«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۱ آبان ۸, یکشنبه

خرموش زادگان دُم شان را روی کول شان گذاشته و از ایران زمین می گریزند

خرموش زادگان دُم شان را روی کول شان گذاشته و از ایران زمین می گریزند؛ هوا پس است. خرموش باباها و ننه خرموش ها نیز این پا و آن پا می کنند تا به قبله ی زمینی همه ی دین فروشان، دین پیشگان و بسیاری از کلان دزدان جهان در آن آبخست نفرین شده و دیگر کشورهای تبهکار کلان سرمایه داری بشتابند تا جان و مال و ناموس نداشته شان را از گزند توده های مردم که آن ها را سخت ناروا «اغتشاشگر»، «خودفروخته»، «شرور»، «دشمن دین و آیین» و ... می خوانند، برهانند.

سرنگون باد گروهبندی های خرموش اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان!

برپا، پایدار و پیروز باد پیشانی یگانه ی خلق های ایران برهبری طبقه کارگر برای سرنگونی رژیم پوشالی اسلام پیشگان

ب. الف. بزرگمهر   هشتم آبان ماه ۱۴۰۱    

***

اخبار مربوط به خروج خانواده جمعی از مسئولان ایرانی از این کشور که توسط رسانه های انگلیسی و همچنین فارسی زبان خارج نشین منتشر شد، با واکنش تعدادی از رسانه های داخلی ایران همراه شد

طی روزهای اخیر، جمعی از رسانه های فارسی زبان خارج نشین از جمله ایران وایر به نقل از تعدادی از منابع انگلیسی از خروج خانواده تعدادی از مسئولین ایرانی به وسیله هواپیماهای اختصاصی از ایران به خارج از کشور و پناهنده شدن خبر دادند که واکنش تعدادی از رسانه های خبری ایران را در پی داشت.

در خبری رسانه ای که از روزنامه «اکسپرس» برگرفته شده، چنین آمده است:
بخش ویژه‌ای از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی برای خروج اختصاصی خانواده‌های مقامات تدارک دیده شده است و گاهی در یک روز پنج پرواز به آنها اختصاص داده می‌شود. این پروازها از دو هفته پیش آغاز شده، اما اکنون سرعت گرفته است. اغلب نیروهای امنیتی فرودگاه تغییر کرده‌اند و «وقتی قرار است این پروازها انجام شود کارکنان عادی را از آن بخش فرودگاه دور می‌کنند و تلفن‌های آنها را بطور موقت می‌گیرند. همچنین کارکنان «بخش ویژه» («وی آی پی») هم با نیروهای امنیتی جابجا می‌شوند.» در عین حال و پس از انتشار این اخبار، رسانه های داخلی ایران از جمله تسنیم، همشهری و نورنیوز در گزارش هایی به بررسی این موضوع پرداخته و با جعلی خواندن چنین اطلاعات و اخباری، آنها را «تلاشی نافرجام برای ایجاد دو قطبی در جامعه و تضعیف روحیه ملی» در ایران خوانده و از منتشر کنندگان آنها خواستند تا اسامی این مسوولین که به ذعم آنها در حال فرار از ایران و پناهنده شدن در کشورهای خارجی هستند را منتشر کنند.

برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ششم آبان ماه ۱۴۰۱ (بختی چندان برای ویرایش این گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر) 

***

آمارهای وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نشان می‌دهد که هم‌زمان با اعتراضات گسترده مردمی در ایران، ورود شهروندان ایرانی به ترکیه رکورد تاریخی بر جای گذاشته است.

طی ماه گذشته میلادی، بیش از ۳۰۷ هزار شهروند ایرانی به ترکیه وارد شده‌اند که حتی از رکورد تاریخی ورود ۲۷۰ هزار گردشگر ایرانی به ترکیه در فروردین امسال و تعطیلات نوروزی نیز بیشتر است.

آمار ورود شهروندان ایرانی به ترکیه در ماه گذشته نسبت به سپتامبر پارسال دو برابر شده است.

هنوز گزارشی درباره چرایی اوج‌گیری ورود شهروندان ایرانی به ترکیه در ماه گذشته منتشر نشده است.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» که از آغاز درگیری در اوکراین تاکنون، نه تنها بر شمار دروغ های شاخدارش درباره ی روسیه افزوده شده که گاه از هیچ و پوج خبری از تبهکاری های روسیه از خود در کرده یا با وارونه نمایی آنچه رخ داده و می دهد، گناه تبهکاری های نابخشودنی باند «نازی» فرمانروا بر اوکراین، نامور به «باندرا» و رژیم پوشالی و ابزار دست «یانکی» ها در آنجا را بگردن روسیه افکنده و می افکند.   هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ (بختی برای ویرایش این نیمچه گزارش نداشتم.  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!