام کرد که یک «هیئت تجاری و اقتصادی افغانستان» اجرای پروژه‌های ساختمان‌سازی در چابهار را آغاز کرده است.

مقامات جمهوری اسلامی حجم سرمایه‌گذاری افغان‌ها در ایران طی سال گذشته را سه میلیارد دلار عنوان کرده‌اند.
...
در این میان، جمهوری اسلامی طی دو سال گذشته کارزار اخراج صدها هزار پناهنده افغانی در کشور را رقم زده و احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت امسال از اخراج یک میلیون و ۳۰۰ هزار اتباع خارجی از کشور طی یک سال گذشته خبر داد.

بر اساس گزارش به روزرسانی شده آژانس پناهندگان سازمان ملل برای سال ۲۰۲۴، ایران میزبان ۳.۴ میلیون پناهنده خارجی است که بخش عمده آنها را پناهندگان افغانستانی تشکیل می‌دهد.

گزیده ای برگرفته از گزارشی در تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ (برجسته نمایی های بوم از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)

زیرنویس پرتور:

پناهندگان افغان در راه بازگشت خواسته یا ناخواسته به میهن خود در مرز ایران و افغانستان

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!