«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ تیر ۱۵, یکشنبه

آفرین به شما! سهم امام و خمس و زکات فراموش نشود انشاء الله!


نوشته است:
«کیفیت بنزین توزیع شده امسال در تهران از استاندارد سال ۱۹۵۰ هم کمتر است.

وزارت نفت اعلام کرد با واردات بنزین «یورو ۴» فضای تهران پاک شده است؛ اما از آنجایی که مطلع بودیم بنزین «یورو ۴» وارد نشده، پیگیر ماجرا شدیم و اسناد آن را خواستیم.

در جلسات اول دریافتیم که بنزین واردشده اصلاً «یورو ۴» نیست. در پیگیری‌های بعدی نیز حتی اسنادی به دست آمد که نشان می‌داد برخی محموله‌هایی که خصوصاً در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری وارد کشور شدند، موادى در ترکیبات آنها به کار رفته که حتی شاید در سال ۱۹۵۰ نیز اجازه توزیع این بنزین‌ها در هیچ کشوری داده نمی‌شد. این موضوع نشان می‌دهد که این بنزین‌ها را که به‌شکل غیراستاندارد تولید و از طریق دلالان و شرکت‌های دلال خریداری شده وارد کشور کرده‌اند.

قرار شد «دیوان محاسبات»، واردات بنزین را پیگیری و سندرسی انجام دهد و ببیند که آیا این محموله‌ها را به‌عنوان «یورو ۴» وارد کشور کرده‌اند یا خیر؛ چرا که اختلاف قیمت‌ها بسیار زیاد است. وقتی خرید بنزینی با استاندارد «یورو ۴» سند زده مى‌شود، اما استاندارد محموله‌ای که وارد شده کمتر از «یورو ۲» باشد، اختلاف قیمت زیادی است و اگر فرضاً روزانه ۳ تا ۴ میلیون لیتر از این نوع بنزین وارد کشور شده باشد، عده‌ای به‌ناحق سودهای کلانی را به جیب زده‌اند و بنزینی را به نام "بنزین پاک" وارد کشور کرده‌اند.

در حال حاضر ۱۴ میلیون لیتر بنزین «یورو ۴» در کشور تولید می‌شود. آقایان به‌دلیل اینکه نگویند که تولید بنزین «یورو ۴»  در کشور مرهون طرح توسعه پالایشگاه‌ها در دولت دهم است، دروغی را مطرح کردند و در حال حاضر نیز گرفتار همان دروغ شده‌اند و گفتند:
ما بنزین «یورو ۴»  وارد کردیم.

متأسفانه سایر مسئولان نیز به‌ پیروی از آنها مانند مسوولان محیط زیست و سایر بخش‌ها به میدان آمدند و گفتند: با واردات بنزین مشکل را حل کردیم. این موضوع مصداق همین مورد است که اگر دروغ اول را بگوییم، مجبور می‌شویم دروغ‌های بعدی را هم بگوییم.

پیش از این اخباری، مبنی بر دست داشتن همسر رییس سازمان محیط زیست در واردات بنزین در کنار اخبار تخلفات مالی وی در دولت هاشمی منتشر شده بود:

البته  گویا خانم ابتکار، واردات بنزین از سوی شوهرشان را تکذیب کرده اند! ولی این در اصل قضیه واردات بنزین بی کیفیت و کنارگذاشتن بنزین های «یورو ۴» پالایشگاههای داخلی خدشه ای وارد نمی کند.

از «گوگل پلاس» با اندک ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر

می نویسم:
کاری به جانبداری ضمنی نویسنده از دولت دهم ندارم؛ ولی به گفته ی شیخ اجل:
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

نهضت دزدان از کوچک و بزرگ، همچنان و با شتاب بیش تر پی گرفته می شود و هر کس به فراخور حال خود گوشه ای از کار را گرفته است.

آفرین به شما! سهم امام و خمس و زکات فراموش نشود انشاء الله!

ب. الف. بزرگمهر   ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۳

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!