«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ تیر ۲۳, دوشنبه

از روباه پرسیدند، گواهت کیست؟ گفت دمم!


به گزارش زیر اندکی باریک شوید! درباره ی شرکت حسین فریدون، برادر «آخوند ریش حنایی» در گفتگوهای نامیده شده با برنام «هسته ای» است که از سیر تا پیاز در آن سخن رانده می شود و حتا کار به نهار و شام مشترک و آبگوشت بزباش با آن خانم بوقلمون چهره رسیده است. پاسخ مشاور رییس جمهور به دلیل حضور داداش جان «حسن آقا» در گفتگوها بسیار چشمگیر است:
انتقال اخبار مذاکرات به حجت‌الاسلام روحانی!

انگار که جریان گفتگوها نمی تواند از راه رسانه ها یا دست بالا در پیام های به رمز درآمده که سفارتخانه های کم و بیش هر کشوری در جهان به آن ساز و برگ یافته، رد و بدل شود یا شاید برخلاف تازه ترین گفته های «آقا» که فرموده بودند به گروه هسته ای اعتماد دارند، کم ترین اعتمادی در کار نیست و این بیگمان با بدیده گرفتن سرشت «آقا» که آن را با بگفته ی خودشان: «پولیتیک» می آمیزند، گزینه ای درنگ پذیر است؛ و شاید هیچکدام این ها نیز نباشد. «حسن آقا» زیر پوشش سفرهای دیپلماتیک، «حسین آقا» را به هواخوری فرستاده تا سرش کمی سبک شود! همه ی این گزینه ها و نیز گزینه های دیگری که در اینجا از آن ها یاد نکرده ام، در جمهوری اسلام پیشگان و «ولایت آسمانی ریسمانی آقا» ممکن است پیش بیاید و جای هیچگونه شگفتی نیز نیست؛ درآمد نفتی است که باید بگونه ای هزینه شود و چه باک که سر سفره ی مردم نیامد؛ بجای آن «حسین آقا» نفسی تازه می کند؛ نمازهایش را با حضور ذهن بیشتری می خواند و  به اميد بهشت در دوزخ غرقيدن* هم در این چند روز برجای مانده از ماه رمضان بر وی واجب نیست.

ب. الف. بزرگمهر    ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۳ 

* الرمضان : به اميد بهشت در دوزخ غرقيدن (جاودانه عُبید زاکانی) 

***

حضور «فریدون» در وین به درخواست وزیر خارجه بوده است

مشاور رییس‌جمهور، حضور حسین فریدون در وین را به درخواست وزیر امور خارجه کشورمان و به دلیل انتقال اخبار گفتگوها به حسن فریدون روحانی عنوان کرد.

محمدرضا صادق، مشاور رییس‌جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که علت حضور حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رییس‌جمهور در وین و افزوده شدن وی به تیم گفتگو کننده ی هسته‌ای در مذاکره با گروه «۵+۱» چیست، گفت:
«آقای فریدون به درخواست وزیر امور خارجه و برای انتقال اخبار مذاکرات به حجت‌الاسلام روحانی به وین سفر کرده است.»

حسین فریدون، روز گذشته به گروه گفتگو‌کننده هسته‌ای کشورمان در وین پیوسته بود.


این گزارش از سوی اینجانب، ویرایش و پارسی نویسی شده است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!