«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۱ آبان ۸, یکشنبه

زود، تند و بی هیج چُس و پِس همه ی این ها را چون گذشته برای مان بفرستید!

می خواهید در این زمستان سرد، ما را گرسنه و لرزان بگذارید؟! یادتان رفته که برجسته ترین کاریای شما نادان ها رساندن خوراکی، سوخت و مواد خام معدنی استراتژیک به ما سروران جهان و دنباله روهای مان در اروپای باختری است؟ نمی دانید که ما در کانون جهان نشسته و بی ما «جامعه جهانی» خواهد مرد؟ درنمی یابید که ما باید هر روز نیرومندتر شویم تا سرانجام جان تان را بستانیم؟! زود، تند و بی هیج چُس و پِس همه ی این ها را چون گذشته برای مان بفرستید!

از زبان «پرزیدنت بادبادی»   ب. الف. بزرگمهر   هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ 

***

روسیه روز شنبه به دنبال حمله پهپادی گسترده اوکراین به ناوگان دریایی این کشور در شبه‌جزیره کریمه، همکاری خود را در اجرای توافق صادارات غلات اوکراین تعلیق کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در واکنش، این اقدام روسیه را «کاملاظالمانه» خواند و آن را محکوم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد٬ این اقدام روسیه باعث افزایش گرسنگی می‌شود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اوکراین بامداد روز شنبه با ۱۶ پهپاد به ناوگان این کشور دریای سیاه در نزدیکی سواستوپل در شبه جزیره کریمه حمله کرد.

روسیه «متخصصان» نیروی دریایی بریتانیا را متهم کرده است به هماهنگ کردن حملات پهپادی و نابودی یکی از کشتی‌های روسی در بندر سواستوپول کمک کرده‌اند.

تعلیق همکاری روسیه برای اجرای توافق صادارات غلات از اوکراین باعث کاهش صادرات غلات این کشور از بنادر مهم دریای سیاه می شود.

جو بایدن به خبرنگاران در ایالت دلوور گفت: کاری که (روس‌ها) انجام داده‌اند هیچ پایه و ارزشی ندارد. این توافقی است که توسط سازمان ملل انجام شده است.

تیرماه سال جاری با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل، نمایندگان روسیه و اوکراین برای ادامه صادرات محصولات کشاورزی اوکراین به بازارهای جهانی از بنادر این کشور در دریای سیاه به توافق رسیدند.

کمیسیون مشترکی متشکل از نمایندگان سازمان ملل، ترکیه، روسیه و اوکراین برای نظارت بر اجرای این توافق تشکیل شده و مقر آن در استانبول است.

پیش از تهاجم روسیه به اوکراین، این دو کشور بیش از یک سوم گندم مورد نیاز جهان را تامین می‌کردند.

جنگ اوکراین و قطع کامل صادرات محصولات کشاورزی این کشور، سبب گرانی مواد غذایی در جهان شد.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» که از آغاز درگیری در اوکراین تاکنون، نه تنها بر شمار دروغ های شاخدارش درباره ی روسیه افزوده شده که گاه از هیچ و پوج خبری از تبهکاری های روسیه از خود در کرده یا با وارونه نمایی آنچه رخ داده و می دهد، گناه تبهکاری های نابخشودنی باند «نازی» فرمانروا بر اوکراین، نامور به «باندرا» و رژیم پوشالی و ابزار دست «یانکی» ها در آنجا را بگردن روسیه افکنده و می افکند.    هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ (نیازی به ویرایش این گزارشِ آبکی ندیدم.  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!